skip to Main Content
Jak funguje spoluprace s agenturou

Připraveni na spolupráci s agenturou? Čeká vás následující proces

Cítíte už dlouho, že úkol „oslovit agenturu” máte ve svém diáři mezi prioritami? Možná už jste v situaci, kdy je potřeba se na marketingovou agenturu obrátit. Ať už chcete získat kvalitní texty na svůj web, zefektivnit e-mailing, nebo dostat svůj obsah na lepší pozice ve výsledcích vyhledávání, spolupráce se zkušenými markeťáky vám může pomoci dosáhnout vytyčených cílů.

Vlastní pracovník, nebo agentura?

Pokud zvažujete, jestli své peníze investovat do práce marketingových specialistů, nebo pro obsahový marketing najít někoho z vlastních řad, je třeba zvážit výhody i nevýhody obou možností. Vaši pracovníci sice znají dokonale značku a ve svém oboru jsou profesionálové na slovo vzatí, zamyslete se ale nad tím, jestli mají také dostatek zkušeností s marketingovým světem a dokážou se vžít do role vaší cílové skupiny.

Jaký proces vás čeká

Jestli jste se rozhodli, že oslovíte marketingovou agenturu, možná uvažujete nad tím, jaký proces vás v následujících dnech, týdnech nebo měsících čeká. Tak se na to společně podívejme!

  1. Ujasnění vizí a cílů – při vaší první schůzce se zástupcem marketingové agentury vyložte karty na stůl. Vaše představa, ke které má práce agentury vést, je důležitý záchytný bod.

  2. Poradenství od zkušených – vize jste předali. Je třeba přistoupit k tomu, jak jim dát skutečnou podobu. Zástupce agentury by vám měl být schopen říct, co je pro to v danou chvíli nejlepší. Nechte si poradit od profesionála v oboru, a kdykoliv se chcete na něco zeptat, neváhejte. Úspěšné dosahování cílů stojí totiž i na komunikaci obou stran. Abyste měli jasnou představu o tom, jaké kroky jsou třeba uskutečnit, abyste se svou firmou došli k vysněnému cíli, doporučujeme nechat si vytvořit komplexní strategii. Od zkušeného stratéga z agentury dostanete propracovaný plán vytváření obsahu, návrh efektivní propagace a mimo jiné i způsob vyhodnocování.

  3. Předání maxima podkladů – aby pro vás pracovníci agentury mohli odvést kvalitní práci, budou od potřebovat maximum podkladů. Dejte jim detailní informace o vaší činnosti, cílové skupině zákazníků, podklady pro texty, grafický manuál i další dokumenty, které budou pro tvorbu obsahu potřeba. Pokud se obáváte, že vašemu oboru málokdo do detailu porozumí, nevadí. Pro tyto případy je k práci přizvaný tzv. obsahový garant, který je ve vašem oboru profesionál. Bude zodpovídat za faktickou správnost obsahu. Garant může pomoci nejen při finální kontrole, ale už při brainstormingu (plánování obsahu textu). Pokud máte vhodného garanta mezi svými kolegy, může se role ujmout osobně. Může ho ale obstarat i samotná agentura.

  4. Plánování propagace – agentura by měla vědět, které propagační kanály již využíváte a které chcete do svého marketingu zapojit. Je velmi pravděpodobné, že vám marketér doporučí další možnosti propagace, které se už osvědčily v praxi.

  5. Stanovení termínů – stanovení termínů a jejich dodržení jistě oceníte jak vy, tak agenturní pracovníci. Udělejte si jasno v tom, jak bude vaše spolupráce probíhat krok za krokem a do kdy budou jednotlivé úkony zpracované.

  6. Naplánování reportů – aby vše běželo podle představ všech zúčastněných, je dobré si dohodnout pravidelné reporty, které vám agentura bude týdně, měsíčně nebo čtvrtletně zasílat. Díky reportu získáte přehled o tom, co už je hotové, jaký obsah už je vypuštěn do světa a jaké přinesl výsledky. Toto vám agentura doloží pomocí vyhodnocování metrik. Díky měření zjistíte, které postupy se vám vyplácí a na kterých ještě bude potřeba zapracovat.

3 doporučení, kterými podpoříte spolupráci s agenturou

Tipů není nikdy dost. My pro vás máme 3 zásadní doporučení, díky kterým bude vaše spolupráce s marketingovou agenturou probíhat hladce a ke spokojenosti obou stran.

  1. Buďte trpěliví – obsahový marketing je dlouhodobý proces, u nějž první výsledky přijdou za několik prvních měsíců spolupráce. Liší se tedy oproti výkonnostnímu marketingu, kde výsledky přijdou výrazně rychleji.

  2. Neváhejte se zpětnou vazbou – komunikace je základ každého dobrého vztahu. Týká se to i vaší spolupráce s externí agenturou. Pokud se vám cokoliv nezamlouvá, konstruktivně to řekněte. Jedině tak docílíte toho, že agentura bude moct vyladit spolupráci k vaší spokojenosti.

  3. Udělejte si čas – pokud klient neodpovídá na e-maily nebo nezvedá telefon, zpomaluje se celý proces tvorby obsahu. Ideální je, když si domluvíte třeba dva dny v týdnu, kdy budete vy nebo váš zastupující kolega k dispozici pro pracovníky agentury a oni pro vás.

Agentura za vás zvládne hodně činností

Spoluprací s agenturou můžete ušetřit spoustu času, který pak věnujete jiným pracovním činnostem, než je marketing. Investujte čas do toho, v čem vynikáte, ať už je to vylepšení služeb, nebo inovace vašich produktů. Navíc nebudete muset ve svém týmu hledat jednotlivce, kteří by při své práci obsáhli vše, co si kvalitní marketingová strategie žádá.

Zvažujete, že najmete externistu na obsah?

Chcete přenechat práci na obsahovém marketingu externí agentuře? Připravte se na outsourcing obsahu jako profesionálové.

 

Sdílejte:

Patnáctiletá praxe v tvorbě různých textů mluví za vše. Copywriterka Lenka dokáže pomocí textů „prodat" vše od zápalek až po nové BMW. Textařinou žije už od střední školy, kdy propadla novinařině, psaní knihy a následně i marketingu.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top