Umělá inteligence neustále mění pravidla hry a přináší nové výzvy, jiná témata jsou naopak nadčasová…
Co to je repurposing obsahu a jak na něj
Dnes budeme opět pokračovat v prozkoumávání „tajemných“ praktik obsahového marketingu. Co to je kvalitní obsah, to už víte, že? Pojďte si tedy přečíst, jak si jeho tvorbu usnadnit. V minulých článcích jsme psali zejména o obsahové strategii, jejíž součástí by měl být kvalitní obsahový plán. Obsahový marketing se bez těchto dvou prvků neobejde. Nicméně i když je plánování jeho velice podstatnou složkou, hlavní a nejtěžší výzvou je samotný obsah pravidelně tvořit.
Samotná tvorba obsahu je jako běh. Abyste viděli výsledky, musíte trénovat pravidelně a dlouhodobě. A dnešní článek je o tom, jak ušetřit při dlouhodobé obsahové strategii čas. Čím? Recyklací kvalitního obsahu.
Co to je repurposing obsahu?
Je to metoda, která má za cíl znásobit efektivitu vámi vytvořeného obsahu. Jak jste již pravděpodobně zjistili, tvorba kvalitního obsahu na pravidelné bázi je pracná a drahá činnost. Abyste tedy každý kousek obsahu plně využili, musíte ho recyklovat – znovu použít, ale v jiné formě nejlépe ještě v jiném distribučním kanálu.
Myšlenka repurposingu je jednoduchá. Lidé čerpají informace z různých zdrojů přes různá média. Vaším úkolem tedy je se snažit váš obsah dodat na co nejvíce různých míst a v různých formách. Nemusíte vytvářet stále nový obsah. To je činnost velice drahá a nákladná. Zkuste váš starý obsah nejprve předělat do jiné formy a nabídnout ho návštěvníkům jinak.
Hlavní výhody repurposingu?
Přečtěte si hlavní dvě výhody vícenásobného použití obsahu.
1. Dobrý pro SEO
Máte lepší vyhlídky na získání většího množství přirozené návštěvnosti z vyhledávačů. Na stejné publikum cílíte různými „variantami“ jednoho tématu.
2. Oslovíte potencionální zákazníky různými cestami
Získáte lepší předpoklady pro oslovení většího množství zákazníků. Každý zákazník používá jiné kanály, kterými konzumuje obsah a informace z oboru. Vaším cílem je tyto cesty odhadnout a obsahem zaplnit. Měli byste být vidět zkrátka všude, kde je to možné.
Nejlepší způsoby repurposingu?
- Ideálně se zaměřte na obsah, který má dlouhodobou nebo trvalou hodnotu. Zejména v počátcích je velice výhodné se na tento typ obsahu soustředit. V předchozím článku, kde jsem typy obsahu popisoval, ho najdete na 27. pozici pod názvem „Evergreen content“.
- Kdykoliv je to možné, vytvářejte obsah, který lze snadno přetvořit pro jiné médium.
- Snažte se každému obsahu dodat unikátní hodnotu.
Jak začít vytvářet nový obsah ze starého?
Možností je mnoho, ale pojďme se společně podívat na ty nejznámější.
1. Pište série tématických příspěvků
Vytvořte si hlavní téma a snažte se ho zpracovat do hloubky. Většina věcí už byla na internetu popsána, takže vaším úkolem je to udělat lépe nebo jinak. Snažte se vytvořit novou (byť zkompilovanou) formu obsahu. Odkazujte na ostatní články, které už na vaše téma byly napsány. Prokažte, že jste si s přípravou tématu dali práci a nezapomeňte vaši malou sérii příspěvků dobře prolinkovat.
2. Zpracovali jste téma do hloubky. Co dál? Vytvořte e-book!
Byla by škoda perfektně zpracované téma nevyužít. Proto by vaším dalším krokem mělo být vytvoření e-booku. Tvorba e-booku je časově náročná činnost. I když máte obsah připraven, připravte se na další množství práce. Potřebujete skvělého korektora a hlavně grafika, který vaší knížce dodá líbivou podobu. Na vás čeká vymyšlení vhodného úvodu a závěru. Až budete s dílem spokojeni, můžete e-book nabídnout vašim čtenářům. Oni sice už možná vaše články četli, ale to nevadí. E-book si mohou přesto rádi stáhnout – například ke studijním účelům.
3. Využíváte všechny možnosti sociálních médií?
Máte články, z jejichž série jste vytvořili e-book. A teď… čekáte, že čtenáři začnou chodit sami. Chyba lávky. Vaším největším úkolem je napsaný a vytvořený obsah propagovat dál. Nejjednodušší a nejrychlejší cestou je využít sociálních médií. Začněte s Facebookem, ale nezapomeňte i na další možnosti propagace na sociálních sítích. Pokud se vaše cílová skupina sdružuje na Twitteru, používejte i Twitter. To samé platí pro Google+ a třeba Pinterest.
4. Prezentace
Další možností, jak váš připravený obsah využít, jsou prezentace. Všechny příspěvky ze série (nebo kapitoly z e-booku) můžete transformovat do prezentace. Prezentace jsou výbornou možností propagace, ale nejsou tak často používány. Zmiňoval jsem se o nich také v minulém článku o různých druzích obsahu. Prezentaci vytvořte třeba v PowerPointu a následnou její propagaci můžete udělat na blogu, sociálních sítích a rozhodně ji nezapomeňte vysdílet pomocí serveru SlideShare.
5. Video příspěvek
Když už máte připravený obsah, nic vám nebrání v tom, abyste z něj vytvořili video příspěvek. Pro některé lidi jsou video příspěvky díky úspoře času mnohem příjemnějším řešením než zdlouhavé čtení článku. Nejdůležitějším elementem podobných videí je kvalita zvukového výstupu. V žádném případě ale nezapomeňte na textový přepis videa. Vždy ve všech formách a distribučních kanálech obsahu myslete také na vyhledávače. Pokud o podobných videích uvažujete, podívejte se na tyto nástroje. Mohly by se vám pro tvorbu videí hodit.
6. Pinterest
Posledním dobrým způsobem prezentace vašeho obsahu, který bych rád zmínil, je Pinterest. Pinterest je o vizuálním obsahu a je ideálním způsobem pro vizuální prezentaci vašich informací. Vytváříte infografiky? Sdílejte je na Pinterestu. Máte nějaké pěkné vlastní fotky? Učiňte s nimi to samé.
Závěr
V článku jsem vám představil pouze několik způsobů možné prezentace vašeho obsahu. Nejdůležitější a nejnáročnější je prvotní vytvoření hodnotného obsahu. Potom by mělo být vaším cílem jeho prezentace v co největším počtu kanálů. Můžete využít další sociální sítě, newsletter, vytvářet infografiky, memy, případové studie, webináře či podcasty. Vše se může týkat jednoho tématu.
Cílem recyklace obsahu je větší efektivita působnosti / zviditelnění již vytvořeného obsahu. Zejména v počátcích budování důvěry ve váš brand je důležité být vidět na co největším počtu míst.
0 komentářů k zobrazení