Provedeme Vás Taji Call To Action V Obsahovém Marketingu

Velký průvodce call-to-action v obsahovém marketingu

Víte, že třetina lidí se na článek soustředí v průměru pouze 15 vteřin? To je málo, že? Váš článek je přece mnohem delší a dali jste si na něm tolik záležet. A chcete, aby vyvolal nějakou reakci. Právě v tuto chvíli přicházejí na řadu výzvy k akci neboli takzvané call-to-action (CTA). Jejich úkolem je zaujmout návštěvníka stránek natolik, aby web neopustil, ale naopak přijal výzvu, a to nejlépe s nadšením. Co je to CTA a jak je efektivně využít v obsahovém marketingu?

Zapojte návštěvníky do akce

Call-to-action, výzva k akci nebo jednoduchá zkratka CTA by se dala v rychlosti popsat jako lákavý důvod pro vaše čtenáře zapojit se do akce. Výzvy k akci s námi jsou odjakživa, reklamní svět si určitě dobře pamatuje objednávkové katalogy, kterým nechyběly tučně vytištěná telefonní čísla a pobídka „zavolejte nám“. Jenže doba se mění a zákazníci už vám nezavolají jen tak pro nic za nic. Musíte je k tomu nalákat.

Promyslete si strategii CTA

Výzva k akci se vám může zdát jen jako bonus, vedlejší práce, nad kterou nemusíte trávit čas přemýšlením. Jenže i CTA si zaslouží svou vlastní strategii, chcete přece, aby přinesla vytoužené reakce. Promyslete si, co chcete s call-to-action dokázat, kdy toho chcete docílit a jakým způsobem. A nejlépe všechny tyto kroky proveďte před tím, než začnete vůbec psát text. Nezapomeňte CTA zahrnout do obsahové strategie a publikačního plánu.

CTA má nejrůznější formy

Jakmile jste si promysleli, co od výzvy k akci očekáváte, máte blíže k rozhodnutí, která výzva se pro vaše cíle hodí nejvíce.

Existuje několik forem CTA, využívaných ve světě marketingu:

  • stáhnutí bonusového obsahu
  • sdílení obsahu ostatním
  • bezplatné vyzkoušení
  • propagace akce
  • registrace
    • na webinář
    • do věrnostního klubu
    • k odběru zajímavostí a novinek
  • přechod do jiné kategorie nebo na jiný druh obsahu
  • prodej produktu/služby

Při vytváření výzev k akci je neméně důležité, jakou cestou je návštěvníkům nabídnete. Na co budou reagovat spíše? Lidé, kteří na vaši výzvu narazí v e‑mailu, budou naladěni na jinou vlnu než ti, kterým se CTA zobrazí při prohlížení sociálních sítí.

Call-to-action, která doopravdy fungují

Podívejte se, jak si s call-to-action poradily různé české i zahraniční firmy. Kam se dají výzvy k akci umístit, jak mohou vypadat a kdy nejlépe fungují? Stáhněte si náš bonusový obsah a vše se dozvíte!

Druhy výzev k akci:

  • CTA v e-mailu – v e-mailu působí nejlépe CTA založené na jednoduchém textu. Některé e-mailové schránky mohou zdeformovat vaši povedenou grafickou práci, a to by byla škoda. Navíc odkazy přímo v textu nepůsobí tak naléhavě a jsou mnohem osobnější.
  • CTA na webu – při tvoření výzvy na webu máte spoustu podobně skvělých možností. Proto záleží na vaší cílové skupině a jejich přirozeném pohybu, který můžete několikrát otestovat, než zjistíte, co funguje nejlépe.
  • CTA v aplikaci – Doba se mění a lidé tráví mnohem více času prohlížením internetu ze svých telefonů. Myslete na to a nerušte návštěvníky obrovskými pop-up okny, která se obtížně zavírají. Raději se zaměřte na jednoduchý proces, kterého docílíte pomocí přirozených mobilních gest, jako jsou posuny prsty nebo dvojkliky.
  • CTA v blogu – Statistiky uvádějí, že více než 90 % návštěvníků, kteří si přečtou váš nadpis, si zároveň přečtou i popis call-to-action. Myslete na to a připravte CTA, které je zajímavě designově navržené, členěné a dobře popsané.
  • CTA ve videu – Nezapomeňte na CTA i ve video obsahu. Podle statistik Kissmetrics přispělo CTA uvnitř videa k nárůstu o více než 380 % v kliknutí než v případě klasického CTA v bočním panelu.
  • CTA na sociálních sítích – Podobně efektivně působí i sociální sítě. Výzva k akci na vaší Facebookové stránce může znamenat až o 285 % vyšší nárůst v kliknutí na výzvu.

Základní pravidlo obsahového marketingu funguje i ve strategii CTA – k dosažení úspěchu kombinujte několik druhů call-to-action. Použijte v textu různé formy výzvy, propagující stejnou informaci, abyste podchytili zájem čtenáře ze všech stran. Znamená to, že se v článku může zároveň objevit samotný text, tlačítko a obrázek. CTA rozmístěte logicky, ideálně v první polovině a poté na závěr. Právě CTA na začátku textu slouží k zaujmutí čtenáře, který se nedostane ke konci.

Jak vytvořit efektivní CTA

Výzva k akci musí zaujmout a zároveň oslovit návštěvníka stránek natolik, aby výzvu přijal. Efektivní CTA by mělo splňovat 3 základní body:

  1. Zaměřte se na výhody, které uživatel přes tuto výzvu získá. Co mu to přinese?
  2. Vysvětlete, jaké kroky následují a co nejvíce zjednodušte instrukce. Měl by čtenář kliknout? Vložit e-mail? Sdílet obsah? Využívejte osvědčené věty jako „klikněte zde“, „stáhněte zde“, „registrujte se zde“.
  3. Povzbuzení k rychlému jednání, které dá zákazníkům najevo, že by na výzvu měli reagovat rychle, jinak ji propásnou.

V průběhu CTA kampaní nezapomeňte na měření a vyhodnocování. Ověřte si, zda jste dosáhli stanovených cílů, které mělo CTA splnit. Případně hledejte nápravy a testujte různé varianty, dokud nesplníte, co jste si vytyčili.

Zajímá vás, jak s call-to-action pracují známé společnosti a jak vytváří chytlavé a originální výzvy k akci? Inspirujte se zajímavými nápady a stáhněte si bonusový obsah, ve kterém se dozvíte, co na uživatele funguje.

Call-to-action, která doopravdy fungují

Podívejte se, jak si s call-to-action poradily různé české i zahraniční firmy. Kam se dají výzvy k akci umístit, jak mohou vypadat a kdy nejlépe fungují? Stáhněte si náš bonusový obsah a vše se dozvíte!

Josef Řezníček

Zakladatel projektu Včeliště.cz. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close