V květnu za námi na kafe přišel Radoslav Conev, zakladatel a majitel e-shopu Bioruza.sk, který díky online tržištím prodává své produkty po celé střední a jižní Evropě. Podělil se o cenné zkušenosti z oblasti marketplaces, prozradil, co funguje, ale nebál se ani říci, co se nepovedlo a v čem by se mohli zlepšit. S Radem jsme nahlédli pod pokličku fungování jak jeho e-shopu, tak i marketplaces.

Vyplatí se mi dělat obsahový marketing?
Čtvrté video ze série „Na co se nás ptáte“ se věnuje obsahovému marketingu. Pokud přemýšlíte, zda vytvářet obsah (články, videa, infografiky, e-booky apod.), zhlédněte ho, nebo si alespoň přečtěte jeho stručný přepis pod náhledem.
Tvorba obsahu může být skvělým způsobem, jak dělat marketing na internetu. Můžete s její pomocí přilákat potenciálního zákazníka v dřívější fázi nákupního rozhodování, tedy tehdy, když ještě neví, že váš produkt či službu bude potřebovat. Vybudujete si jím s potenciálním zákazníkem bližší vztah než vaše konkurence, vyšší důvěra ve vaši značku může následně vést k rozhodnutí nakoupit právě u vás. Nespornou výhodou obsahu navíc je, že když ho jednou vytvoříte, může vám ještě dlouho přinášet zákazníky.
Kdy se vyplatí vytvářet obsah?
- Máte, co se obsahu týče, slabou konkurenci (málo lidí o vašem tématu píše, natáčí videa apod., pokud ano, je obsah nekvalitní).
- Jde o dlouhodobý produkt/službu – to aby bylo využito potenciálu obsahu přinášet zákazníky i dlouhou dobu po vytvoření. Na produkty s krátkodobým životním cyklem je lepší výkonnostní reklama.
- Máte na to čas. Výsledky obsahového marketingu se nedostaví ihned, na první výsledky čekáte alespoň 3 měsíce, na ty velké třeba i rok.
- Máte na to prostředky. Nejde jen o finance, ale také o znalosti a lidský potenciál (lidi ve firmě, kteří pomohou tvořit a propagovat obsah, nebo nějaký spolehlivý externí partner). Důležité je totiž vytvořit obsah s přidanou hodnotou, lepší, než mohou zákazníkům nabídnout ostatní.
- Vaši zákazníci mají ideálně delší nákupní cyklus – rozhodují se, je pro ně důležité vybrat si správnou firmu a produkt, zkoumají ho (toto jsou mimo jiné často vlastnosti B2B sektoru).
V jakém stadiu je váš obsahový marketing?
Věděli jste, že content marketing má 4 stadia? Udělejte si náš kvíz a zjistěte, v jakém stadiu se nacházíte vy. Dozvíte se, jaké jsou vaše silné stránky a na čem zapracovat.
0 komentářů k zobrazení