Skvělý obsah sám o sobě nestačí. Klíčem k úspěšnému obsahovému marketingu je důkladná příprava a…
Jak se dostat na první místo ve vyhledávání?
Ve třetím dílu série „Na co se nás ptáte“ se podíváme na to, jak se se svým webem dostat na první místo ve výsledcích vyhledávání. Předem je třeba upozornit na to, že na Google nic takového jako první místo neexistuje, každému se totiž zobrazují výsledky jinak díky personalizovanému vyhledávání.
Posilovat stránky pro vyšší pozice ve vyhledávači je třeba komplexně a vždy funguje trochu něco jiného, není žádný zaručený mechanizmus, jak vás na jakékoliv klíčové slovo dostat na první místo.
Pokud někdo tvrdí, že vás za peníze dostane na první místo v SERPU, nevěřte mu; je to buď podvod, nebo se na první příčce příliš dlouho neudržíte. Nejprve se může zdát, že byly snahy úspěšné, ve skutečnosti ale jen bylo využito výkyvů výsledků vyhledávání, za které dotyčný vyinkasoval peníze, nebo vám vytvořil spoustu nekvalitních odkazů, které zrovna pro získání pozice dočasně zabraly.
Co je ale důležité a může vás na první místo opravdu dostat?
- faktory na stránce (titulky, popisky, obsah, technické vlastnosti a provedení webu apod.)
- odkazový profil (kolik a hlavně jak kvalitních webů na vás odkazuje, zmiňuje se o vás)
- další metriky (historie domény, autorita webu, míra prokliku z výsledků vyhledávání v některých případech, struktura webu, aktualizovanost obsahu atd.)
Prací na zmíněných věcech budete posilovat celý web i jednotlivé podstránky. Správnou skladbou těchto činností můžete směrovat úsilí vstříc některým klíčovým slovům více než jiným, a tím jim pomoci dostat se až na první místo ve vyhledávání. Zásadní je ale ale vědět, co děláte, a mít dlouhodobější strategii.
Nezapomeňte také, že pokud uděláte některé věci špatně, může vaše viditelnost ve vyhledávačích naopak poklesnout, nebo vyhledávač může váš web z výsledků dokonce smazat. Tak si dobře promyslete, komu SEO pro svůj web svěříte.
0 komentářů k zobrazení