Chcete pomocí e-mailů ukázat lidem svoje produkty, zvýšit počet konverzí nebo budovat vztah se zákazníkem?…
5 nejčastějších chyb e-mail marketingu
Pomalu ale jistě se v našem seriálu o e-mail marketingu blížíme ke konci, a proto jsem se rozhodl, že vám v následujícím článku popíšu pět nejčastějších chyb, kterých se můžete v e-mail marketingu dopustit.
1. chyba – Nepostupujete takticky
Začátečníci často v hlubokém okouzlení a vidině snadného výdělku pomocí e-mail marketingu začnou e-maily rozesílat „hlava nehlava“. A to je samozřejmě špatně. Výsledkem takového počínají je, že uživatele zahltí. Začátečníci rozesílají nepravidelně velké množství bezcenných e-mailů s desítkami nabídek se zbožím připraveným k prodeji. Přidá-li se k tomu ještě rozesílka na ne příliš kvalitní databázi, neúspěch na sebe nenechá dlouho čekat.
Řešení:
Než s e-mail marketingem začnete, vše si pečlivě naplánujte. Nápomocný vám může být náš článek, ve kterém popisujeme 10 kroků kvalitní e-mailové strategie.
2. chyba – Databázi e-mailů jste nevybudovali vlastními silami
Abyste s e-mail marketingem sklízeli úspěchy, musíte mít vybudovanou kvalitní databázi e-mailů. Jestliže jste se rozhodli tento důležitý (ne-li nejdůležitější) krok přeskočit, nemůžete využít plný potenciál, který v sobě e-mail marketing nabízí. Jestli byste si měli z celého našeho seriálu zapamatovat pouze jednu radu, je to tato: postupně si budujte kvalitní databázi e-mailů.
Řešení:
Přečtěte si náš článek 7 způsobů efektivního budování e-mailové databáze, ve kterém popisujeme základní možnosti, jak můžete vaši databázi tvořit doslova „od píky“.
3. chyba – Děláte e-mail marketing, ale netestujete ho ani neměříte výsledky
Děláte si e-mail marketing sami. Říkáte si, že na něm není nic složitého, jednou za měsíc jste si naplánovali rozesílku e-mailů, ale netestujete. Pokud jste se v úvodní větě „našli“, dopouštíte se jedné z dalších hlavních chyb. Aby pro vás byl e-mail marketing opravdu výhodný, je nutné měřit jeho úspěšnost. A zejména zvyšovat jeho efektivitu. Krása e-mail marketingu je především v tom, že lze snadno měřit a testovat.
Řešení:
Dumáte nad tím, co všechno byste měli v e-mail marketingu testovat? Už nemusíte. Všechny aspekty, na které se v e-mail marketingu můžete zaměřit, jsme shrnuli v článku, proč je pro e-mail marketing důležité A/B testování.
4. chyba – Nevážíte si vašich kontaktů
Mnoho e-mail marketérů si neváží svých kontaktů. Jak se tato forma neúcty může projevit? Například se jim snažíte znemožnit odhlášení z vaší databáze. Nezapomeňte, že se nikdy nezavděčíte všem, a proto je důležité se v klidu a míru rozejít s těmi, které vaše informace nezajímají. Jednoduše dohledatelná možnost odhlášení by měla být součástí každého e-mailu.
Řešení:
V patičce každého e-mailu, který posíláte, by měl být jasně vidět odkaz „Chci se odhlásit z odběru newsletteru„.
5. chyba – Moc nabídek v jednom e-mailu
Klienti po nás často chtějí, abychom do každé rozesílky zakomponovali co největší počet produktů, které potřebují prodat. Často už si ale neuvědomují, že čím větší možnost volby odběratelům dají, tím méně výsledných konverzí mohou získat. Lidé se těžce rozhodují z více různých variant, a proto byste jim měli v tomto ohledu výběr zjednodušit a nabídnout jim pouze vybrané a od sebe snadno odlišitelné „kousky“.
Řešení:
Do vašich e-mailů se snažte začlenit raději menší množství nabídek. Důležité je odběratele nezahltit různými možnostmi výběru.
Pěkné shrnutí. K tomu rozesílání hlava nehlava – jednou jsem čekal i 2 roky, než jsem začal s pravidelným rozesíláním emailů jen proto, aby byly kampaně úspěšné. Mezitím se budoval obsah a aplikace, aby byla dostatečně dobrá.
Někdy se dlouhé čekání vyplatí:-)