Přemýšlíte, jak udělat e-maily pro zákazníky zase o něco zajímavější? Pak by vaší pozornosti neměl uniknout UGC neboli obsah vytvořený uživateli.
7 způsobů efektivního budování e-mailové databáze
V následujícím článku se podíváme na způsoby, jakými můžete efektivně a dlouhodobě budovat svoji e-mailovou databázi. Budování kvalitní databáze e-mailů by mělo být cílem každého podnikání na internetu. Pokud zatím e-maily žádnou cestou nezískáváte, je tento článek ideální příležitostí, jak to můžete rychle napravit. V první řadě byste ale měli mít jasno, proč byste e-maily měli sbírat a jaké výhody vám to vůbec přinese.
Proč sbírat e-mailové adresy a jaké jsou výhody vlastního budování databáze
E-mail marketing je v současné době jednou z nejefektivnějších metod propagace na internetu (pokud se dělá chytře). Začátečníci si často myslí, že proces funguje jinak, než tomu tak ve skutečnosti je, a proto jsme se pro vás rozhodli připravit tento seriál o „chytrém“ e-mail marketingu.
Jednou z nejčastějších a zároveň také největších chyb, která vás může od celého e-mail marketingu zcela odradit, je použití zakoupené databáze kontaktů. Mnozí z online podnikatelů, kteří touží po rychlých výsledcích, často podlehnou chtíči a e-mailové databáze kupují. Proč je to špatně a proč byste se toho určitě měli vyvarovat, jsme psali v jednom z minulých článků, a pokud chcete s e-mail marketingem slavit úspěchy, od nakupování databází se opravdu držte dál.
Mnohem lepší taktikou je budovat databázi vlastní. To je ale samozřejmě běh na dlouhou trať, což se některým jedincům bohužel nechce věřit, a právě proto se snaží najít způsoby, jak čas obalamutit. Bohužel všechny formy internetového marketingu, které my propagujeme (optimalizace pro vyhledávače, obsahový marketing a zmíněné budování kvalitní e-mailové databáze), jsou metody dlouhodobé, a tak ti, kteří mají rádi rychlé výsledky, se budou muset asi poohlédnout jinde.
Ti z vás, kteří se rozhodli vydržet, a přijmou za své dlouhodobé trvání strategie, se mohou těšit skvělých výsledků v budování kvalitní e-mailové databáze:
- Vytvoříte si aktivní databázi relevantních kontaktů, které vás znají.
- Vaši odběratelé si postupně s vámi a vaší značkou vytvoří vztah.
- Na vaše zprávy a newslettery se mnozí z nich budou těšit.
- Vyhnete se postihu a nepřiměřeně velkému odhlašování z vašeho e-mailového listu. Budete zasílat relevantní e-maily.
Všechny tyto výhody (a mnohé další) získáte jedině tehdy, když budete se svou databází pracovat dlouhodobě a kontakty sbírat poctivě. Tímto článkem bych vám rád pomohl poznat ty nejefektivnější způsoby legitimního získávání e-mailových kontaktů. Jestli vás zajímá, jakým způsobem můžete adresy sbírat i vy, čtěte dál.
7 způsobů získávání e-mailových kontaktů
Z hlediska prostředí máte dvě hlavní možnosti, kde získávat e-mailové adresy. Buď je budete shánět offline, nebo online. Článek vám popíše spíše druhou možnost, ale nezapomeneme zmínkou upozornit i na tu první.
1. způsob – Vytvořte elektronickou knihu
Tvorba e-booku, který návštěvníkům nabídnete oproti jejich e-mailové adrese, je jedním z nejlepších způsobů, jak získávat e-mailové adresy. Zadarmo vám nikdo nic neudělá, a proto musíte návštěvníky vaší prezentace něčím motivovat k zanechání e-mailu. E-book je ideální formou podobného typu hodnotné motivace. Návštěvník zadá adresu, na e-mail mu přijde elektronická knížka a další kroky už jsou jenom na vás.
2. způsob – Vyskakovací okna
Pro někoho je tato taktika příliš agresivní, ale nic na tom nemění fakt, že díky ní můžete získat největší množství e-mailů. Vhodná bude pro vás pouze v tom případě, že do vyskakujícího okna opět zakomponujete nějakou odměnu. Typ odměny si zvolte sami podle druhu vašeho webu. Může to být e-book, může to být klidně i sleva, případně nějaký druh V.I.P. členství. Kreativitě se meze nekladou, ale mějte na paměti, že musíte uspokojit především vaši cílovou skupinu, ne sebe.
3. způsob – Výzva k akci na konci článku
V roce 2013 už jsou uživatelé internetu více zdatní a pouhé přihlášení k newsletteru už na ně dávno neplatí. Dobrým tipem, jak je k tomu přimět, je zakomponování výzvy k akci po přečtení článku. Konec článku je ideálním místem pro nějaký další krok ze strany uživatele. Doporučte mu stažení další části článku nebo tematicky příbuzného e-booku, když vám odhalí svou adresu.
4. způsob – Posílejte užitečné informace stávajícím odběratelům
Rozhodně nesmíte zapomenout ani na ty, kteří se už do vaší databáze dostali. Když jim budete posílat stále hodnotné informace, máte šanci, že budou vaše e-maily sdílet dál. Odběratelé je mohou sdílet buď skrze sociální sítě (pokud jste do e-mailu zapojili tlačítka pro sdílení), anebo je alespoň přeposílat dál svým známým skrze e-mail. Pokud jejich známí shledají informace jako užitečné, máte další ideální možnost získat nové odběratele do vaší databáze.
5. způsob – Webinář
Vytvořte webinář na nějaké téma, prezentujte to jako novinku na blogu a pozvánku na něj posílejte výměnou za zájemcovu e-mailovou adresu.
6. způsob – Vytvářejte šablony a jiné pomocné materiály zdarma
Kromě elektronických knížek můžete produkovat i jiné druhy hodnotného obsahu. Jedním z nich mohou být různé šablony, které budete nabízet ke stažení oproti e-mailové adrese.
7. způsob – Uspořádejte offline událost
Máte možnost uspořádat společnou sešlost s vašimi příznivci, festival nebo třeba konferenci? Všechny tyto akce mohou být obrovským zdrojem nových e-mailových adres, pokud samotné budou mít zajímavou návštěvnost.
Z výše uvedených možností je zřejmé, že nejefektivnější taktikou v získávání nových a relevantních kvalitních kontaktů na internetu, je tvorba kvalitního obsahu, která jde ruku v ruce s promyšlenou obsahovou strategií. Pokud chcete ze svého obsahu vytěžit maximum, neměli byste zapomenout ani na propagaci obsahu, minimálně na sociálních sítích.
Závěr
Cílem článku bylo vám představit některé možnosti, jak získávat dlouhodobě kvalitní e-mailové kontakty. Nejlepší taktikou je výše zmíněné způsoby kombinovat a pravidelně rozvíjet. Nestačí například pouze vytvořit e-book a čekat, že po zbylé roky budou kontakty růst samy. Tak to bohužel není. Je třeba všechny způsoby stále propagovat a vytvářet nové a nové. Jedině tak budete na internetu úspěšní.
Poznali jste díky článku nějaký nový způsob získávání kvalitních e-mailů? Pokud ano a článek vás potěšil, nás zase potěší, když ho budete sdílet dál. Předem díky.
0 komentářů k zobrazení