V dnešním přeplněném trhu je budování značky klíčovým prvkem pro dosažení dlouhodobého úspěchu. Zákazníci mají…
Tón komunikace v online marketingu a jeho vliv na emoce
V minulém článku jsme vám podrobněji nastínili využití person v různých formách online marketingu. Ruku v ruce s personami jde i o tón komunikace, o kterém jsme už také psali zhruba před půl rokem v našem seriálu o obsahovém marketingu. Dnešní článek na něj bude volně navazovat. Zkusíme se v něm na tón komunikace na internetu podívat podrobněji.
Persony a tón komunikace jsou totiž prostředky, které, když se je naučíte chápat a využít ve svůj prospěch, vám pomohou dlouhodobě budovat společnost, která bude klientům doslova šitá na míru. A to je to, co by mělo být v podnikání jedním z vašich hlavních cílů. Umění přizpůsobit se mysli vašich návštěvníků je úkolem moderního marketing (nejen na internetu).
Kdy tón komunikace začít řešit
Máte pocit, že texty/obsah na vašem webu postrádá „šťávu“? Používáte pouze klasická marketingová klišé a nic neříkající slovní obraty? Nebo vaše články vyznívají úplně jinak, než jaká je vaše společnost ve skutečnosti? Pokud jste se v prvních větách „našli“, čtete správný článek. Nejprve je nutné si ujasnit, jaký je váš současný tón komunikace a následně jaký by měl být. Na to by vám měl odpovědět tento a další naše články ze série persony / tón komunikace, kterou pro vás zde na Včelišti připravujeme.
Nejvhodnější doba pro přípravy týkající se tónu komunikace je samozřejmě období před spuštěním nového projektu. Každý ale takovou možnost nemá, a pokud s vaším tónem komunikace nejste spokojeni, měli byste vědět, že na jeho úpravu nikdy není pozdě. Čím dříve se vám ale podaří vhodný tón komunikace nastavit, tím lépe pro vás.
Tón komunikace v reálném světě
Stejně dobře (a možná ještě lépe) jako funguje na internetu, funguje tón komunikace i v reálném světě. To, jakým způsobem komunikujete ve vaší firmě se zákazníky nebo se prezentujete na konferencích, setkáních či mluvíte se zákazníky po telefonu, je také tón komunikace. Tón komunikace by vás zkrátka měl prezentovat ve všech aspektech styku firmy s veřejností.
Působení tónu komunikace na lidské emoce
Proč se tónem komunikace zabývat? Díky tomu, jakým tónem budete s vašimi příznivci komunikovat, máte možnost ovlivnit jejich představu o vaší značce. Znáte ten pocit, když si od někoho přečtete nějaký text a poté si přečtete, jaký ten člověk asi je. Stejný, podvědomý pocit mají vaši příznivci po přečtení každého kousku vašeho obsahu. Od titulků, nadpisů a výzev k akci po dlouhé články či krátké příspěvky na twitteru. Vše, co vytvoříte, vytváří u návštěvníků obraz o vaší firmě.
Nyní nicméně přichází na řadu nejdůležitější otázka. Jakým způsobem tento tón komunikace vytvořit? V bodech bychom měli postupovat přibližně následovně:
Inspirujte se u konkurence
Tak jako u ostatních forem online marketingu je i v tomto případě dobré se porozhlédnout u vašich konkurentů. Prozkoumejte jejich weby a podívejte se, jakým způsobem se svými příznivci komunikují. Poučte se samozřejmě od těch nejlepších a snažte se to, co dělají, ještě vylepšit.
Vaši platící zákazníci jsou nejlepším zdrojem informací
Kromě konkurenčních webů jsou nejcennějším zdrojem informací vaši zákazníci. Jedině ti vám mohou upřímně říct, jaké způsoby komunikace jim vyhovují a jak si představují vaši značku. Abyste ze spolupráce vytěžili pro konkretizování tónu komunikace maximum, máme pro vás tip. Zkuste každému novému zákazníkovi dát krátký dotazník. V něm uveďte, že si spolupráce s nimi velice vážíte, a proto jim zasíláte krátký dotazník.
Připravte si různá přídavná jména, která by mohla reprezentovat váš tón komunikace a dejte vašim zákazníkům možnost vybrat ze seznamu ty, které vás podle jejich názoru charakterizují. Až se vám podaří nasbírat dostatek dat, dejte výsledky dohromady a určete, zda v tónu komunikace postupujte správný směrem. Když se naučíte poznávat, jaká přídavná jména k vám zákazníci přiřazují, budete mít lepší možnost s tónem komunikace dále pracovat.
Nákupní rozhodnutí děláme na základě emocí
Nejčastější otázka, která zaznívá v souvislosti s tónem komunikace, zní: „Proč bychom se měli nějakým tónem komunikace vůbec zabývat?“ Odpověď je jednoduchá, ale těžko uvěřitelná. Vhodný tón komunikace vyvolává ve vašich návštěvnících chtěné emoce. A emoce jsou podvědomým soudcem budoucích nákupních rozhodnutí.
Závěr
V dalších dílech tohoto seriálu zabývajícím se tónem komunikace se dozvíte další podrobnosti, které se tohoto tématu týkají. Jsem přesvědčený o tom, že se máte na co těšit. Díky za přečtení.
0 komentářů k zobrazení