Obsah, který je atraktivní pro uživatele, je vyhledávači hodnocen jako zajímavý a užitečný. A platí…
Hloubkové články- Novinka od Google
Před třemi dny představil vyhledávač Google zajímavou novinku, takzvané hloubkové články, které se budou zobrazovat ve výsledcích vyhledávání. Zatím pouze pro anglickou verzi vyhledávače Google nově nabízí pro některá hledaná slova a spojení graficky odlišené a zvýrazněné „in-depth articles“, které do hloubky popisují dané téma.
Google tvrdí, že i když většina lidí hledá na internetu pouze rychlé odpovědi, asi 10% uživatelů pátrá po obsáhlých a kompletních příspěvcích s mnoha informacemi na dané téma. To je podle vyhledávače dobrý důvod, proč představit tuto novou funkci. První speciálně označený detailní obsah uvidíme ve výsledcích vyhledávání již během několika málo dnů. Sice zatím ne u nás v České republice, ale pokud se hloubkové články osvědčí, je jenom otázkou času, kdy se stejná věc rozšíří i k nám.
Jak budou hloubkové články rozpoznávány?
Google tvrdí, že hloubkové články budou vybírány algoritmicky. Jako majitelé stránky však můžeme vyhledávači pomoct, aby naše hloubkové články rozpoznal. A to například následujícími způsoby:
- Používáním schema.org metadat
- Použitím Google Authorship
- Správnou paginací a kanonizací
- Využitím loga
Takto hloubkové články vypadají ve výsledcích vyhledávání:
In-depth články jsou další malou změnou z dílny Google, která má pomoct zvýraznit kvalitní obsah na úkor méně kvalitního ve výsledcích vyhledávání. Jak se na tuto změnu díváte vy?
Co místo paginace, použít hezké české slovo stránkování?
Pavel: Díky za poznámku. Taky lze použít, ale když někdy použiji slovo stránkování, někteří si myslí, že mluvím o vytvoření nových podstránek, nebo o navigační liště, která mě přesunuje z první strany na druhou apod. Ale tady je to myšleno jako použití metadat.