V oblasti optimalizace pro vyhledávače se od našeho posledního souhrnu stalo opravdu hodně. Přinášíme vám výběr toho nejzajímavějšího, co by vám rozhodně nemělo uniknout.

Zavedená doména není zárukou vysokých pozic
Před několika dny vyšlo zajímavé video od Matta Cuttse z Google, ve kterém hovoří o situaci, kdy stará doména s velkou autoritou není zárukou stálých a zaručených pozic ve výsledcích vyhledávání. Většinou slyším kolem sebe naříkání nových stránek, které nemohou překonat ve vyhledávači podstránky zavedených a starých projektů. Proto je zajímavé zamyslet se nad situací i z druhé stránky.
Matt ve videu říká, že můžeme mít zavedenou a starou doménu, ale ta postupem doby neudrží krok s ostatními novějšími stránkami, pokud nabízejí lepší uživatelskou zkušenost a mají přehlednější či kvalitnější design. Je proto důležité i starou a zavedenou stránku vylepšovat a měnit na základě aktuálních trendů, aby si udržela stávající pozice. Není dobré usnout na vavřínech.
Otázkou je, jak přesně Google toto dokáže zjišťovat a jestli je to spíš vize do budoucna, nebo již realita. Co si o tom myslíte vy? Napište nám do komentářů.
Často mám pocit, že jen tak plácá. Myslím tim Matta.
Dobrý den,
rád bych se zeptal ohledně domény. Dopoučujete spíš tvar s www nebo bez www? Má to nějaký vliv na SEO? Myslím, že by to mohlo zajímat více čtenářů. Děkuji za radu.
Petr: Je důležité určit si jednu variantu a tu mít všude na webu. Tu druhou přesměrovat na hlavní zvolenou variantu. Z hlediska SEO je to pak jedno, jakou variantu zvolíte. Vliv může mít uživatel, který je na nějakou variantu zvyklý. Obecně bych preferoval jako návštěvník variantu s www tam, kde je název krátký a bez www, kde je název domény dlouhý. Ale to už se příliš netýká SEO.