6 Designerskych Chyb V E Mail Marketingu Ktere Nici Konverze

6 designerských chyb v e-mail marketingu, které ničí konverze

V minulých dílech našeho seriálu o e-mail marketingu jsem se vám snažil vysvětlit, že rozesílání e-mailů bez konkrétní promyšlené strategie nemá příliš velký význam. Dnes se do e-mail marketingu ponoříme opět trochu hlouběji a konkrétněji. Pravděpodobně jste teď ve fázi, kdy o e-mail marketingu uvažujete. Na internetu si vyhledáváte informace, něco jste už i zjistili, ale pořád si nejste dostatečně jisti, zda e-mail marketing zvládnete dělat sami. Cílem tohoto článku je vám objasnit problémy týkající se designu a samotného zpracování konkrétních šablon e-mailů.

Je vcelku jedno, zda se  rozhodnete dělat e-mail marketing svépomocí nebo vše přenecháte odborníkům, protože na to například nemáte příliš čas. Tento článek byste si měli přečíst tak jako tak. Usnadní vám rozhodování či případnou kontrolu e-mail marketingu samotného. Bez znalostí chyb z tohoto článku byste mohli snadno naletět nedůvěryhodným agenturám poskytujících e-mail marketing jako službu nebo byste mohli zhatit vlastní, pracně vytvořenou e-mailovou kampaň.

1. chyba – Propagace více nabídek najednou

V e-mail marketingu se snažte být minimalisty a držte své touhy sdělit vašim odběratelů vše naráz na uzdě. Není nic horšího než zasypat příjemce e-mailu několika různými nabídkami. Výsledek si pravděpodobně dokážete sami dobře představit: zmatení, zavření e-mailu, odchod pryč. A to přece nechcete. Chcete-li odběratele vašich e-mailů přimět k akci, výrazně jim rozhodovací proces usnadněte a nenechte je příliš dlouho o tom přemýšlet. Měli byste vědět, že e-maily, které propagují pouze jednu nabídku, mají mnohem lepší konverze než ty s příliš širokým záběrem.

2. chyba – Zapomenout na branding

Byla by škoda, kdyby vaše e-maily postrádaly firemní identitu a charakter značky. Uživatelům denně přichází množství různých e-mailů a úkolem vaší zprávy je co nejrychleji si v této záplavě nabídek a informací vydobýt pozornost. Jedním z osvědčených způsobů je konzistentní branding. Odběratelé vašich e-mailů pravděpodobně vaši značku znají, dokonce vám dovolili je skrze e-mail kontaktovat, takže nezapomeňte na váš tone of voice a vizuální identitu firmy.

3. chyba – Nejasné vysvětlení hlavní výhody pro příjemce

Míra proklikovosti vašich e-mailů závisí na jasném vysvětlení dvou základních informací, které by každý e-mail měl obsahovat:

  • Kdo jste  vy a vaše společnost.
  • Proč zasíláte nabídku a co nabídka čtenáři e-mailu přinese.

Pokud se vám nepodaří vytvořit takovou e-mailovou šablonu, která by rychle a jasně čtenáři sdělila tyto dvě hlavní vlastnosti úspěšného e-mailu, je málo pravděpodobné, že budete s e-mail marketingem slavit výraznější úspěchy.

4. chyba – Chybějící výzva k akci

Máte nádherný e-mail, který splňuje všechny náležitosti úspěšného e-mailu, ale chybí vám v něm graficky zvýrazněná výzva k akci? Pokud odpovídáte ano, dobrovolně se připravujete o lepší konverze.

Výzva k akci má být oproti zbytku e-mailu velmi výrazná. Většinou je to velké trojrozměrné atraktivní tlačítko, které přímo už svým vzhledem vybízí čtenáře ke kliknutí. V této studii je uvedeno, že 41 % marketérů shledalo testování různých call to action jako extrémně hodnotné. Děláte to také?

Marketing Sherpa studie

5. chyba – Chybějící prvky sdílení na sociálních sítích

Vaše e-maily by měly obsahovat tlačítka pro sdílení na sociálních sítích. Obsahují je? Většina lidí si pod e-mail marketingem představí pouze komunikaci se stávajícími odběrateli. To je ale velká chyba. E-mail marketing může být i velice zajímavým zdrojem nových poptávek čtenáři či zákazníkům. Musíte ale dát vašim stávajícím příznivcům možnost e-maily snadno sdílet.

Nejvhodnějším řešením je umísit pod nabídku/informace v e-mailu klasická tlačítka pro jednoduché sdílení na sociálních sítích. Když už trávíte tolik času s tvorbou kvalitního obsahu a přípravou e-mailu, je tato maličkost je drobnost, na kterou byste rozhodně neměli zapomenout.

6. chyba – Nedohledatelný odkaz k odhlášení odběru newsletteru

Nezkoušejte si udržet přízeň vašich odběratelů násilím. Takhle žádný vztah nefunguje a dlouhodobě by fungovat ani nemohl. Nezapomeňte, že odkaz na odhlášení by měl být jednoduše dohledatelný a dobře viditelný. Kdybyste se náhodou rozhodli odkaz pro odhlášení z newsletteru zatajit, mohlo by vás čekat nepříjemné překvapení v podobě označení za spammera.

Shrnutí

Tento článek měl za cíl vám shrnout nejčastější chyby, kterých se můžete dopustit při tvorbě šablony pro vaši e-mail marketingovou strategii. Líbil se vám? Budu rád, když se o něj podělíte s ostatními na sociálních sítích.

Soubor s drátěnými modely

Stáhněte si si soubor s drátěnými modely, pomůže vám navrhovat vysoce výkonné stránky.

Tomáš Procházka

Konzultant Včeliště.cz se zaměřením na obsahové strategie, copywriting a SEO. Více o něm naleznete na Impleo.cz nebo sledujte jeho Twitter a Google+

Tento článek má 0 komentářů

  1. dík za připomenutí, akorát k bodu 2 bych chtěl říci, že v poslední době se dost lidí kloní k tomu, že brand vůbec nepoužívají a emaily chodí jen tak, jako když je píší kamarádům

  2. Výborný článok, zaujalo ma 3D tlačítko ako výzva k akcii. Už som niekde čítal, že je treba dať 3x link na preklik – akciu aby si klient mohol vybrať. Ale 3d tlačítko na konci je dobrý typ. Ozaj vie niekdo preklad do slovenčiny českého slova – čtenář? Je to čitár? čítač? fu znie to hrozne. Ďakujem za typy

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close