skip to Main Content
6 Designerských Chyb V E-mail Marketingu, Které Ničí Konverze

6 designerských chyb v e-mail marketingu, které ničí konverze

Sdílejte:

V minulých dílech našeho seriálu o e-mail marketingu jsem se vám snažil vysvětlit, že rozesílání e-mailů bez konkrétní promyšlené strategie nemá příliš velký význam. Dnes se do e-mail marketingu ponoříme opět trochu hlouběji a konkrétněji. Pravděpodobně jste teď ve fázi, kdy o e-mail marketingu uvažujete. Na internetu si vyhledáváte informace, něco jste už i zjistili, ale pořád si nejste dostatečně jisti, zda e-mail marketing zvládnete dělat sami. Cílem tohoto článku je vám objasnit problémy týkající se designu a samotného zpracování konkrétních šablon e-mailů.

Je vcelku jedno, zda se  rozhodnete dělat e-mail marketing svépomocí nebo vše přenecháte odborníkům, protože na to například nemáte příliš čas. Tento článek byste si měli přečíst tak jako tak. Usnadní vám rozhodování či případnou kontrolu e-mail marketingu samotného. Bez znalostí chyb z tohoto článku byste mohli snadno naletět nedůvěryhodným agenturám poskytujících e-mail marketing jako službu nebo byste mohli zhatit vlastní, pracně vytvořenou e-mailovou kampaň.

1. chyba – Propagace více nabídek najednou

V e-mail marketingu se snažte být minimalisty a držte své touhy sdělit vašim odběratelů vše naráz na uzdě. Není nic horšího než zasypat příjemce e-mailu několika různými nabídkami. Výsledek si pravděpodobně dokážete sami dobře představit: zmatení, zavření e-mailu, odchod pryč. A to přece nechcete. Chcete-li odběratele vašich e-mailů přimět k akci, výrazně jim rozhodovací proces usnadněte a nenechte je příliš dlouho o tom přemýšlet. Měli byste vědět, že e-maily, které propagují pouze jednu nabídku, mají mnohem lepší konverze než ty s příliš širokým záběrem.

2. chyba – Zapomenout na branding

Byla by škoda, kdyby vaše e-maily postrádaly firemní identitu a charakter značky. Uživatelům denně přichází množství různých e-mailů a úkolem vaší zprávy je co nejrychleji si v této záplavě nabídek a informací vydobýt pozornost. Jedním z osvědčených způsobů je konzistentní branding. Odběratelé vašich e-mailů pravděpodobně vaši značku znají, dokonce vám dovolili je skrze e-mail kontaktovat, takže nezapomeňte na váš tone of voice a vizuální identitu firmy.

3. chyba – Nejasné vysvětlení hlavní výhody pro příjemce

Míra proklikovosti vašich e-mailů závisí na jasném vysvětlení dvou základních informací, které by každý e-mail měl obsahovat:

  • Kdo jste  vy a vaše společnost.
  • Proč zasíláte nabídku a co nabídka čtenáři e-mailu přinese.

Pokud se vám nepodaří vytvořit takovou e-mailovou šablonu, která by rychle a jasně čtenáři sdělila tyto dvě hlavní vlastnosti úspěšného e-mailu, je málo pravděpodobné, že budete s e-mail marketingem slavit výraznější úspěchy.

4. chyba – Chybějící výzva k akci

Máte nádherný e-mail, který splňuje všechny náležitosti úspěšného e-mailu, ale chybí vám v něm graficky zvýrazněná výzva k akci? Pokud odpovídáte ano, dobrovolně se připravujete o lepší konverze.

Výzva k akci má být oproti zbytku e-mailu velmi výrazná. Většinou je to velké trojrozměrné atraktivní tlačítko, které přímo už svým vzhledem vybízí čtenáře ke kliknutí. V této studii je uvedeno, že 41 % marketérů shledalo testování různých call to action jako extrémně hodnotné. Děláte to také?

Marketing Sherpa studie

5. chyba – Chybějící prvky sdílení na sociálních sítích

Vaše e-maily by měly obsahovat tlačítka pro sdílení na sociálních sítích. Obsahují je? Většina lidí si pod e-mail marketingem představí pouze komunikaci se stávajícími odběrateli. To je ale velká chyba. E-mail marketing může být i velice zajímavým zdrojem nových poptávek čtenáři či zákazníkům. Musíte ale dát vašim stávajícím příznivcům možnost e-maily snadno sdílet.

Nejvhodnějším řešením je umísit pod nabídku/informace v e-mailu klasická tlačítka pro jednoduché sdílení na sociálních sítích. Když už trávíte tolik času s tvorbou kvalitního obsahu a přípravou e-mailu, je tato maličkost je drobnost, na kterou byste rozhodně neměli zapomenout.

6. chyba – Nedohledatelný odkaz k odhlášení odběru newsletteru

Nezkoušejte si udržet přízeň vašich odběratelů násilím. Takhle žádný vztah nefunguje a dlouhodobě by fungovat ani nemohl. Nezapomeňte, že odkaz na odhlášení by měl být jednoduše dohledatelný a dobře viditelný. Kdybyste se náhodou rozhodli odkaz pro odhlášení z newsletteru zatajit, mohlo by vás čekat nepříjemné překvapení v podobě označení za spammera.

Shrnutí

Tento článek měl za cíl vám shrnout nejčastější chyby, kterých se můžete dopustit při tvorbě šablony pro vaši e-mail marketingovou strategii. Líbil se vám? Budu rád, když se o něj podělíte s ostatními na sociálních sítích.

Soubor s drátěnými modely

Stáhněte si si soubor s drátěnými modely, pomůže vám navrhovat vysoce výkonné stránky.


Sdílejte:

Tomáš Procházka

Konzultant Včeliště.cz se zaměřením na obsahové strategie, copywriting a SEO. Více o něm naleznete na Impleo.cz nebo sledujte jeho Twitter a Google+

Tento článek má 7 komentářů
  1. dík za připomenutí, akorát k bodu 2 bych chtěl říci, že v poslední době se dost lidí kloní k tomu, že brand vůbec nepoužívají a emaily chodí jen tak, jako když je píší kamarádům

  2. Výborný článok, zaujalo ma 3D tlačítko ako výzva k akcii. Už som niekde čítal, že je treba dať 3x link na preklik – akciu aby si klient mohol vybrať. Ale 3d tlačítko na konci je dobrý typ. Ozaj vie niekdo preklad do slovenčiny českého slova – čtenář? Je to čitár? čítač? fu znie to hrozne. Ďakujem za typy

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top