Vyhledávače se stále více zaměřují na kvalitní obsah a uživatelskou zkušenost. Nejen Google se snaží zlepšit své algoritmy tak, aby uživatelé nalezli relevantní a hodnotný obsah, který odpovídá tomu, co hledají. Co nového přinesl měsíc červen?
Vyhledávač Google rozšiřuje zobrazení vybraných úryvků. Zatímco doposud se zobrazoval pouze jeden, nově se mohou objevit dva až tři. Změna se týká mobilních i desktopových zařízení.
Zdroj: Search Engine Roundtable
Google zkrátil dobu potřebnou k vygenerování AI odpovědí nebo snímků. Tato změna přišla jako odpověď na stížnosti uživatelů ohledně pomalé odezvy vyhledávání. Kromě toho bylo provedeno několik dalších aktualizací, které se zaměřují na vylepšení kvality. Zatím nejsou k dispozici žádné podrobnosti o konkrétních změnách, známá je pouze metrika rychlosti.
Zdroj: Search Engine Land
V červnu byl spuštěn dlouho očekávaný filtr Perspektivy, a to pro vyhledávače mobilních zařízení. Díky tomu uvidíte i výsledky vyhledávání vyfiltrované na videa, obrázky, blogové příspěvky i diskuzní fóra. Google také zobrazí další podrobnosti o tvůrcích tohoto obsahu, jako je jméno, profilová fotka nebo informace o oblíbenosti jejich obsahu. Cílem je poskytnout uživatelům osobitější zkušenost s vyhledávacími dotazy na konkrétní téma.
Zdroj: Search Engine Land
Google aktualizoval formulář pro nahlášení spamu o placené odkazy, nevhodné chování, nízkou kvalitu a další problémy. V jedné zprávě můžete odeslat až pět stránek, které porušují stejné zásady. Navíc bude ignorovat identická hlášení odeslaná stejným uživatelem, aby se zabránilo zneužití.
Podívejte se, jak formulář vypadá:

Zdroj: Search Engine Land
Google žaluje společnost, která vytvořila 350 podvodných firemních profilů a více než 14 000 falešných recenzí s cílem ovlivňovat výsledky vyhledávání. Získané informace o spotřebitelích chtěla firma prodat třetím stranám. Na více podrobností se můžete podívat do přístupných soudních dokumentů.
Zdroj: Search Engine Roundtable
Google oznámil, že za šest měsíců ukončí podporu pingování souborů sitemap. Nově se bude stránka načítat s chybovou hláškou 404. Důvodem je nízká užitečnost a vysoký výskyt spamu.
Tato změna přichází navzdory nedávnému prohlášení Googlu, že pingy sitemap pomáhají k rychlejšímu objevení nového obsahu. Místo nich doporučuje Google použít v souboru sitemap lastmod, který poslouží jako signál pro plánování procházení URL adres.
Zdroj: Search Engine Roundtable
Ve výsledcích vyhledávání Bingu si můžete označit text a následně ho použít k novému vyhledávání. Jednoduše si označíte požadovanou část textu a objeví se vám vybraný text spolu s lupou, na kterou lze kliknout a rozšířit tak výsledky vyhledávání.
Zdroj: Search Engine Roundtable
Bing Chat nově podporuje hlasové vyhledávání. Stačí, když kliknete na ikonu mikrofonu a položíte svou otázku. Chatovací asistenti vám navíc odpověď dokážou i přečíst. Prozatím je podporována angličtina, japonština, francouzština, mandarínština a němčina.
Podívejte se, jak to vypadá v praxi:

Zdroj: Search Engine Land
Bing informuje o nové funkci přehledu indexace stránek ze sitemapy v Bing Webmaster Tools. Tato funkce zobrazuje počet indexovaných i neindexovaných stránek, a to graficky a v průběhu času, tedy podobně jako v Google Search Console. Zobrazí i důvody, proč některé stránky nebyly indexovány. Funkce zatím není dostupná pro všechny uživatele. Budeme si tak na její zavedení muset počkat.
Zdroj: Search Engine Roundtable
Šest společníků provozovalo stránku Conch-house.com, která na několik měsíců zcela dominovala výsledkům vyhledávání Google. K tomu využívali scrapování recenzí z Amazonu, díky čemuž denně publikovali na 6 000 článků. Webová stránka se během jednoho měsíce rozrostla na 6 milionů uživatelů a přinesla zisk 800 000 dolarů. Google web penalizoval a ten tak ztratil naprostou většinu svých pozic, v indexu však stále zůstává několik stránek. Na rozhovor se dvěma zakladateli webu se můžete podívat níže.
Zdroj: Search Engine Roundtable
Začalo to jako plánovaná dvoudenní akce, ale trvá doposud. Komunita Redditu se bouří proti zpoplatnění API. Jak tato situace ovlivní organické vyhledávání? Vypadá to, že stránky, které spravuje komunita bojkotující zpoplatnění API, začnou kvůli označení „noindex” vypadávat z výsledků vyhledávání. Organická návštěvnost dle dat z nástroje Semrush klesla o 3,6 %, nicméně dle dat Marketing Mineru nebo Ahrefs nebyly zaznamenány viditelné negativní důsledky.
Zdroj: Search Engine Journal
Budeme se těšit na shledanou při dalším souhrnném článku o novinkách z oblasti optimalizace pro vyhledávače.



Žádný komentář k zobrazení