Umělá inteligence neustále mění pravidla hry a přináší nové výzvy, jiná témata jsou naopak nadčasová…
5 chyb, kterých se při outsourcování obsahového marketingu dopouštíte
Obsahový marketing pomáhá zvyšovat obrat, buduje renomé a dobré jméno vaší značky. Láká nové zákazníky, s těmi zavedenými udržuje kontakt a podněcuje je k dalšímu nákupu a využití služeb. Content marketing je tajným esem mnoha společností, bezpočtu z nich pomohl rozjet byznys ve velkém.
Obsahové strategie ale nejsou tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Nestačí najít nahodilá témata a dle nich v záchvatu inspirace vytvořit kopu obsahu. Dobře cílený obsah si žádá marketingové myšlení i um psát. Chystáte se tvorbu obsahu outsourcovat? Nebo jej dokonce již externě zadáváte? Přečtěte si nejčastější nešvary, které se s outsourcováním obsahového marketingu pojí!
1. Obáváte se neznalostí člověka „zvenku“
Je těžké předat otěže marketingové komunikace někomu, kdo do minulého týdne neměl o existenci vašeho oboru ani zdání. Obsáhnout všechny zákonitosti a nuance vašeho odvětví v tak krátkém čase? Nemožné!
Pravdou je, že copywriterovi a obsahovému stratégovi stačí pochopit základní princip fungování vašeho oboru. Předností obsahových odborníků není jen znalost nákupního chování a lidského myšlení, ale i um zeptat se vás přesně na takové věci, které mozaiku marketingové strategie dotvoří.
Koneckonců, vaši zákazníci nepotřebují vědět, na jakém základu fungují např. chladničky. Především je zajímá, kolik potravin se do nich vejde a jak snadno se čistí. Názory nezainteresovaného člověka vám přinesou čerstvý pohled, myšlení mimo rámec a kupu nových přístupů k vašemu marketingu.
2. Najímáte lidi, kteří o marketingu nic neví
Nálepku copywriter dnes hrdě nosí každý, kdo byl při slohových cvičeních ohodnocen lépe než „dobře“. Dobrého na tom ale není vůbec nic.
Běžně se tak stává, že vypracovaný text dostanete do hodiny od odeslání zadání. Myslíte, že takový obsah bude fungovat? Zkuste si vzpomenout, kolik dní, týdnů a měsíců jste vy sami strávili průzkumem trhu ve snaze zjistit, zda mají vaše produkty či služby šanci uspět.
Tvorba textu (a dalších forem obsahu) je až konečnou fází dobrého copywritingu. Před samotným psaním musí textař poznat nejen váš produkt, ale i vaše zákazníky, jejich zvyky a chování – a nakonec i vás samotné. Jen tak dokáže zadání přetavit ve sdělení, které cílovou skupinu posune ke kýženému cíli.
Přihlaste se zdarma do kurzu outsourcingu
Chcete navýšit zisk své společnosti, udělat si ve svém oboru jméno? Zapište se do 30minutového online kurzu outsourcingu obsahového marketingu!
3. Nenajímáte na práci kvalitní tým
Obsahový stratég vyhledává zajímavá témata, copywriter je uvádí v život, grafik k nim vytváří dechberoucí ilustrace. A projektový manažer to vše řídí.
Jednou z nejčastějších chyb při outsourcování obsahového marketingu je nahodilé hledání jednotlivých odborníků. Výsledný tým mívá různou odbornou kvalitu a jiné pracovní návyky, používá pro koordinaci svých aktivit odlišné nástroje. Výsledkem je nezřídka pozdě odevzdaná práce, jejíž kvalita ceně neodpovídá.
Oproti tomu sehraný tým odvede kvalitní práci, ušetří vám desítky hodin času a překazí vám chuť s obsahovým marketingem „seknout“. Za své peníze dostanete fungující, dobře promazaný stroj, který vaše podnikání pozvedne na novou úroveň.
4. Žijete v přesvědčení, že dobrý obsah stojí miliony
Mezi kvalitou obsahového marketingu a jeho cenou je přímá úměra – ale jen do určité výše. Ve výsledku to znamená jediné: Nadprůměrné texty podobné kvality pořídíte i za řádově se lišící náklady.
Častějším jevem je ale opačný extrém, a sice investice několika stokorun do tvorby celého webu. Výsledkem bývají texty slepené z různých stylů, odlišných tónů komunikace. I ty mají výsledky – během chvíle dokáží zhatit léta budování vašeho byznysu.
5. Čekáte rychlé výsledky
Cílem obsahového marketingu může být zvýšení povědomí o značce či počet návštěv na webu. Všechny tyto atributy lze poměrně snadno měřit – u webu např. skrze Google Analytics, na sociálních sítích speciálními nástroji v administraci.
Zásadní chybou (přitom velmi rozšířenou) je očekávání okamžitých výsledků. Obsahový marketing své cíle skutečně naplnit dokáže. Vedle jejich reálného základu ale záleží především na době, po kterou se content strategii věnujete.
Je to týden? Dva? Měsíc? Ještě chvíli počkejte. Z vlastní zkušenosti víme, že první opravdové výsledky se objeví asi po třech měsících. A trvá rok, než se prostředky vložené do produkce kvalitního obsahu vrátí. I poté čísla čtenosti rostou a obrat se zvyšuje. Důležité je vytrvat.
Myslíte to s obsahovým marketingem vážně? Obrňte se trpělivostí a nepolevujte.
Dělejte outsourcing obsahového marketingu správně
Výběrem kvalitních odborníků a správným zadáním ušetříte čas i peníze. Chceme vás ušetřit frustrujících chyb – proto jsme pro vás připravili bezplatný kurz outsourcingu obsahového marketingu.
Přihlaste se zdarma do kurzu outsourcingu a rozjeďte svůj byznys na plné obrátky!
Přihlaste se zdarma do kurzu outsourcingu
Chcete navýšit zisk své společnosti, udělat si ve svém oboru jméno? Zapište se do 30minutového online kurzu outsourcingu obsahového marketingu!
0 komentářů k zobrazení