Tentokrát přišel na kafe Tomáš Čech, zakladatel nejviditelnější a nejdrzejší značky v oblasti (nejen) pánské…
13 šablon obsahových kalendářů zdarma ke stažení
Co to je obsahový kalendář, v čem ho můžete vytvářet a jak ho spravovat, to byste už měli vědět. Že nevíte? Pokud tápete, mrkněte na článek, který vám napoví. Doporučujeme si počíst také v obecném pojednání o obsahové strategii. Proč obojí? Bez znalosti obsahové strategie se totiž obsahový kalendář vůbec nevyplácí dělat. Nevyužili byste jeho plný potenciál. A to by byla samozřejmě škoda.
V tomto článku bych vám rád obsahový kalendář představil tak trochu jinak – konkrétně. Při psaní článku jsem prohledal různé internetové zdroje a přináším vám sbírku těch nejzajímavějších obsahových kalendářů, které jsem našel. Mohou být pro vás dobrou inspirací pro tvorbu vlastního obsahového kalendáře nebo si díky nim rozšíříte své obzory.
K čemu obsahový kalendář?
Obsahový kalendář je důležitou součástí obsahové strategie. Můžete díky němu snadno:
- organizovat obsah,
- mít přehled o deadlinech,
- brainstormovat nápady,
- řídit ostatní spolupracovníky týmu.
Nicméně stále je hodně firem, které obrovský potenciál obsahového marketingu nevyužívají, a pokud nějaký obsah produkují, tak pouze sporadicky a bez konkrétních cílů.
Tímto příspěvkem bych rád upozornil na nesporné výhody, které užití obsahového kalendáře přináší, a představil vám zdroje, které by se vám pro jeho tvorbu mohly hodit. Univerzálně použitelný obsahový kalendář neexistuje. Vždy záleží na připravené obsahové strategii, ze které vychází. My ve Včelišti pracujeme s excelovskou verzí obsahového kalendáře od Vertical Measures, ale možností je mnohem víc. Stačí si vybrat ze 13 kalendářů níže.
Šablony pro online obsahové kalendáře
1. Google dokumenty – Šablona obsahového kalendáře od Crackerjack Marketing
Vyzkoušejte nejvíce stahovanou šablonu, kterou v CrackerJack Marketing vytvořili. Šablona je jednoduchá a přehledná. Můžete díky ní produkci obsahu výrazně zorganizovat, a tím i celkově vylepšit svůj obsahový marketing. Výhodou této šablony je její univerzalita. V Google dokumentech ji můžete snadno sdílet s ostatními členy týmu.
2. Šablona pro Excel – Roční a měsíční obsahový kalendář od Vertical Measures
Pro příznivce Excelu si Vertical Measures připravili parádní šablonu. Můžete do ní navíc zaznamenávat události a čtvrtletní i roční cíle. Kromě základních políček máte přednastavené sloupce pro cílovou skupinu, distribuční kanály a mnohé další. Pro všechny, kteří preferují Excel, je rozhodně dobrou volbou. My ji využíváme nejčastěji.
3. Duhová šablona od ScrapsOfMyGeekLife – pro milovníky Excelu
Nejen příznivcům hnutí hippies se bude tato šablona hodit. Je to aktualizovaná verze několika jiných skvělých šablon obsahových kalendářů. Je jednoduchá, ale není problém ji vylepšit dle vašich potřeb. Můžete si do ní přidat vlastní sloupce, které jste se rozhodli v obsahovém kalendáři mít na základně vytvořené obsahové strategie. Nezapomeňte sledovat web Scrapsofmygeeklife.com, kde na vás možná brzy vykoukne nová šablona.
4. Hubspot připravil pořádnou šablonu pro profesionály
I Hubspot přišel s novou šablonou obsahového kalendáře. Je jednoduchá, přehledná a vhod přijde jak začátečníkům, tak profi marketérům. Stáhnout si ji můžete přímo zde.
5. Pro milovníky propracovanějších publikačních plánů – šablona od CoSchedule
Tato šablona je určená spíše pro tvorbu propracovanějších plánů a strategií, které ocení všichni marketéři. Nabízena je v placené verzi, nicméně jí můžete otestovat na 14 zcela zdarma zde.
6. Content marketing institute vytvořil jednoduchou a extrémně použitelnou šablonu obsahového kalendáře
Už několik let je legendární excelovská šablona od CMI jednou z nejpoužívanějších na světě. Skvěle se vám může hodit pro organizování rozsáhlého obsahového portfolia. Dobře se s touto šablonou pracuje ve větších obsahových týmech – je na to přímo dělaná. Tato šablona je mým favoritem. Podívat se na ni a stáhnout si ji můžete přímo zde.
7. Šablona obsahového kalendáře pro sociální sítě Smartsheet
Jaká je její výhoda? Je přehledná, krásně barevná a usnadní vám publikování příspěvků zejména na sociálních sítích. Šablonu si můžete stáhnout přímo tady.
8. Jednoduchá šablona pro nenáročné od Andyho Wibbelse
Pokud si vystačíte s jednoduchým a přehledným vorem obsahového kalendáře, je tato šablona přímo pro vás. Klade důraz na klíčová slova, název tématu, titulek a den publikace. Je rozdělena na dny a týdny, takže díky ní snadno zjistíte, kdy vás co čeká připravit. Můžete si ji stáhnout buď v OpenOffice formátu anebo v XML.
9. Šablona od BrightPod čeká jenom na vás
Další excelovskou šablonu vytvořili BrightPod. Najdete v ní v základu začleněné hlavní kategorie, jako jsou titulek, status publikace obsahu, klíčová slova atd. Tuto šablonu si můžete stáhnout přímo zde.
10. Pam Moore vydala svoji novou ultimátní šablonu pro obsahový kalendář
Velice kvalitní počin je nová šablona od Pam Moore a její marketingové agentury. Je velice podrobná a pěkně graficky rozčleněná. Reflektuje nejaktuálnější trendy v obsahovém marketingu. Nejaktuálnější šablonu si můžete stáhnout zde (když se zaregistrujete).
Šablony obsahových kalendářů pro tisk
Milovníci starých postupů určitě ocení šablony obsahových kalendářů, které slouží pro tisk. Většina z nich je v PDF verzi.
11. 2016 Blogging planner free printable – Mama Jenn
Pěkný měsíční kalendář, který si můžete snadno vytisknout. Je zaměřený na propagaci vašich příspěvků. Můžete mít díky němu přehled, které příspěvky jste už publikovali a které zatím nikoliv. Pro poznámky či názvy jednotlivých příspěvků máte dost místa.
12. Blogging calendar od BlogEnergizer pro rok 2017
Pěknou šablonu obsahového kalendáře nabízí BlogEnergizer. Její stažení je zdarma. Pokud uvažujete o obsahovém kalendáři, mohla by vás tato šablona potěšit. Je jednoduchá a ve formátu PDF. Každý týden je věnován jedné stránce, takže máte dostatek místa pro své poznámky. Navíc jsou v ní oddělená pole pro guest posty, e-maily a další možnosti, které se vám při plánování obsahu mohou hodit.
Těším se i na vaše tipy
Používáte nějaké jiné obsahové kalendáře nebo zdroje, které se ke článku hodí? Budu rád, když mi na ně dáte své tipy v komentářích pod článkem. Stejně tak uvítám jakýkoliv ohlas, retweet nebo lajk. Díky za přečtení.
Tento článek byl naposledy aktualizován 8. 8. 2019 Josefem Řezníčkem a Lenkou Pavlíkovou. Původní článek napsal Tomáš Procházka 30. 3. 2016.
0 komentářů k zobrazení