Říká se: Nesuď knihu podle obalu. Přesto všichni víme, že špatně zvolená obálka může čtenáře…
Nejčastější SEO mýty pro rok 2017
Principy SEO se během posledních let proměnily do té míry, že spousta marketérů si dnes není jistá, čemu by měli věnovat větší pozornost, jaké postupy jsou již zastaralé a v čem by svou strategii měli změnit. Není pochyb, že kvalitní obsah je stále alfou a omegou internetového marketingu. Jak s ním ale naložit, aby v záplavě konkurenčního obsahu nezapadl? Které SEO mýty byste měli v roce 2017 hodit za hlavu?
Mýtus č. 1: Více odkazů je lepší než více obsahu
V minulosti bylo jedním z hlavních principů SEO budování tolika zpětných odkazů, kolik jen bylo možné. Více linků jednoduše znamenalo lepší page rank. Budování zpětných odkazů je samozřejmě stále důležité. Například společnost Searchmetrics je zahrnuje mezi pět nejdůležitějších faktorů, které ovlivňují hodnocení webů vyhledávači. Co se ale změnilo, je způsob, jakým byste měli odkazy vytvářet.
V současnosti je důležitější kvalita odkazů než jejich kvantita. V tomto případě skutečně platí, že méně může být i více. Zpětné odkazy by měly být relevantní, umístěné na kvalitních webech a vybízející ke kliknutí přirozenou cestou. Místo nakupování desítek nerelevantních odkazů tedy raději investujte například do vytváření kvalitních článků, které můžete použít jako inzeráty či guest posty na tematicky spřízněných webech.
Mýtus č. 2: mít zabezpečený (využívající protokol HTTPS) web není pro SEO důležité
Nejspíše jste si všimli, že adresa některých stránek začíná https:// namísto http://. To znamená, že jsou zabezpečené protokolem SSL (Secure Sockets Layer). Od roku 2014 Google algoritmus reflektuje, zda jsou vaše stránky tímto způsobem zabezpečené, nebo ne. Pokud využíváte starší protokol HTTP, může tím váš page rank utrpět. Povýšit svůj web na vyšší bezpečnostní protokol je tedy krok, který se vám do budoucna každopádně vyplatí.
Mýtus č. 3: optimalizace klíčových slov je kruciální klíč k lepšímu SEO
Tento mýtus dříve skutečně platil. V současnosti ale Google používá RankBrain, algoritmus, který je schopen se učit z vlastního jednání a převádět jazyk do matematických modelů, aby mu porozuměl. Dnes je tedy lepší vytvářet obsah především s ohledem na uživatelskou zkušenost. Nesnažte se násilím nacpat do obsahu co nejvíce klíčových slov, tahle soutěž je už dávno pasé. Raději napište zajímavý obsah pro živé čtenáře, algoritmus vyhledávače již kvalitní obsah dokáže rozpoznat a zařadit do správného kontextu.
Mýtus č. 4: klíčová slova musí být v přesné shodě s vyhledáváním
Klíčová slova nemusíte opakovat jako nějakou magickou formuli napříč celým obsahem. Většina lidí se je snaží automaticky používat v titulku, ale měli byste si uvědomit, co je jeho hlavním smyslem – jasně a stručně návštěvníkovi stránek sdělit, o čem následující článek bude. Není nic horšího než titulky, které očividně a křečovitě stojí na jedné klíčové frázi nebo ji v horším případě opakují vícekrát. Pokud svůj obsah budete nadměrně a zbytečně „krmit“ jen klíčovými slovy a frázemi, můžete si být jisti, že algoritmus vyhledávačů to bude každým rokem penalizovat více a více.
Mýtus č. 5: H1 je nejdůležitější on-page faktor
Hlavní nadpis je stále důležitý, ale rozhodně ne nejdůležitější. Nadpisy používáte především pro usnadnění orientace návštěvníkům a jako součást celkového stylu stránek, neslouží jako plocha k umístění klíčových slov. Nyní už v podstatě vyhledávačům nezáleží na tom, jaký druh nadpisu (H1, H2, H3…) používáte. Hlavní je, abyste to nejpodstatnější dostali do té nejviditelnější části obsahu, kterou si návštěvníci přečtou jako první. Nadpisy by také měly být stručné, jasné a bez komplikací vysvětlit, o čem vaše stránky nebo části obsahu jsou.
Mýtus č. 6: čím více stránek mám, tím lépe
Podobně jako se zpětnými odkazy – i v otázce počtu stránek může méně znamenat více. Na první pohled vypadá jako dobrý nápad zanechat na síti se svým obsahem co největší stopu. Větší stopa znamená větší traffic, nebo ne? Upřímně řečeno, neznamená. Ne vše, co vytvoříte, je indexováno. Ne vše z indexovaného obsahu se v indexaci udrží. Google se může například rozhodnout, že vaše stránka se příliš podobá jinému, již indexovanému obsahu, a vyřadí ji. Kromě toho, indexace stránek sama o sobě nezaručuje, že stránky přivedou kvalitní návštěvnost. Ujistěte se tedy opět, že vytváříte kvalitní obsah, který návštěvníkům reálně pomáhá. Zaměřte se na kvalitu, ne na kvantitu.
Mýtus č. 7: lokální SEO již není důležité
Tento výrok nemůže být dál od pravdy. Pokud provozujete lokální obchod, optimalizace pro lokální vyhledávání nepomůže pouze lidem najít vás, ale také vám najít potenciální zákazníky. Jasným trendem, který udává Google, je rostoucí důležitost vyhledávání lokálních služeb a jeho vliv na celkové globální výsledky ve vyhledávačích.
Mýtus č. 8: nepotřebuji optimalizovat pro mobilní telefony
V roce 2015 spustil Google algoritmus zvaný Mobilegeddon, který odměňuje weby přátelské k mobilním uživatelům. Responzivní webdesign je již nyní dobrým standardem všech progresivnějších majitelů webových stránek a lze očekávat, že tento trend bude dále růst. Pokud tedy váš web vypadá jako relikt minulosti, je nejvyšší čas to změnit a inovovat.
5 SEO mýtů pro rok 2017
Chcete vědět více? Nestačil vám článek? Stáhněte si další mýty, kterým možná stále ještě věříte!
Myslíte to s podnikáním na internetu opravdu vážně a chcete, aby váš obsah byl vždy prvotřídní a zákazníci vás snadno našli? Vyzkoušejte náš 7denní SEO trénink zdarma.
Problém pri HTTPS je že ako náhle naň prejdete, stratíte určitú časť pozícií a návštevnosti. Bod 3. si myslím že je stále ešte veľmi kľúčová vlastnosť pri prvotnej analýze.
Díky za pěkné shrnutí.
Pekny sourhn, obzvlast na ty mobily se bude treba zamerit…
S tou jedničkou bych si troufl polemizovat. Pokud budu mít dva weby: Na jeden web povede tisíce méně kvalitních domén a druhý web, na který povede jen stovky (i když kvalitních) domén, tak si troufám odhadnout, že se bude lépe zobrazovat ten první. Ukazuje se to opakovaně v praxi, stačí si udělat rozsáhlejší analýzu serpu.