Obsah, který je atraktivní pro uživatele, je vyhledávači hodnocen jako zajímavý a užitečný. A platí…
Představení nové metriky Topical Trust Flow
Před několika dny spustila internetová služba Majestic SEO pro všechny placené členy zbrusu novou metriku pro přesnější analýzu odkazových profilů Topical Trust Flow. Jak již název napovídá, můžete díky ní zjistit, v jakých oborech si stránka vybudovala důvěru a v jakých nikoliv. Jde vlastně o tematický Trust Flow, který již známe.
Topical Trust Flow dokáže ohodnotit domény i jednotlivé podstránky obřího fresh indexu Majestic SEO čítajícího přes 700 miliard stránek podle toho, z jakého oboru a jak kvalitní odkazy stránka získala, a tato data pak přehledně graficky ukázat na grafu. V praxi vypadají výsledky například pro ceskatelevize.cz takto:
Jak vidíte, nejvyšší Topical Trust Flow má ceskatelevize.cz v kategorii Arts/Television a Arts/Movies, což správně vypovídá o jejím tematickém zaměření.
Topical Trust Flow hodnotí domény, jednotlivé podstránky i subdomény
Hodnotit lze nejen domény jako celek, ale i konkrétní podstránky a subdomény. Každá podstránka může dosahovat trochu jiných hodnot. Příkladem jsou například Martinovy stránky komart.cz a blog.komart.cz. Topical Trust Flow pro blog.komart.cz:
Oproti tomu hlavní doména komart.cz vrací trochu jiné výsledky:
Vysoké zastoupení kategorie Games/Online je pravděpodobně způsobeno odkazy z domény duben.org, které Majestic SEO považuje za odkazy z této kategorie.
Analýza sociálních profilů pomocí Topical Trust Flow
Analyzovat se dají i profily na sociálních sítích. Zde je příklad twitter účtu Marka Prokopa. Aniž bychom ho delší dobu sledovali, můžeme z dat tvrdit, že se zajímá o počítače, internet, podnikání a cestování. Což myslím dobře odpovídá realitě:
Jak využít Topical Trust Flow v praxi
Novou metriku může využít téměř jakýkoliv marketingový pracovník, který se pohybuje na internetu. Nejde, dle mého názoru, jen o nástroj pro SEO specialisty. Vymyslel jsem několik možností, kdy vám Topical Trust Flow ulehčí práci:
- Kde získávat zpětné odkazy – Díky informacím o oborech, ve kterých různé stránky působí, můžete rychle zjistit, jaké stránky jsou autoritami ve vašem odvětví, a na nich získávat zpětné odkazy. To šlo dříve bez Topical Trust Flow hůře, často ručně či odhadem na základě klíčových slov.
- Hledání influencerů – Můžete analyzovat různé sociální profily (nebo stránky) influencerů a hodnotit, kdo má vliv ve vašem oboru, a na něj se zaměřit. To se může hodit jak pro obsahový marketing, tak pro SEO či PR.
- Odhalování špatných odkazových profilů – Topical Trust Flow vám rychle ukáže, pokud odkazový profil domény není ve shodě s tím, o čem stránka ve skutečnosti je. Na takové se můžete zaměřit a zkoumat, jestli jde opravdu o nepřirozený odkazový profil a čím ho vylepšit (nebo jestli jde o chybu v databázi při určování kategorií, což se také může stát).
- Výběr vhodných webů pro guestblogging – Podobně jako v prvním bodě můžete Topical Trust Flow použít při hledání vhodných stránek pro guestblogging.
- Analýza získaných odkazů díky obsahovému marketingu – Díky Topical Trust Flow můžete zjistit po zadání konkrétních URL vašich článků, jaké odkazy lákají a který obsah láká vhodné tematické odkazy. Tento typ obsahu pak můžete vytvářet častěji, a nová metrika vám tak lépe pomůže budovat vhodný odkazový profil.
Využití by se dalo najít určitě i více. Budu rád, když mi svoje nápady napíšete do komentářů.
Budoucnost Topical Trust Flow
Co se bude dít dál, je nejisté. Téměř určitě se ale můžeme těšit na rozšíření této metriky i do historického indexu Majestic SEO, nejen do toho čerstvého (fresh index), jako je tomu nyní. K dispozici tedy bude více dat. Dle zpráv z oficiálního blogu Majestic SEO není v plánu tyto informace zatím zpřístupnit lidem bez placeného účtu, protože investice do kategorizace odkazů a webů by byla obrovská. V blízké době bych také přivítal integraci nové metriky do všech částí statistik, což nyní chybí pro rychlou práci s daty.
Bezesporu jde ale o důležitý krok, který nástroj Majestic SEO posunuje dál. Konkurence na poli analytických nástrojů odkazového profilu se za poslední roky přiostřila a Topical Trust Flow je něco, co například konkurenční ahrefs.com zatím nemůže nabídnout.
Čítam „Tropical trust flow“ 🙂
Inak pekný článok!
Čítam „Tropical trust flow“ 🙂
Inak pekný článok!