Seznam Vs. Google

Vyhledávanost ve vyhledávačích dle tématu

Sdílejte:

Po asi roce jsem se kouknul na globální statistiky webové služby TopList.cz, která měří návštěvnost stránek.  Tento web má ve správě mnoho stránek, a tak by se daly jejich výsledky považovat za reprezentativní. Poskytují zajímavé údaje o tom, jaké vyhledávače se v jakých oborech používají. Dlouhodobě je znát pomalé, ale jisté posilování pozice vyhledávače Google a oslabování popularity českého Seznamu.

Jaký vyhledávač je pro mě nejdůležitější?

Lidé se často ptají, pozice jakého vyhledávače jsou pro ně důležitější, respektive jaký vyhledávač budou používat jejich návštěvníci. Důležitá informace by to mohla být i pro toho, kdo umí využít nesrovnalostí v algoritmech dvou největších vyhledávačů v ČR. Některé SEO taktiky mohou více působit na zvýšení pozic v jednom vyhledávači než v druhém. I proto by bylo zajímavé vědět, v jakém oboru se používá který vyhledávač častěji.

Tabulka používanosti vyhledávačů dle tématu stránky:

Použití vyhledávačů v ČR starší data

Na následujícím obrázku jsou data z historie:

Použití vyhledávačů v ČR novější data
Nevím přesně, z jaké doby tyto výsledky jsou. Můžete však vidět, že na nich Google není na rozdíl od aktuálních dat v mnoha oborech na prvním místě.

V jakých kategoriích stránek Google již dominuje?

Je vidět, že dnes Google dle těchto statistik dominuje v kategoriích film, fotografie, hardware (zde si pozici udržuje již dlouho), historie, hudba, počítačové hry, software, blogy a zpravodajství. Jedná se tedy často o stránky, které hledají zkušenější, více technicky zdatní či vzdělanější uživatelé. Nelze to samozřejmě brát plošně, ale všeobecně to tak můžeme říct. Google tedy prostupuje do čím dál tím více odvětví. Zajímavé bude vypracovat stejnou statistiku příští rok a porovnat ji s tou dnešní.

Zastoupení vyhledávačů v ČR

Před rokem se vyhledalo dle statistik TopList.cz na vyhledávači Seznam.cz 43% všech dotazů, dnes pouze 40% dotazů. Naopak Google získal minulý rok 29% zastoupení, dnes má již 32%. Jeho popularita se tedy zvýšila na úkor Seznamu. Podívejte se na graf vývoje za poslední rok.

Vývoj popularity vyhledávačů v ČR

Podobný trend je vidět již několik let. K zamyšlení stojí, co hodlá Seznam.cz udělat pro to, aby se situace změnila a jestli je vůbec možné něco dělat. Google je silná firma a má mnohem větší rozpočet a možnosti než relativně malý český Seznam.

Jak to vnímáte vy? Jaká je podle vás budoucnost vyhledávání a jak dopadne boj mezi Seznamem a Googlem?

SERP pro Google a Seznam

Stáhněte si návod, jak na SERP pro Google a Seznam a zaujměte tak vyhledávače.


Sdílejte:

Josef Řezníček

Zakladatel projektu Včeliště.cz. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

Tento článek má 0 komentářů

  1. Překvapilo mě, že seznam výrazně vede v kategorii Auto, moto. Naopak v kategorii Film bych Google jako první nečekal. Obce města stále válcuje seznam…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close