Marketingová persona je detailní popis fiktivní osoby, která by mohla být vaším typickým zákazníkem. Persony…
5 nejzajímavějších březnových infografik
Březen – za kamna vlezem. Ale na webech ceskeinfografiky.cz a nejinfografiky.cz nezahálíme! Stále pro vás vybíráme zajímavé infografiky, na které stojí za to se podívat. A jaké že infografiky se nám urodily v prvním jarním měsíci?
1. infografika – Maratonské putování Opportunity
Americké vozítko Opportunity to dokázalo! Stroj, který měl původně fungovat pouze tři měsíce, už pracuje více než jedenáct let. Díky tomu mohl tento šestikolový stroj ujet rekordní vzdálenost, se kterou se nemůže měřit žádný jiný lidský výtvor. V těchto dnech navíc přišel další jubilejní milník – Opportunity překonala na svém virtuálním odometru hodnotu 42 195 metrů, což je oficiální hranice maratonu. Vozítko se v té době pohybovalo v lokalitě, která dostala pojmenování Marathon Valley.
Na infografice je dlouhá cesta vozítka znázorněna z “Orlího kráteru” až po Endeavour Crater, včetně několika zajímavých zastavení, např. objev vrstev hornin, z nichž se dá usuzovat na střídající se vlhká a suchá období, až po objevení důkazu o dřívější existenci vody vhodné pro život.
Přejme téhle mimořádné sondě ještě mnoho dalších úspěšných kilometrů.
2. infografika – Čínský „indoor“ zemědělský průmysl
Že je většina věcí, které denně používáme, “made in China”, na to už jsme si zvykli. I když čínský drak leniví a jeho ekonomika loni rostla nejpomaleji za posledních 24 let, rozvíjí se zde nový trend – indoor pěstování zeleniny.
Z dnešní infografiky se dozvíme, že celá 1/4 čínské zeleniny pochází z indoor pěstování, a že celá čínská zeleninová produkce dělá 170 000 000 metrických tun za rok.
Nejoblíbenější druhy zeleniny pěstované ve sklenících jsou:
- brambory
- papriky
- cukety
- lilky
- okurky.
V roce 1980 existovalo v Číně jen 5 – 6 “skleníkových firem”, zatímco v roce 2010 už jich bylo 400. Čínské skleníky se také neustále zvětšují a zdokonalují a čínská vláda tento trend jednoznačně podporuje.
3. infografika – Chce být váš teenager vegan?
Nejíst maso a živočišné produkty vůbec je teď v módě a podle mnoha lidí je to cesta ke zdraví a k fyzické i duševní pohodě. Rozhodne-li se k veganství dospělý a světaznalý člověk, je to pravděpodobně na základě informací, které si dlouhodobě zjišťuje. Magazín my89.cz se ale zaměřil na situaci, kdy se ve veganství zhlédne třeba zrovna váš teenager a vytvořil infografiku, z níž se on i vy dozvíte, kde vzít tělu prospěšné látky, kterých by mohl být ve veganské stravě nedostatek.
Denní spotřeba je přepočtena na teenagerský věk, tj. 14 – 18 let, a na váhu 52 kg u chlapce a 46 kg u dívky, takže vidíme, že například bílkovin si teenagerovo tělo vezme nejvíce z vařené čočky, vápníku z kapusty a brokolice a železa opět z luštěnin. Vegani nejedí žádné živočišné produkty, takže ani ryby, často doporučované kvůli obsahu omega-3 mastných kyselin, prospěšných pro zdraví. Tyto látky ale, naštěstí pro vegany, velice snadno doplní např. lněná semínka nebo vlašské ořechy.
4. infografika – Nejoblíbenější značky piv v jednotlivých zemích
Pivo je oblíbeným nápojem nejen u nás, ale i v mnoha ostatních zemích světa. Společnost VinePair vytvořila na základě výzkumu infografiku, z níž se dozvíme, která značka piva je v dané zemi nejoblíbenější. Tak schválně – víte, jaká to je v ČR?
Průzkumu, který VinePair zorganizovala, se zúčastnilo sto zemí včetně České republiky, takže se z infografiky můžeme dozvědět, že nejoblíbenějším pivem u nás je Gambrinus, zatímco třeba na Slovensku to je Zlatý Bažant, v Polsku Tyskie, v Rakousku Stiegl a v oblíbené dovolenkové destinaci Čechů – Chorvatsku – to je některým z nás asi známé Ožujsko.
No, možná by stálo za to zvážit trochu “pivní turistiky” a ochutnat v každé navštívené zemi to jejich nejoblíbenější. I když, co si budeme povídat, české pivo je prostě české pivo 🙂
5. infografika – Chřipka není nachlazení
Také máte každou chvíli “chřipku”? Ve skutečnosti většinou ne. Pravá a nefalšovaná chřipka se od běžného nachlazení (které může být samozřejmě také velmi nepříjemné) liší až diametrálně.
A jak se tedy chřipka od běžného nachlazení pozná? Mrkněte na dnešní infografiku a uvidíte, že tu opravdickou chřipku už ode dneška od obyčejného nachlazení rozeznáte.
Chřipka je nakažlivé virové onemocnění, ke kterému se může velmi lehce přidat bakteriální infekce. Ta vás (nebo vaše ratolesti) může pěkně potrápit. S touhle infografikou byste si měli být jisti minimálně v následujících čtyřech krocích:
1. Víte, jak poznat chřipku od nachlazení? Příznaky jsou poměrně jasné.
2. Poznáte virovou a bakteriální infekci? Posviťte si na jazyk a pořádně ho prozkoumejte.
3. Jste si jisti, že víte, jak se bránit nákaze? Existují desítky doporučení, tyhle ale prostě fungují!
4. Co opravdu, ale opravdu pomáhá? Šestice, kterou se vyplatí dodržovat.
V dubnu sice „za kamny“ ještě pořád budeme (a aprílové počasí tomu dost přeje), přesto vám budeme i nadále přinášet čerstvé porce infografik nejen na výše uvedených webech, ale také třeba na našem Facebookovém profilu.
Páči sa mi ta infografika s pivami.. celkom veľa som ich aj osobne testoval. Napr. tá ruska Baltika je dosť silná oproti našim pivam. A celkom sa divým že čína nepestovala v minulosti tak veľa v skleníkoch.
Páči sa mi ta infografika s pivami.. celkom veľa som ich aj osobne testoval. Napr. tá ruska Baltika je dosť silná oproti našim pivam. A celkom sa divým že čína nepestovala v minulosti tak veľa v skleníkoch.