Tentokrát přišel na kafe Tomáš Čech, zakladatel nejviditelnější a nejdrzejší značky v oblasti (nejen) pánské…
10 důvodů, proč je inbound marketing budoucností online marketingu
Také jste si všimli, že marketing už není to, co býval? Billboardy lidi přehlíží, aby ve špičce nebourali, televizní reklamy ignorují od dob, kdy přišly na trh chytré televize, ke zběsile blikající ceduli v centru města zvedne od smartphonu oči málokdo. Doba se změnila a spolu s ní se mění i marketing. Jestli nechcete propást šanci na úspěch, budete se muset přizpůsobit.
Zaujmout moderního člověka není dnes nic snadného. My ale známe jeden osvědčený recept, který zabírá. Pojďte s námi zjistit, jak zvýšit zisky a zaujmout davy i v dnešní uspěchané a informacemi přesycené době. Pojďte se s námi podívat na to, jak vám inbound marketing pomůže získat zákazníky a udržet si je.
Každý z našich klientů řeší jeden nebo více z těchto tří problémů:
- Potřebují získat větší objem návštěvníků na svůj web
- Potřebují získat kontakt na více potenciálních zákazníků, než kolik jich mají doposud
- Potřebují více svých kontaktů přesvědčit k nákupu
Přijde vám některý z těch tří problémů povědomý? Kvalitní inbound marketing může být řešením, které hledáte. Pokud nevěříte, že tato marketingová taktika je nejenom současnost, ale i budoucnost online marketingu, nechte nás přesvědčit vás o tom. Máme pro vás hned 10 neprůstřelných argumentů.
Inbound marketing je budoucnost online marketingu, protože když děláte inbound, tak:
- Budujete se zákazníkem dlouhodobý a loajální vztah
Inbound marketing je o vztahu se zákazníkem. Od prvního kontaktu jej provázíte nákupním cyklem až k objednávce, ale ani po úspěšném prodeji o něj nepřestáváte pečovat. Je to taktika, která se vyplácí, protože spokojený zákazník je vracející se zákazník. A co víc, spokojený zákazník je i veselý zákazník. S těmi je nejenom radost spolupracovat, ale rádi vás doporučí dál, základna spokojených zákazníků tak roste exponenciálně.
- Prostřednictvím něj řešíte problémy zákazníků, odpovídáte na jejich otázky
Obsah je základním stavebním kamenem inbound marketingového mrakodrapu. Lidé se ale nenechají zlákat na jakýkoliv obsah; aby přitáhl jejich pozornost, je potřeba, aby jim byl něčím užitečný. Nemusí jít rovnou o Příručku mladých svišťů, někdy stačí jenom vtipná fotka nebo trefný komentář.
Tajemstvím úspěšného obsahu je, že pomáhá řešit problémy vašich zákazníků. Mám na vás jednu otázku: Když vám někdo pomůže vyřešit váš problém, nechcete mu oplatit stejnou mincí? Stejné je to i s vaším byznysem a vašimi zákazníky. Pomozte jim a oni u vás na oplátku rádi nakoupí.
- Nezahlcujete zákazníky reklamou
Zamyslete se nad současnou podobou médií a magazínů. Aby velký vydavatel uživil redaktory, nestačí mu psát články a prodávat noviny ve stánku, zvlášť když se většina čtenářů přesouvá na internet. Živí ho reklama, které je všude plno. Jenom se podívejte na homepage iDnes.cz; reklamy je tam tolik, že se člověk až ztrácí.
Když děláte inbound, čtenáři vašeho blogu či magazínu nejsou bombardováni reklamou. Jistě, občas na ně někde vyskočí nějaký pop-up nebo je na konci článku vyzvete ke sdílení, ale žádné gigantické svítící bannery lákající na něco, o co nemá většina čtenářů zájem, v inbound marketingu nehrozí.
- Vynecháváte obsah, o který zákazníci nemají zájem
Jakmile z neznámého člověka uděláte kontakt, který se na váš web pravidelně vrací, je jasné, že se o váš obor zajímá. Pokud prodáváte foťáky, patrně budete v blogu publikovat tipy pro začínající fotografy. A pokud kontakt projevil zájem o zrcadlovky, určitě mu e-mailem nebudete posílat tipy pro práci s kompaktem. Když děláte inbound marketing chytře, nehrozí, že byste zákazníky spamovali nerelevantním obsahem.
- Reagujete na potřeby současného moderního člověka
Lidé dneska nemají čas ztrácet čas dlouhými hovory s prodavači, kteří jim nutí řešení, o které nemají zájem. A je jedno, jestli se tak děje osobně nebo online. Nechtějí být rušeni v době svého volna nebo nechtějí být zdržováni od svých povinností. Inbound marketing nikomu nic nenutí, prostě jenom produkujete obsah a lidé, kteří o něj mají zájem, přijdou sami. Tak jednoduché to je.
- Sledujete jasné a měřitelné cíle
Jestli máte zkušenost s nějakými formami „outbound“ marketingu, jistě mi dáte za pravdu, že obliba brandu nebo konverze plynoucí například z billboardu někde u dálnice se měří těžko. Inbound marketing má tu výhodu, že pracuje na základě relevantních dat. Výkon všech dílčích kampaní a procesů je snadno měřitelný, jednoduše si tak můžete stanovit cíle a ty dlouhodobě sledovat.
- Procesy běží automaticky
Nejenom, že téměř všechny procesy inbound marketingu je možné plně automatizovat, ale dnes již existuje nespočet platforem, díky kterým se dají všechny činnosti i integrovat. Mezi taková řešení patří například systémy od HubSpot, Act-on, Marketo, Eloqua a desítek dalších. Jasně, vždycky bude potřeba něco nastavit, upravit nebo změnit, ale když se jednou pustíte do inbound marketingu, už se nebudete muset bát vzít si týden nebo třeba i měsíc dovolené. Správně nastavený proces inbound marketingu funguje jako dobře namazaný stroj. Nějakou dobu se bez vás obejde.
- Jste nuceni orientovat se na zákazníka
Že je inbound o vztahu, to už jsme si řekli. Že je hlavně o kvalitním obsahu, to už víte taky. A když si dáte tyto dva aspekty dohromady, nevyjde vám na druhé straně rovnice nic jiného než zákazník. Abyste zjistili, jaký obsah pro něj tvořit, budete jej chtě nechtě nejdřív muset poznat. Orientace na zákazníka má jeden velmi pozitivní vedlejší efekt, a to spokojenost zákazníka. No a spokojenost zákazníka udělá radost i vám, protože má taky jeden velmi pozitivní vedlejší efekt – naditou peněženku (tu vaši, samozřejmě).
- Celý proces neustále zdokonalujete
Čím dřív s inbound marketingem začnete, tím dřív začnete vydělávat víc peněz. Proč? Celý proces totiž neustále zdokonalujete, vaše kamapně jsou optimalizovány den po dni, týden po týdnu, měsíc po měsíci. Postupně pak získáváte velké množství dat, která vám nemůže nikdo jiný poskytnout.
Spouštěli jste někdy třeba dvouměsíční reklamní kampaň? Pak asi víte, že to, jestli je dobře nebo mizerně navržená, zjistíte až po jejím skončení. V tom horším případě můžete přijít o spoustu peněz. V inbound marketingu tohle nehrozí. Výkon jednoduše sledujete den po dni a v případě potřeby můžete zasáhnout, a to okamžitě.
- Návratnost investic v čase neustále roste
Zezačátku vám tvorba strategie, nastavení procesů, tvorba obsahu a další činnosti zaberou hodně času a dost možná vás budou stát i dost peněz. Čím déle ale inbound marketing děláte, tím se zvyšuje návratnost vašich investic. Čím to je?
Jakmile máte vše nastaveno, správa a optimalizace kampaní vás nestojí tolik času jako na začátku.
S rostoucím publikem rostou i obraty. Na začátku váš obsah bude zajímat třeba dvě tři stovky lidí. Časem ale návštěvnost vašich stránek poroste, a až se budou o váš obsah zajímat ne stovky, ale tisíce lidí, i při stejném konverzním poměru vyděláte mnohonásobně víc.
Kvalitní obsah nestárne. Recept na letní drinky z alkoholu, který prodáváte, bude stejně aktuální v létě 2015 i v létě 2019. Nejenom nový obsah přivádí nové návštěvy, i ten starý vám pořád může dobře sloužit.
Jedna dobrá rada závěrem
Inbound marketing chce čas. Mám pro vás jednu dobrou radu: Začněte s ním ještě dnes! Čím dřív začnete, tím dřív se dostaví výsledky. A jestli si nejste jistí, že to všechno zvládnete sami, kontaktujte nás s žádostí o nezávaznou konzultaci zdarma. Poradíme vám, jak začít s inbound marketingem třeba hned. S námi máte jedinečnou možnost proměnit svůj web ve stroj na peníze.
0 komentářů k zobrazení