skip to Main Content
Efektivní obsahový marketing s malou počáteční investicí

Efektivní obsahový marketing s malou počáteční investicí

Obsahový marketing nemusí zatížit váš rozpočet. Obvykle se uvádí, že je časově i finančně nákladný – pomineme-li fakt, že se jedná o investici, která se vám v budoucnu mnohonásobně vrátí. Potřebujete přece copywritera, grafika, fotografa, obsahového stratéga, SEO profíka a… Tady vás zastavíme. To je samozřejmě ideální stav. Znamenalo by to ovšem, že menší firmy nebo freelanceři by si jen tak nemohli dovolit dělat obsahový marketing. 

My ale víme, že mohou – a že to dělají skvěle. I vy se můžete přidat mezi ně. Rádi vás o tom na následujících řádcích přesvědčíme a dodáme vám odvahu začít.

Pusťte se do blogování

Připadá vám blog jako báječný nápad, ale tápete nad obsahem? O čem psát? Co chtějí lidi číst? Máme pro vás jednoduchou radu. Zeptejte se jich. Pokud nevíte, co vaši cílovku trápí, co ji zajímá a o čem by si u vás na blogu ráda přečetla, nejlepší bude, když se poradíte přímo s ní – třeba na sociálních sítích nebo v diskuzních fórech. Lidé jsou rádi, když je zapojíte. Dodá jim to pocit důležitosti a vy máte zároveň jistotu, že s tématy nešlápnete vedle.

Ani založení blogu není složité, zvládnete to během několika minut. Blog si můžete založit třeba na WordPressu nebo na vlastním webu. A jak často na něj přispívat? Záleží na vás. Takovým kompromisem může být publikace 1× týdně. Strávíte-li nad jedním příspěvkem přibližně tři hodiny, měsíčně do blogu investujete 12 hodin času. Nebojte se psát si blog sami, tématu rozumíte nejlépe a znáte své publikum. Skvělým průvodcem vám může být náš článek o tom, jak psát blog, který si oblíbí čtenáři i vyhledávače.

Časová náročnost: 12 hodin měsíčně (+ založení blogu)

Nabídněte čtenářům stáhnutelný obsah zdarma

Věřte nám – pokud zvládnete založit blog a přispívat na něj hodnotnými příspěvky, vytvořit si například e-book dokážete levou zadní i bez profesionálního grafika či copywritera. Obsah e-booku mohou tvořit čtenářsky nejoblíbenější články z vašeho blogu, k nimž přidáte něco navíc. E-book by měl vaší cílové skupině pomoct vyřešit palčivý problém nebo zodpovědět otázky, které aktuálně řeší.

Zpracujte téma detailněji, než máte na blogu, tak, aby byl e-book pro čtenáře maximálně přínosný. Po jeho přečtení by si měl být čtenář jistý, že jste na danou problematiku odborník a že se na vás může obrátit, jakmile bude potřebovat danou službu nebo produkt.

Snadný návod k vytvoření e-booku spolu se šablonami jsme pro vás přichystali v tomto článku. Dočtete se v něm mimo jiné i to, jak by měl být e-book dlouhý, co v něm nesmí chybět a jak ho napsat tak, aby u něj čtenář neusnul. Pro vytvoření coveru použijte třeba Canvu – minimalistický obal je někdy ten nejlepší.

Samozřejmě nemusíte zůstat pouze u e-booku, nabízejí se zde i případové studie, whitepapery, vzory žádaných dokumentů apod. 

Časová náročnost: 8 hodin tvorby článků a uspořádání již vytvořeného obsahu, 1 hodina vytváření coveru, 1 hodina vymyšlení propagace

Celkem: cca 10 hodin (podle rozsahu materiálu)

Stoupněte si před kameru a natočte video

A ne jedno! A koneckonců, nemusíte si stoupat před kameru ani si pořizovat drahou techniku. Vystačíte si s kvalitním mobilním telefonem.

Proč lidé milují sledování videí? Je to velmi pohodlné. Připouštíme, že natočit video může být pohodlné o něco méně než ho zhlédnout, obzvláště pokud s tím zatím nemáte zkušenost. Přijměte to jako výzvu a myslete na výhody. Přiblížíte se svému zákazníkovi mnohem více než skrze psaný text, byť by byl sebeautentičtější. Na videu vám uvidí do očí, uslyší váš hlas, uvidí vaše gesta a vaši mimiku. Pokud chcete získat zákazníkovu důvěru (a to vy chcete), video vám k tomu dává jedinečnou příležitost.

Videa můžete zveřejňovat na svém blogu či sociálních sítích nebo si založte vlastní YouTube kanál – je to otázka několika kliknutí.

Časová náročnost: 2 hodiny příprava scénáře, 1 hodina natáčení, 1 hodina úprava a vložení na YouTube

Celkem: 4 hodiny

Vsaďte na levnou propagaci

  1. Newsletter

E-book zdarma už máte a s ním i rozrůstající se databázi kontaktů – newslettery tak představují další logický, a přitom jednoduchý krok. Inspirujte se, jakým obsahem zaujmout (budoucí) odběratele vašeho newsletteru a jak se odlišit od konkurence.

Časová náročnost: 2 hodiny měsíčně (1 newsletter)

  1. Sociální sítě

Facebook není a nebude mrtev, naopak. Stále se řadí mezi nejnavštěvovanější sociální sítě a je tedy téměř jisté, že se na něm nachází i vaše cílová skupina. Neměli byste na něm proto chybět ani vy. Bohužel je čím dál těžší oslovit zde větší množství lidí organickou cestou. Přečtěte si, jak začít s facebookovou reklamou a dostat vaše příspěvky k více lidem, i když máte na propagaci omezený rozpočet. Rozhodně ale nezanedbávejte ani pravidelnou publikaci příspěvků!

Časová náročnost: 10 hodin měsíčně

Vzorová měsíční časová investice pro obsahový marketing (nejvíce vytížený měsíc)

Správa blogu: 12 hodin

Tvorba e-booku: 10 hodin

Natočení jednoho videa: 4 hodiny

Propagace na sociálních sítí a skrze e-mailing: 14 hodin

Celkem: 40 hodin

A protože máme s tvorbou obsahu bohaté zkušenosti, na závěr se s vámi podělíme ještě o naše tipy z praxe, které vám vaši cestu obsahovým marketingem maximálně usnadní.

Tip 1: Pusťte se do práce

Nejdůležitější ze všeho je s obsahovým marketingem začít. To, že nejste marketéři, nevadí, důležitý je obsah a vaše know-how. Pokud si i přesto nevěříte, můžete pár hodin měsíčně využívat naše strategické konzultace a o všem se s námi poradit, případně si nechat pomoct s vyhodnocováním výsledků. Získáte navíc spoustu dalších užitečných rad, které vám pomohou tvořit obsahový marketing dlouhodobě a efektivně. 

Tip 2: Bezedná studnice materiálů – recyklace obsahu

Jakmile se vám podaří napsat hodnotný článek na blog, vypíchněte z něj několik důležitých bodů a použijte je v příspěvku na Facebooku nebo z nich vytvořte poutavou infografiku. Natočili jste povedené video, které sklízí u zákazníků nebývalý úspěch? Proměňte ho v blogový článek, prezentaci, podcast…

Netrapte se vymýšlením stále nového obsahu a naučte se efektivně využívat ten, který už máte k dispozici. Podívejte se na naše další užitečné tipy, jak obsah recyklovat a proč.

Tip 3: Dávkujte si práci, abyste byli efektivnější

Není nutné vymýšlet námět na další článek hned poté, co jste jeden dopsali. Mějte místo toho předem připraveny náměty na další měsíc, kterým se chcete v článcích věnovat (vytvořte si třeba jednoduchý publikační plán v Excelu). Políbí-li vás múza, neváhejte napsat několik článků najednou a naplánovat si jejich postupné publikování. Stejně to můžete udělat s příspěvky na Facebook nebo texty newsletterů.

Tip 4: Dejte šanci outsourcingu

Na všechno nemusíte být sami. Přenechte část práce externistům, kteří mají v dané oblasti více zkušeností a stráví s ní tak podstatně méně času. Vy se pak věnujte dalším věcem, které vaše podnikání posunou dále. Abyste zjistili, jak na tom jste, projděte si náš kurz outsourcingu.

Tip 5: Zbavte se toho, co přináší nejméně

Mějte na paměti Paretovo pravidlo 80/20. Zapátrejte, co přináší vašemu marketingu malou hodnotu – proč rozdávat vizitky nebo přednášet na konferencích, když s propagací lépe pomáhá e-mailing a komunikace na sociálních sítích? Máte-li omezený rozpočet, aktivity s menší návratností investic omezte také.

Obsahový marketing od Včeliště

Ve Včelišti vám pomocí obsahového marketingu pomůžeme získat nové zákazníky a udržet ty stávající.

Sdílejte:

Martinu baví skvělé texty: číst je, psát, brousit k dokonalosti. Poradí si s pravopisnými i stylistickými záludnostmi, zároveň nevypíná copywriterský zrak.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top