Lidé jsou v dnešní době přehlceni možnostmi výběru. Abyste zvýšili svou šanci, že si vyberou právě vás, potřebujete potenciální zákazníky oslovit – a to nejen kvalitními produkty, ale také relevantním a přínosným obsahem. Nedílnou, často trochu podceňovanou, a především užitečnou součástí obsahového marketingu jsou FAQ.
FAQ (frequently asked questions) se používá jako zkratka pro „často kladené otázky”. Tedy informace, které potenciální klienty nejčastěji zajímají. Častým důvodem nedokončeného nákupu je potřeba člověka vědět o produktu či firmě víc informací. Zapisujte si proto všechny dotazy ze zákaznické linky a vytvořte na webu speciální místo, kde na ně odpovíte.
Zpracovat na svůj web často kladené otázky se vyplatí, protože:
Nejčastěji pokládané otázky samy o sobě představují vysoce kvalitní a relevantní obsah, protože vycházejí ze zákaznické zkušenosti. Obsah navíc můžete budovat postupně. Stránka s FAQ je také ideálním místem, kde umístit kontaktní formulář. A nově položené dotazy doplňte na web. Zahrnout můžete i hovorová pojmenování, nářečí nebo názvy, které se objeví v analýze klíčových slov. A samozřejmě klíčová slova vhodně prolinkujte s články či produktovými stránkami.
Najít ty správné odpovědi, to pro vás není problém. Ve svém oboru jste profíci. Ale dát dohromady seznam otázek, na které se zákazníci nejčastěji ptají, to už může být trochu složitější.
Myslete na to, že zákazníci potřebují dostat odpovědi ihned. Nejlépe ještě předtím, než jim otázka přijde na mysl. Vytvořte proto speciální podstránku, kam budete průběžně nejčastější dotazy doplňovat a pracujte s klíčovými slovy. Nejčastějším formátem je jednoduchý tradiční seznam otázek s postupně uvedenými odpověďmi pod nimi. Jedná se o vhodnou volbu, pokud otázek není mnoho. Formát otázek a odpovědí od sebe odlište, aby se zákazník na první pohled jednoduše orientoval a našel, co potřebuje.
Další možností je akordeon, kdy jsou otázky vypsány nad sebou a po jejich rozkliknutí se rozbalí odpověď. Tím dáváte zákazníkovi možnost rychle si projít nejrůznější otázky a zobrazit si ty, které ho zajímají.
Pokud je váš web obsáhlý, nebojte se otázky uspořádat do témat. Docílíte tak přehledného výčtu informací o konkrétním produktech, které spolu souvisejí. Zvažte zařazení otázek do kategorií. Jedno téma můžete rozdělit i do více sloupců, čímž ušetříte místo na stránce.
Strukturu volte vždy s ohledem na počet zpracovaných otázek. Uživatelská přívětivost by měla být na prvním místě. Při psaní odpovědí myslete na stručnost a srozumitelnost a odkazujte na produkty nebo služby, o kterých píšete. Naformátujte svůj obsah, který by měl být snadno „skenovatelný” očima. Používejte odrážky a krátké odstavce. Zahrňte informace o produktech, které nabízíte, ale také o samotné firmě, dopravě, vrácení zboží nebo pracovní doby.
Všimněte si, jak prolinkování využívá například Alza.cz. Ve stručných odpovědích se jednoduše prokliknete přesně tam, kam potřebujete. Jednotlivé otázky bychom od sebe lépe oddělili, aby se na stránce uživatelům lépe orientovalo.
Podívejte se, jak FAQ využívají známé firmy z Česka i ze zahraničí:
FAQ není jen seznam obvyklých otázek a odpovědí, ale mocný nástroj pro zvýšení uživatelského zážitku a zlepšení výsledků obsahového marketingu. Na základě našich zkušeností se často podceňuje. Rádi vám s tvorbou obsahu na váš web pomůžeme.
Žádný komentář k zobrazení