Jak Znovu Zapojíte Odběratele, Kteří O Váš E-mail Marketing Ztratili Zájem?

Jak znovu zapojit odběratele, kteří ztratili zájem o váš e-mail marketing?

Sdílejte:

Jste přesvědčeni, že na e-mail marketing jdete dobře? Vytváříte zajímavé obsahy, myslíte na obsahové magnety a výzvy k akci pro získávání nových kontaktů? I přes to se může stát, že se ve vašem seznamu objeví neaktivní kontakty, které na rozesílku nereagují. Co s nimi a jak je získat zpět? V několika bodech si vysvětlíme, proč byste na neaktivní kontakty neměli zanevřít a jak postupovat, aby o vás znovu projevily zájem.

1) Zjistěte, proč odběratel ztratil zájem

Nejdříve ze všeho si ověřte, zda byly vaše e-maily vůbec doručeny. Může se stát, že kontakt změnil e-mail, v takovém případě ověřte doručení na neaktivní kontakty. V dnešní době je také důležité myslet na to, aby vaše e-maily byly optimalizované pro mobilní zařízení. Podle průzkumu společnosti Marketo až 65 % spotřebitelů zahajuje nákupní proces z mobilu. Kromě technických detailů si zkontrolujte, jestli rozesíláte relevantní e-maily pro daný segment. Pokud se někdo přihlásil pro odběr problematiky zdravého stravování, tak mu nezasílejte emaily o tom, jak cvičit.

Neaktivní kontakty mohou být samozřejmě i přehlceny e-maily. Ověřte si také, zda odesíláte e-maily ve správný čas. Tedy tehdy, kdy je vaše cílová skupina aktivní a je menší šance že váš e-mail zapadne mezi hromadu dalších.

2) Proč byste měli trávit čas nad opětovným získáním odběratelů

Říkáte si, že když ztratil zájem, tak už vás daný člověk nemusí zajímat? Vzpomeňte si, kolik jste museli vynaložit úsilí, abyste jeho kontakt získali. Je mnohem jednodušší a efektivnější věnovat se lidem, kteří už vám kontakt dali a souhlasili se zasíláním e-mailů, než zase rychle investovat náklady do získávání nových kontaktů.

3) Kdy oslovit neaktivní kontakty

Abyste nepůsobili moc uspěchaně, měli byste správně odhadnout čas, kdy se neaktivním kontaktům ozvat.

a) V prvním kroku si určete cílový segment. Existuje několik způsobů, jak na to, záleží na každém, který si vybere:

  • Kontakt, který neotevřel email X dní.
  • Neprokliknul žádný email X dní.
  • Nikdy neotevřel e-mail po registraci.

b)  Jakmile si zvolíte neaktivní segment, v dalším bodě na něj zašlete e-mail. Myslete na to, aby zpráva byla napsaná velmi osobním a vstřícným tónem. V e-mailu se zmiňte, proč píšete (protože příjemce neprovedl dlouho aktivitu v rámci e-mailingu) a uveďte důvody, proč by se měli znovu zapojit a být aktivní (budete zasílat zajímavé informace, novinky, slevy a podobně).

Pokud bude mít příjemce zájem, vyzvěte ho k tomu, co má udělat. Například kliknout na výzvu k akci, kterou přidáte do e-mailu. Pokud se prokliknou – mají zájem. Na základě tohoto jednoduchého kroku ve statistikách zjistíte, kdo prokliknul a měl zájem a kdo ne.

V některých případech pomůže i negativní e-mail. Dejte kontaktu vědět, že pokud během následujících 3 dnů neklikne na uvedený odkaz, vymažete ho z databáze, a přijde tak o možnost dostávat zajímavé nabídky, akce a obsah.

c)   Vyhodnoťte statistiky a neaktivních kontaktů se zbavte. Případně zašlete ještě jeden reaktivační e-mail, pokud o kontakty nechcete přijít. Dejte ale pozor, abyste další e-mail nezaslali příliš brzo a neodlákali zbytečně moc lidí, kteří nad opětovným zapojením uvažují.

4) Nečekejte zázraky

U reaktivačních e-mailu neočekávejte převratné statistiky v proklikovosti a čtenosti e-mailů. Za úspěch můžete považovat, že si e-mail otevře zhruba 15 % kontaktů z databáze a nějaká 2–3 % kliknou na výzvu k akci.

Zároveň buďte v určitém okamžiku připraveni na to, že svou databázi pročistíte a o kontakty přijdete. Počkejte ideálně 1–2 měsíce, během kterých jedinec může být mimo e-mail. Pokud po celou dobu neprojeví žádnou interakci na reaktivační e-mail, můžete ho považovat za neaktivní a z databáze ho vyexportovat. Je zbytečné, abyste v databázi drželi neaktivní kontakty, které vás stojí náklady a nepřinášejí žádnou hodnotu. Navíc řada e-mailových klientů negativně hodnotí, pokud máte v seznamu příliš „mrtvých kontaktů, které nereagují”.

5) Jak často čistit databázi

Ideálně byste se k pročištění e-mailové databáze měli dostat jednou za tři měsíce až půl roku. Záleží na tom, jak rychle kontakty sbíráte a jak velkou máte databázi. Jestliže je sbíráte pravidelně ve větším množství, doporučujeme čistit raději pravidelněji.

6) Jak na to

V e-mailovém klientovi si nastavte podmínky filtrování kontaktů. Stanovte si, jaké podmínky by vámi vybrané kontakty měly splňovat. Například, že v určitém termínu uživatelé nikdy neklikli na žádný zasílaný e-mail. U e-mailového nástroje GetResponse to může vypadat následovně:Segmentace

Poté na tento segment zašlete podobné znění e-mailu.

E-mail o neaktivitěPo vámi určené době (například jeden měsíc) si zkontrolujte, kdo na výzvu k akci kliknul a kdo ne. Aktivní kontakty v databázi nechejte a zbytek vyexportujte do externího souboru a uchovejte pro možné pozdější použití.

Neaktivita kontaktů nemusí znamenat, že ztratily zájem. Neházejte je hned do koše, ale ověřte si, proč na vaše výzvy nereagují. Na základě jednoduchého řešení snadno zjistíte, kdo má zájem ve vaší databázi zůstat a kdo je „mrtvý“ kontakt.


Sdílejte:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close