Jak nejlépe využít robots.txt pro SEO?
Webmasteři mohou využít tří způsobů, jak vyhledávačům sdělit, kam nemohou chodit. Kromě souboru robots.txt, který je vhodný pro nastavení restrikcí pro celý web najednou, můžete použít meta tag v hlavičce stránky nebo chcete-li informovat vyhledávače, aby nenásledovaly konkrétní odkaz, tak mu přidejte atribut rel=“nofollow“. V tomto článku ale zůstaneme u robots.txt, takže se pojďme tomuto souboru podrobněji podívat na zoubek.
Jak návštěvníkům usnadnit sdílení obsahu
Když začnete vytvářet kvalitní obsah, tak brzy zjistíte, že je to sice činnost pracná, ale rozhodně ne zbytečná. Jak se ale v prvních fázích tvorby ujistíte, že návštěvníci vaši práci oceňují? Jednoduše. Sledujte počty návštěv a z nich vyplývající počty lajků, nových fanoušků na sociálních sítích a celkových sdílení vašeho obsahu. Pokud svým návštěvníkům nabízíte takový obsah, který oni sami očekávají, tak máte vyhráno. Trefili jste se do vkusu vaší cílové skupiny a dalším vaším krokem by mělo být usnadnění sdílení vašeho obsahu, aby se vaše informace snadno šířily dál.
Alternativní popisek obrázku v SEO
Jak správně prolinkovat stránky?
Asi už jste slyšeli, že zpětné odkazy vedoucí z jiných stránek vám mohou pomoct při zvýšení viditelnosti ve výsledcích vyhledávání. Jak ale správně odkazovat i v rámci svých stránek, to už všem jasné není. V tomto článku se proto podíváme na to, jakým způsobem interně odkazovat na různé části webu a obsah na podstránkách, abyste zvýšili šance, že se stránka zobrazí výše ve vyhledávačích.