Tentokrát přišel na kafe Tomáš Čech, zakladatel nejviditelnější a nejdrzejší značky v oblasti (nejen) pánské…
Jak zapojit celý váš tým do obsahového marketingu
Chcete tvořit kvalitní obsah, který zviditelní vaši značku a přivede vám nové zákazníky? Pokud se dobře připravíte, můžete to úspěšně zvládnout i v rámci vlastního týmu. Zjistěte, jak na to, a dělejte obsahový marketing efektivně i s vynaložením minimálních nákladů.
Jaké jsou výhody tvorby obsahu v rámci vlastního týmu
Kdo jiný vašemu oboru a značce rozumí lépe než vy sami? Díky jedinečným znalostem a zkušenostem máte informace, které nejsou jen tak běžně k nalezení. Jste skutečnými odborníky a obsahu tak můžete dát velkou přidanou hodnotu.
Možná si říkáte, že přece nevyzradíte své vlastní know-how, které jste získali dlouhými léty praxe. Ty nejdůležitější informace si samozřejmě nechte pro sebe, právě vzdělávání a předávání hodnotných informací ostatním z vás ale udělají skutečné odborníky i v očích veřejnosti.
Vy sami také nejlépe znáte své zákazníky. Víte, na co se nejčastěji ptají a jaké řeší problémy. To vám pomůže zaměřit se na témata, která vaši cílovou skupinu nejvíce zajímají. A to je pro úspěch obsahového marketingu zásadní.
Zjistěte, jestli na to budete v týmu stačit
U obsahového marketingu je zásadní pravidelnost. Pokud se pustíte do tvorby obsahu po hlavě, ale po pár měsících vám dojde dech, ztratíte veškerý kredit, který jste za tu dobu vybudovali. Dopředu proto zhodnoťte, jakou má váš tým kapacitu a jestli dokáže udržet frekvenci publikování nového obsahu.
Další otázkou je, jestli členové vašeho týmu tuto tvůrčí práci zvládnou. Kdo bude vymýšlet stále nová témata? Kdo o nich bude psát? Má vám kdo udělat korekturu textu? Zvládnete alespoň jednoduchou grafiku? Ani samotnou publikací obsahu práce nekončí. Abyste své vynaložené úsilí co nejlépe zúročili, měli byste ty nejhodnotnější kusy obsahu také vhodně propagovat.
Definujte typy obsahu a cíle, kterých chcete dosáhnout
Abyste zjistili, jestli budete na neustálou tvorbu nového obsahu v týmu stačit, definujte typy obsahu, které chcete tvořit, a cíle, kterých chcete dosáhnout. Díky tomu si ujasníte, jaké tvůrčí činnosti si musíte v týmu rozdělit a kolik času jim musíte věnovat, abyste stanovených cílů dosáhli.
Pokud chcete do obsahového marketingu opravdu šlápnout, psát každý týden nový článek, natáčet videa nebo tvořit bonusové obsahy pro získávání kontaktů, ale zároveň víte, že na to nebudete sami stačit, je vhodné zvážit outsourcing. I ten může přinést velmi kvalitní obsah, pokud víte, jak jeho tvorbu externím specialistům správně zadávat. To se můžete naučit v našem kurzu outsourcingu obsahu.
Rozdělte si v týmu jasné role
Tvůrčími činnostmi obsahový marketing nekončí. Aby vše běželo bez problému a zvládli jste v pracovním shonu udržet frekvenci tvorby obsahu, rozdělte si v rámci týmu jasné role. Těmi by měly být minimálně:
- Manažer obsahového týmu – vymýšlí témata, plánuje nový obsah, zadává ostatním práci a dodává podklady. Dohlíží na to, aby vše běželo, jak má.
- SEO specialista – stará se o to, aby byl obsah vyladěný podle pravidel vyhledávačů a dostal se tak na přední místo ve výsledcích vyhledávání.
- Grafik – zajišťuje veškeré vizuální materiály, podle zvolených typů obsahu to může být i editace videí.
- Copywriter – píše texty, které čtenáře chytí a nepustí, dokud nedočtou až do konce.
- Korektor – stará se o to, aby v textu nebyla ani jedna chybička, jinak by vám to dali vaši čtenáři „sežrat“.
- Specialista distribuce a propagace – zajišťuje, aby se obsah dostal k co nejširšímu okruhu lidí. Publikuje na sociálních sítích, rozesílá newslettery, plánuje kampaně.
- Analytik – vyhodnocuje všechny aktivity na základě získaných dat a doporučuje, jak to příště udělat ještě o něco lépe.
Jestli má někdo v týmu kapacitu na to zastat 2–3 role, není to určitě problém. Pokud ale není marketing jeho specializací, bude možná vhodnější zaměřit se na jednu činnost, kterou zvládne na 100 %, bude mít prostor se v ní vzdělávat a sledovat trendy. Dejte tedy pozor, abyste toho dotyčnému nedali na bedra až příliš, a spíše činnosti rovnoměrně rozdělte celému týmu.
Pokud už víte, jaký obsah budete ze začátku tvořit, stanovili jste si základní cíle a rozdělili role v rámci týmu, máte dobrý základ úspěchu. Jestli si ale chcete výsledky obsahového marketingu ještě lépe pojistit, potřebujete propracovanou obsahovou strategii. Ta vám pomůže tvořit obsah efektivněji a vytěžit z něj co nejvíce.
Nemáte na přípravu strategie prostor nebo nevíte, jak na to?
Svěřte ji profesionálům ze Včeliště. Vytvoříme pro vás kompletní obsahovou strategii, díky které získáte konkurenční výhodu a dlouhodobý přísun nových zákazníků.
0 komentářů k zobrazení