Rychlost načítání webových stránek hraje stále důležitější roli v oblasti optimalizace pro vyhledávače (SEO) i…
Jak změnou obrázku zvýšit konverzní poměr
Prodávat výrobky či služby přes internet není zas tak jednoduché, jak se na první pohled může zdát. Pokud je vašim návštěvníkům neukážete, tak si je těžko koupí. Obvykle by se jich i rádi dotkli, bedlivě je ze všech stran prozkoumali, ale tolik luxusu jim ve virtuálním světě nemůžete dopřát. Online business si v tomto ohledu nebere servítky. Ber, nebo nech. Vy byste se tedy měli co nejvíce snažit jim rozhodovací proces usnadnit. Jak? Mějte minimálně jednou tak hezčí a detailnější fotografie než vaše konkurence.
Nedávno vyšla na blogu Visual website optimizer studie, která vám lépe dokreslí význam obrázků v online obchodování. Figuruje v ní jeden z nejznámějších českých e-shopů Mall.cz, který testoval vliv velikosti produktových obrázků v kategoriích a u jednotlivých produktů na celkové tržby. Výsledkem studie byl 9% nárůst prodeje bez nulových nákladů na marketing. To není špatné, že?
Ve studii byly testovány 3 různé varianty produktových popisků:
- Staré popisky. Menší obrázek s detailnějším popisem produktu.
- Nová varianta A. Velký obrázek s detailnějším popisem produktu.
- Nová varianta B. Velký obrázek bez detailnějšího popisu produktu. Popisek se zobrazil až po najetí myši na výrobek.
Absolutním vítězem byla nová varianta B. Můžeme tedy konstatovat, že velikost obrázku a eliminování rušivých částí popisků (například textový popis produktu) jsou v prvních fázích rozhodování kupujících významným faktorem, který ovlivňuje celkové tržby.
Nechte si zpracovat obrázky produktů v nejvyšší kvalitě
Kvalita obrázku je jednou z nejdůležitějších věcí, na které byste měli dbát. Bohužel se i v dnešní době najde velké množství eshopů či webů používajících nekvalitní obrázky v malém rozlišení či dokonce focené amatérem. Naprosto vám rozumím – snažíte se ušetřit. Dnes je ale rok 2013 a konkurence stále roste. Předběhněte ji kvalitními obrázky a vaši zákazníci to náležitě ocení. Zkuste se vcítit do jejich role.
Příklad hezkých a detailních produktových obrázků má například eshop Zoot.cz prodávající oblečení. Moc dobře ví, že oblečení je nutné si detailně prohlédnout, když už si ho nemůžete zkusit na vlastní kůži.
Každý výrobek mají nafocen ze všech stran a navíc si můžete jednotlivé detaily přiblížit. Vezměte si z nich příklad a zamyslete se nad svým webem. Máte na něm obrázky nejvyšší kvality?
Jako hlavní obrázek vyberte takový, který nejlépe charakterizuje výrobek. Pod něj nechte zobrazit náhledy jeho detailů. Detaily by se měli po kliknutí zvětšit na maximální možné rozlišení.
Lidé detaily milují.
Detailní záběry z různých úhlů
Nezapomeňte na detailní fotografie z různých úhlů. Čím více, tím lépe. Nafoťte produkt ze všech stran a klidně i v různých prostředích. Prodáváte boty? Vyfoťte je jak v ateliéru, tak venku. Ženy často zajímá, jak bota vypadá na noze. Jak bota vypadá k sukni. Jak bota vypadá ke kalhotám. Dopřejte jim to. Čím více dopřejete zákazníkům detailů, tím více si budou vašeho obchodu vážit.
Zakomponujte produkty do fotografií z reálného života
Prodáváte šperky a náušnice? Ukažte, jak vypadají přímo na tělu. Nabízíte svým zákazníkům zájezdy? Nechlubte se katalogovými záběry stejnými jako má vaše konkurence. Investujte čas a peníze do kvalitních fotografií z vašich reálných zájezdů. Zaplaťte dobré fotografy a nafoťte skutečné účastníky zájezdu. Jak si užívají dovolenou, jak lenoší na pláži, jak si pochutnávají na jídle.
Zkuste to a uvidíte, jakou konkurenční výhodu tím získáte. Buďte kreativní. Vnímejte detaily, příběhy a metafory. Neptejte se vašich zákazníků, jak se cítili. Vyfoťte je a s jejich svolením jejich zkušenost publikujte na webu.
Vyhněte se fotografiím z fotobank
Test použitelnosti od Jakoba Nielsena prokazuje, že fotografie mají na uživatele větší vliv, než si myslíme. Dnes existuje mnoho způsobů, jak tento fakt prokázat. Jedním z nich je například sledování pohybu oka po jednotlivých prvcích na stránce. Jakob Nielsen ve svém testu prokázal, že fotografie autorů mají na čtenost odstavců velký vliv. Vtip je v tom, že se jednalo o reálné lidi, kteří ve firmě skutečně pracovali.
V testu, který následoval, použil fotky lidí z fotobank a respondenti jim nevěnovali takřka žádnou pozornost. Ať už prodáváte zájezdy nebo pouze prezentujete své zaměstnance či web. Používejte fotky reálných lidí, kteří za projekty, výrobky či službami skutečně stojí. Návštěvníci vašich webových stránek to moc dobře poznají. Výrazně tak posílíte svoji důvěryhodnost a výsledné konverze.
Jak zvýšit pozornost o konkrétní produkt či CTA na stránce? Ukažte nebo dívejte se na něj!
Několik studií prokázalo vliv zraku a gest a jejich velký vliv na naši pozornost. Představte si, že v březnu máte v plánu
prodat konkrétní model sekačky. Pro sekačku jste vytvořili landing page, ale přemýšlíte, jak produkt lépe prodat. Kvalitní copywriting máte. Teď přemýšlíte jaký zvolit obrázek, jak vysvětlit fotografovi, aby vyfotil to, co potřebujete.
Neostýchejte se a směle mu řekněte, ať teplé foto studio vystřídá za zahrádku u vašeho domu a vyfotí reálného zahrádkáře, jak se na sekačku upřeně, zasněně a chtivě dívá. (Znáte ten pohled, ne?)
Produktové obrázky v našeptávačích
Není žádným tajemstvím, že náhledy produktů v našeptávačích zvyšují konverzní poměr. Několik českých eshopů to již samozřejmě ví a rádi se přizpůsobili. Hezkým příkladem může být český počítačový eshop czc.cz. V jejich našeptávači se vždy zobrazují náhledy konkrétní produktů. Zkuste svůj našeptávač předělat a zjistěte, zda vám tato změna nevydělá více peněz.
Lidé na důležitých landing pages zvyšují prodeje a konverze
Všichni jsme lidé, a i když naše životy jsou stále více poznamenány virtuálním prostorem, tak i v něm chceme alespoň vidět své soukmenovce.
Nestyďte se za sebe. Nestyďte se za své zákazníky. Ukažte světu vše. Anonymní internetový středověk již dávno skončil. Dnes vaši zákazníci chtějí vidět reálné lidi z masa a kostí. Hezkým příkladem může být tato studie.
Závěr
Krása platí, to není již jenom fráze. Můžete díky ní vydělat více peněz, ale musíte vše uchopit za správný konec. V dnešní době je webdesign a celková identita vaší prezentace jedním z nejdůležitějších faktorů, jak ji její zákazníci mohou vnímat.
Webdesign a fotografie jdou ruku v ruce s kvalitním obsahem a obchodními texty. Webdesign, corporate identity a obsahová strategie se vaším zákazníkům otiskne do podvědomí. Posiluje jejich důvěru ve vás. Spojením účinných textů s kvalitními fotografiemi můžete ovlivňovat návštěvníkovy emoce a jeho konkrétní kroky v reálném čase.
Rád si přečtu vaše názory v komentářích. Pokud se vám článek líbil, tak Twitter je dobrý nástroj, jak ho šířit dál. Vaši followeři to ocení. Díky za váš čas.
Je to hezké a určitě pravdivé, ale neumím si přestavit dělat pořádné fotografie u tisíců produktů 🙂
Díky za komentář Tomáši. Snadné to určitě není, ale nic není nemožné. Konkurenční výhoda je tomto případě naprosto zřejmá.
[…] při večerním čtení, jsem narazil na hezky napsaný článek http://vcelka.lepidus.cz/jak-zmenou-obrazku-zvysit-konverzni-pomer/, který popisuje, proč je dobré se věnovat produktovým fotkám v eshopu, zkoušet za pomocí […]
Hezký článek, čtivý. Nicméně, jak správně prezentovat (fotem) internetovou linku? Pracuji ve společnosti, která je internetovým poskytovatelem. … Rozebírá se zde hlavně možnosti jak se prosadit na internetu, ale co linka samotná? Proč a jak jste si vy zvolil svého poskytovatele internetu?
Dobrý den Jaroslavo, to už není předmětem internetového marketingu. To přenecháme raději jiným odborníkům.