Marketingová persona je detailní popis fiktivní osoby, která by mohla být vaším typickým zákazníkem. Persony…
7 tipů, jak proměnit návštěvníka webu ve spokojeného zákazníka
Vlastní webové stránky jsou dnes naprostou samozřejmostí pro každého, kdo to se svými produkty či službami myslí opravdu vážně. Jak se ale v tom množství stránek odlišit a získat potenciální zákazníky na svou stranu? Ve spolupráci s MioWebem jsme dali dohromady sedm tipů, které vám pomohou vytvořit prosperující web.
Pozornost návštěvníka ztratíte za 3, 2, 1…
Není čas ztrácet čas – a u návštěvy webových stránek to platí dvojnásob. Pamatujte, že prakticky žádný zákazník nebude procházet váš web stránku po stránce. Spíše počítejte s tím, že přijde, krátce se rozhlédne a během následujících pár vteřin učiní rozhodnutí, jestli se zdrží, nebo půjde o virtuální dům dál.
Taková je realita. A vy ji můžete využít ve svůj prospěch. Jak na to? Dejte na ta nejdůležitější místa ty nejzajímavější informace. Home page vyšperkujte opravdu do posledního detailu. Vyhněte se přebytečným informacím – nejlepší služby i prvotřídní kvalitu dnes nabízí kdekdo. Hrajte si se slovy i grafikou.
Kdo hledá, odejde
Spolu s prvním bodem je úzce spjat i tip číslo dva. Čím déle u vás budou návštěvníci hledat potřebné informace, tím dříve ztratí trpělivost a odejdou, aniž by se stihli proměnit v zákazníky. Proto je potřeba naservírovat jim všechny údaje pěkně přehledně.
Na úvodní stránce by neměly chybět ty nejdůležitější informace – kdo jste, co děláte a proč by si měli vybrat právě vás. Důležitou a nedílnou součástí každé stránky by měl být kontakt na vás. Ten můžete vložit do základního menu, alespoň e-mail nebo telefon se však nebojte dát přímo do záhlaví či patičky stránky.
Podobně by měly vypadat i podstránky. Ty nejdůležitější informace by vždy měly být na prvním místě. Neméně důležitá je poté i přehledná a správně strukturovaná nabídka podstránek.
Začněte získávat nové zákazníky ještě dnes
Pusťte si první video, začněte vytvářet prosperující web a sledujte, jak se zvyšuje počet vašich zákazníků.
Nejdřív pomáhejte, potom prodávejte
Prodej zboží či služeb je samozřejmě primárním cílem většiny provozovatelů stránek. Je však nutné mít na paměti, že jen málokdo nakupuje při své první návštěvě. Většina zákazníků k tomu potřebuje i více než pět návštěv webu. Pokud je tedy od první návštěvy budete nutit k nákupu, napácháte více škody než užitku.
Nejdříve musíte vybudovat důvěru. Nejlepší bude, když začnete pomáhat s problémy, které vaši návštěvníci aktuálně řeší. Provozujete e-shop s obuví? Pište blog o tom, jak vybrat správnou velikost bot, jak o obuv správně pečovat nebo který pár zvolit pro jakou příležitost.
Popisujte, vysvětlujte, informujte
Nikdo nechce kupovat zajíce v pytli. Když už si lidé nemohou prohlédnout zboží na vlastní oči, chtějí si toho o něm alespoň hodně přečíst. Strohým nebo snad nedej bože žádným popisem návštěvníky určitě neoslníte. Pokud tedy provozujete e-shop, investujte minimálně svůj čas do popisků nabízených produktů. A nezapomeňte nejen na samotný popis, ale také na zdůraznění benefitů, které daný produkt zákazníkovi přinese. Vyplatí se to!
Mluvte ke své cílové skupině
Persony se nevytvářejí jen tak pro nic za nic. Když už nic jiného, pomohou vám minimálně nastavit tón komunikace, kterému bude vaše cílovka dobře rozumět. Je to vlastně logické – s cool teenagery asi budete mluvit jinak než se zkušenými advokáty.
Akce vyvolá reakci
Lidi čtou váš článek a mají z něj příjemný pocit… Jenže na konci tak úplně neví, co dál. Možná to vyřeší křížkem v levém nebo pravém rohu. Jak tomu zabránit? Na konci každého textu řekněte, co mají návštěvníci udělat dál. Chcete, aby si přečetli ještě něco, koukli na některý z nabízených produktů nebo byste z nich rádi vymámili e-mail pro zasílání dalších zajímavostí? Řekněte jim to! Ideálně vhodně zvoleným CTA tlačítkem.
Tvořte obsah, který bude vidět
Máte super obsah, který ale nikdo nečte? V tom případě by to asi chtělo zapracovat na propagaci. Výborným a v současné době osvědčeným nástrojem jsou sociální sítě. Pokud navíc využijete i možnosti placené reklamy, zákazníci se jen pohrnou.
Rádi byste se o možnostech transformace stránek v prosperující web dozvěděli ještě více? MioWeb pro vás připravil kurz, který je plný tipů a zajímavých informací. Videa navíc získáte zcela zdarma, výměnou za váš e-mail, na který budou doručena.
Začněte získávat nové zákazníky ještě dnes
Pusťte si první video, začněte vytvářet prosperující web a sledujte, jak se zvyšuje počet vašich zákazníků.
0 komentářů k zobrazení