skip to Main Content
Přijďte si popovídat o marketingu na Kafe a marketing.

Kafe a marketing – příjemné povídání o marketingu

Dost bylo nablýskaných marketingových přednášek plných sice zajímavých informací, které ale jen stěží zakomponujete do svého podnikání, zvlášť pokud jste menší firma. Přesně toto si řekl zakladatel Včeliště Josef Řezníček a rozhodl se uspořádat pravidelná neformální setkání, kterým dal název Kafe a marketing. A my jsme mu ohledně této akce položili pár otázek.

Ahoj Pepo, přejdeme rovnou k věci – jak nápad založení projektu Kafe a marketing vznikl?

Název Kafe a marketing je odvozený od charakteru akce. Když jdu s někým na kafe, vím, že to bude příjemné popovídání, kde se všichni můžeme otevřeně bavit a u témat zacházet i do hloubky. Přesně tak to máme i s kolegy ve Včelišti. A téma marketingu otevíráme u kávy často a rádi. Proto je pro nás Kafe a marketing naprosto výstižné.

Můžete si představit situaci, kdy jdete s kamarádem na kafe a povídáte si po práci. Žádné nablýskané slajdy a ultramoderní případovky, ze kterých si ale většina nic neodnese. Na akci Kafe a marketing, kde jsem se zatím ujal role moderátora, budeme mluvit o tom, jak marketing ve firmě hosta opravdu vypadá, co mu funguje a co naopak ne. Byl bych moc rád, kdyby zazněly i negativní zkušenosti z praxe, kroky, které se moc nepovedly. Hosté se tím běžně na akcích nechlubí. Přitom právě to jsou důležité zkušenosti pro všechny přítomné. Akce je totiž nejen o marketingu, ale i o tom jít s někým na kafe, seznámit se s novými lidmi, popovídat si s ostatními z oboru, odpočinout si po práci, vypnout a pobavit se.

Zmínil jsi nablýskané slajdy i negativní zkušenosti. Mohl bys to rozvést? V čem tedy bude Kafe a marketing jiné než tradiční přednášky?

Osobně často chodím na různé marketingové přednášky, setkání a konference. A na mnoha z nich mě štve, že řečníci prezentují nápady a řešení, které jejich publikum nemůže implementovat. Buď je to něco specifického, mimo mísu, nebo by to stálo moc peněz. Sice to navenek vypadá hezky, třeba když je do toho zapojena umělá inteligence a další buzzwords, ale v praxi akorát lidé zjistí, že to není jejich cesta. Ve Včelišti jsme dlouho chtěli zorganizovat pravidelná setkání lidí z marketingu. Cílem ale bylo vytvořit takový koncept, který nebude jen další stejnou akcí, kterých je v Praze a dalších městech poslední dobou spousta.

Projekt je o lidech, co na akci přijdou, ale také o zajímavém hostu. Vím, jak moc důležité je setkávat se s lidmi naživo. Je mi jasné i to, že spousta zajímavých diskuzí a myšlenek nevzniká skrze e-mail, webinář nebo článek. A proto je důležité mít místo, kde tyto diskuze vést naživo.

Kdo je součástí projektu Kafe a marketing?

Velká část Včeliště, hosté z branže a všichni ostatní, kdo na akci přijdou. Nezdá se to, ale i okolo takové akce je spousta vyřizování, příprav a úkolů, které bych já sám nezvládl. Proto jsem moc rád, že mi s přípravou pomáhá po organizační stránce kolegyně Bára, s grafikou Anička a s texty Lenka s Honzou. Přímo v kavárně jsou to pak další lidé.

Akce by se nemohla konat bez toho nejdůležitějšího – hostů. A nešlo by to ani bez účastníků, co si přijdou vychutnat kávu a popovídat si. Pokud by akce nikoho nezajímala a nikdo na ni nechodil, neměla by přece smysl.

Co může Kafe a marketing přinést těm, kdo na něj přijdou?

Princip akce je takový, že lidé po práci si přijdou odpočinout u zajímavého povídání o marketingu. Stejně by třeba na kafe nebo do hospody šli. Tak takhle alespoň mají tip, kam vyrazit. Kromě toho, že si dají oblíbené pití, poznají nové přátele, a ještě se dozví, jak se dělá marketing v konkrétní firmě. Host se podělí o reálné zkušenosti a prozradí i to, co už ve své firmě vyzkoušel a jak to dopadlo. Po hlavní části programu následuje diskuze, kde se každý může hosta nebo klidně i mě ptát na cokoliv. Věřím, že se dostaneme k zajímavým tématům a účastníkům to pomůže posunout se v marketingu dál. Bylo by super, kdyby na akci dorazili také jednotlivci a seznámili se tu s dalšími lidmi z marketingu. Pokud se nám tohle podaří, akce bude plnit svůj účel a já z toho budu mít velkou radost.

Jedná se o jednorázovou akci, nebo se bude opakovat?

Kafe a marketing je pravidelná akce. Chceme ji pořádat jednou za měsíc.

Kdo bude vystupovat jako host 23. 5. v kavárně Obývák Studia Alta?

Prvním hostem bude Kateřina Fišerová, ředitelka největšího e-mailingového nástroje v ČR SmartEmailing.cz. S Katkou se už delší dobu znám, je to skvělý člověk. I díky tomu budu moct jít při rozhovoru hlouběji. Vím, na co se jí ptát, aby se všichni zúčastnění dozvěděli co nejvíc. Na další měsíce máme připravené také zajímavé hosty. Jejich jména ale nebudu prozrazovat teď. Vždy je oznámíme pár týdnů před akcí.

Kdyby se chtěl někdo sám stát hostem, co pro to může udělat? Má vůbec šanci?

Určitě! Klidně napište, pokud máte zájem. Neustále hledáme zajímavé hosty, kteří mají o marketingu co říct a nebojí se podělit o svůj příběh, aby si z něho mohli ostatní něco odnést.

Bude se Kafe a marketing konat jen v Praze, nebo má potenciál ocitnout se i v jiných městech ČR?

Přemýšlíme, že by se akce Kafe a marketing mohla konat i jinde než v Praze. Chceme jezdit za účastníky, aby oni nemuseli vždy za námi. A tento systém vlastně souvisí i s konceptem práce ve Včelišti. Nesedíme v jedné kanceláři ani budově. Všichni v týmu pracují na dálku. Je to jedna z našich důležitých hodnot a odlišností od ostatních agentur. Tak bychom ji mohli přenést i do Kafe a marketingu.

Platí se vstupné? Budu se moct v kavárně také navečeřet?

Vstup na akci je zdarma. Pokud to bude takto dobře fungovat, rádi bychom u toho i zůstali. Květnová akce se koná v kavárně, kde mají i něco k jídlu, je tedy určitě možné se občerstvit na místě.

Je akce spíše pro začátečníky v marketingu, nebo i pro ty, co už se v něm pohybují více let?

Rád bych, aby si tu na své přišli jak začátečníci, tak zkušení marketéři. Právě proto nejde o klasickou marketingovou přednášku, ale přátelské povídání u kafe. Hlavní cíl akce není odnést si maximum nových znalostí (ty si můžete odnést, ale nečekejte nalejvárnu), ale pobavit se, odpočinout si, vidět se s kolegy z oboru, seznámit se s novými lidmi, popovídat si o marketingu a vidět, jak se pracuje jinde. To jsou podle mě věci, které chce poznat jak začátečník, tak zkušený profesionál.

Chceš na závěr něco vzkázat těm, kteří by chtěli přijít?

Moc rád! Pokud se vám koncept akce líbí, přijďte nás určitě podpořit. Na webu si zamluvte vstupenku, ať víme, že dorazíte a že vám máme držet židli v kavárně. S Kafem a marketingem začínáme, pro Včeliště je to nová věc a my budeme moc rádi, pokud nám s ní pomůžete svou účastí. Těším se na vás!

Poslechněte si, jak to chodí v praxi

Přijďte si 23. 5. do Obýváku – kavárny Studia Alta v Praze – poslechnout Kateřinu Fišerovou, která vám poví, jak vypadá marketingová praxe ve SmartEmailingu. Dáte si kafe, popovídáte si s kolegy a poznáte nové lidi z marketingu.

Sdílejte:

Specialista na obsahový marketing se zálibou v českém jazyce. Každý text ve Včelišti projde jeho rukama.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top