Logo Včeliště
DomůBlogSEOPřežije SEO revoluci umělé inteligence?

Přežije SEO revoluci umělé inteligence?

Na jedné straně nám nástroje s AI umožňují zjednodušit a zefektivnit SEO činnosti, na straně druhé však může být umělá inteligence největší existenční hrozbou, jaké kdy optimalizace pro vyhledávače čelila. Pojďme se na propojení SEO a AI podívat podrobněji.

Proč AI ohrožuje návštěvnost z vyhledávačů

Už z názvu marketingové činnosti je jasné, o co v ní jde – zjistit, co který vyhledávač chce, a optimalizovat pro něj. Není to samozřejmě tak jednoduché, protože algoritmy vyhledávačů zohledňují mnoho faktorů, kterým přisuzují různou váhu, ale pro obecnou představu to stačí.

Mnoho lidí – troufáme si tvrdit, že většina – si pod vyhledáváním na internetu představí Google. Není divu, protože Google je suverénním celosvětovým lídrem mezi desktopovými vyhledávači a platí to i pro Českou republiku. Google natolik zakořenil v našem každodenním životě, že synonymem pro vyhledávání na internetu se stal novotvar googlení a SEO se rovná optimalizaci pro Google. 

Co se ale stane, když lidé přestanou Google používat? Už teď můžeme vidět, že uživatelé začínají mnohem více vyhledávat přímo na systémech s AI, jako jsou ChatGPT, Claude a Perplexity. A to může být pro SEO obrovský problém – s klesajícím se počtem vyhledávání na Googlu bude klesat i organická návštěvnost webových stránek. 

Otázka za milion tedy zní: Jak se dostat do výsledků vyhledávání v SearchGPT a jemu podobných modelech? Na to nám odpoví Tomáš NovákSEO konzultant a CMO v Marketing Miner, v rámci naší pravidelné akce Kafe a marketing.

Využijte sílu AI naplno!

Stáhněte si náš tahák s osvědčenými marketingovými prompty a zjednodušte si tvorbu textů, kampaní i každodenních úkolů.

Google se nevzdává. Jak se tomu přizpůsobit?

Google se samozřejmě nechce nechat tak snadno vyšachovat a pokračuje v integraci umělé inteligence do svého vyhledávače. Nejčerstvější novinkou je rozšíření AI přehledů (stručných souhrnů informací přímo ve výsledcích vyhledávání) na širší spektrum dotazů. 

Google také implementoval do AI přehledů svůj pokročilý model umělé inteligence Gemini 2.0, což zlepšuje schopnost vyhledávače řešit složitější dotazy. Ačkoliv podle Googlu AI přehledy zvyšují provoz na webových stránkách, mezi uživateli se vyskytují obavy, že tyto funkce mohou počet přímých návštěv stránek naopak snížit.

I na toto téma v rozhovoru zabrousíme. Tomáš nám přiblíží technologie v pozadí Google vyhledávače a jak se jim přizpůsobit.

Jak se připravit na budoucnost

Vývoj a budoucnost SEO jsou utvářeny inovacemi řízenými umělou inteligencí – od výzkumu klíčových slov přes tvorbu obsahu až po prediktivní analytiku. Odpověď na otázku, jestli AI zabíjí tradiční SEO, spočívá v pochopení toho, jak umělá inteligence ve vyhledávání funguje a jak ji do integrujete do vlastních SEO postupů

A přesně to nám Tomáš Novák vysvětlí. Tak si to nenechte ujít, ať získáte náskok a můžete vyhrát boj o první příčky ve vyhledávání.

Videocast

Nestačí vám hosta jen slyšet, ale chcete ho i vidět? Podívejte se na záznam streamu.

Katka miluje hru se slovy, ať už jako autor, nebo konzument. Když právě nepíše marketingové texty, čte nemarketingové knihy. Obě činnosti provádí zásadně s dobrou kávou po ruce – nebo rovnou v ruce.

Aby vám už neutekla žádná marketingová novinka

Přihlaste se k odběru aktualit a užitečných rad a tipů z online marketingu od specialistů ze Včeliště.
Newsletter

Další příspěvky

Tablet s e-mailovou schránkou a upozorněním na nové zprávy
25. 11. 2025
Umělá inteligence nám v e-mailingu dokáže hodně usnadnit práci, zároveň nám však trochu hází […]
Přečíst článek
Notebook na stole s ikonami e-mailů, šálek kávy a smartphone, symbolizující e-mail marketing.
18. 11. 2025
SmartEmailing patří spolu s Ecomailem mezi nejznámější a nejpoužívanější české nástroje pro e-mail marketing. Oba […]
Přečíst článek
Laptop s grafickým zobrazením PPC kampaně a rukou ukazující na obrazovku.
5. 11. 2025
Lidé, kteří už vaši značku znají, se dají mnohem snadněji přesvědčit k nákupu či jiné […]
Přečíst článek

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Žádný komentář k zobrazení