Logo Včeliště
DomůBlogSEOJak AI Overviews mění pravidla hry v SEO: Jak si stojí vaše viditelnost?
Grafika s textem 'AI Overview' na bílém pozadí s žlutými šestiúhelníky.

Jak AI Overviews mění pravidla hry v SEO: Jak si stojí vaše viditelnost?

Před několika dny spustil vyhledávač Google novou funkci AI Overviews (přehledy umělé inteligence) i pro české výsledky vyhledávání. Jde pravděpodobně o největší SEO novinku roku, a proto jsme se podívali, jak si vede naše agentura Včeliště ve výsledcích vyhledávání s novými AI Overviews. V českém prostředí už vzniklo několik článků o této novince a o tom, jak nás může ovlivnit, ale vždy je dobré podívat se na vlastní situaci a data.

Analyzovali jsme proto klíčová slova, na která sledujeme viditelnost ve vyhledávačích a na která se zobrazujeme mezi 1. a 30. pozicí na Googlu. Pomocí nové funkce v MarketingMineru jsme zjistili, pro jaká slova Google zobrazuje ve výsledcích AI Overviews a zda se v nich objevujeme i my, Včeliště.

AI Overviews ovlivňují 30 % našich důležitých klíčových slov

AI Overviews se v našem případě zobrazují u téměř 30 % všech sledovaných klíčových slov, ze kterých získáváme nejvíce návštěvnosti. Jde o opravdu vysoké číslo, kterého dosahujeme především tím, že často cílíme našimi blogovými články na klíčová slova s informačním záměrem. Znamená to, že tato novinka se nás významně dotýká a je třeba ji bedlivě sledovat.

Dále jsme analyzovali, jaké domény se nejčastěji zobrazují v AI Overviews na naše sledovaná klíčová slova. Zjistili jsme, že našimi největšími soupeři jsou Wikipedia a několik konkurenčních webů. Zatím si vedeme dobře a porážíme většinu konkurenčního obsahu, v budoucnu by však bylo vhodné provést širší statistiku pro objektivnější výsledky.

Co znamenala AI revoluce pro SEO?

Jak AI změnilo SEO pravidla? Jak se změnil boj o pozice, kterému už nedominují vyhledáváače, ale čím dál víc je nahrazují AI chatboti? CMO Marketing Miner Tomáš Novák v Kafe a marketing analyzoval situaci.

Korelace pozic v přirozených výsledcích vyhledávání s pozicemi v AI Overviews

Na základě detailnější analýzy jsme chtěli zjistit, jak moc vyšší pozice v AI Overviews koreluje s lepší pozicí v přirozených výsledcích vyhledávání na Googlu. Pro obecnější závěry zatím nemáme dostatek dat a vzorek klíčových slov je malý. I z tohoto měření však vyplývá, že pokud se zobrazujete na první pozici v přirozených výsledcích vyhledávání, je vysoká pravděpodobnost, že budete i na první pozici v AI Overviews. Korelace u ostatních organických pozic už není tak silná.

Závěr z analýzy

Bude důležité sledovat vývoj návštěvnosti z těchto klíčových slov, ale zatím máme málo dat pro relevantní zhodnocení. Závěry z analýzy dat po prvních dnech pro náš web jsou následující:

  • Naše stránky získávají značnou SEO návštěvnost díky klíčovým slovům s informačním záměrem, téměř 30 %. I vy byste měli analyzovat svou viditelnost a zjistit, jak moc se vás AI přehledy týkají.
  • Oproti konkurenčním webům si na sledovaná klíčová slova vedeme dobře; jsme druhá nejčastěji citovaná doména v AI Overviews po Wikipedii. Šlo však o malý vzorek klíčových slov, proto by bylo vhodné provést širší statistiku.
  • Je patrné, že pokud jste na první pozici v přirozených výsledcích vyhledávání, Google vás často umístí také jako první zdroj v AI přehledech.

Chcete analyzovat svou prezenci v AI Overviews?

AI Overviews jsou největší SEO novinkou roku, která může významně ovlivnit návštěvnost vašeho webu. Analyzujte aktuální situaci a zjistěte, jak moc se vás tato novinka týká.

Josef v roce 2012 založil marketingovou agenturu Včeliště a dnes vede tým marketérů a stará se o jeho chod. Moderuje také akci Kafe a marketing a věnuje se vzdělávání a prezentování na konferencích. Na kontě má dvě knihy o obsahovém marketingu a desítky marketingových strategií pro klienty Včeliště.

Aby vám už neutekla žádná marketingová novinka

Přihlaste se k odběru aktualit a užitečných rad a tipů z online marketingu od specialistů ze Včeliště.
Newsletter

Další příspěvky

Tablet s e-mailovou schránkou a upozorněním na nové zprávy
25. 11. 2025
Umělá inteligence nám v e-mailingu dokáže hodně usnadnit práci, zároveň nám však trochu hází […]
Přečíst článek
Notebook na stole s ikonami e-mailů, šálek kávy a smartphone, symbolizující e-mail marketing.
18. 11. 2025
SmartEmailing patří spolu s Ecomailem mezi nejznámější a nejpoužívanější české nástroje pro e-mail marketing. Oba […]
Přečíst článek
Laptop s grafickým zobrazením PPC kampaně a rukou ukazující na obrazovku.
5. 11. 2025
Lidé, kteří už vaši značku znají, se dají mnohem snadněji přesvědčit k nákupu či jiné […]
Přečíst článek

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Žádný komentář k zobrazení