Logo Včeliště
DomůBlogObsahový marketingJak tvořit fotky a videa s pomocí AI: rychle, jednoduše a levně
Muž pracující na notebooku s otevřeným nástrojem pro generování obsahu pomocí AI.

Jak tvořit fotky a videa s pomocí AI: rychle, jednoduše a levně

Ještě nedávno jste k vytvoření kvalitního vizuálu potřebovali fotoaparát, světla, mikrofony, vhodné prostředí, šikovného editora, nástroje na postprodukci – a hlavně spoustu času. Dnes? Stačí dobře napsaný prompt.

Nástup generativní umělé inteligence smetl všechno zmíněné ze stolu. Tvorba fotek a videí nikdy nebyla dostupnější, rychlejší ani levnější. Dejte i vy šanci umělé inteligenci a zjistěte, jak jednoduše dokáže zrychlit svou tvorbu.

AI přepisuje pravidla tvorby obsahu

Nástrojů generativní umělé inteligence existují tisíce a neustále vznikají nové. Některé se zaměřují na přípravu textů, jiné zase na audio stopy, obrázky nebo pohyblivé sekvence. Všechny je ovšem spojuje princip, na kterém fungují. Využívají pokročilé algoritmy strojového učení a neuronové sítě, které jim umožňují vyplivnout výsledky za pouhých pár sekund.

Zatímco ChatGPT nebo Gemini asi většina z vás zná a už s nimi pravidelně pracuje, v posledních měsících dochází k rozmachu především nástrojů na generování obrázků a videí. Důvodem je obrovský nárůst popularity krátkých videí (Reels, Shorts…), a to nejen na sociálních sítích, ale i v marketingu celkově. 

V průzkumech společnosti Hubspot uvedlo až 96 % lidí, že se dívají na videa, aby se o značce nebo produktu dozvěděli více. Celých 89 % respondentů také dodalo, že je video přesvědčilo k nákupu.

Jak vidíte, pokud chcete v online světě uspět, bez videí se zkrátka neobejdete. A díky nástrojům generativní AI už se nemusíte vymlouvat na nedostatek času nebo schopností.

Ušetří čas, peníze i nervy

Statistiky vás nepřesvědčily? Máme pro vás další 4 důvody, proč byste generování obrázků a videí pomocí AI rozhodně měli zkusit.

1. Je to rychlé

Vymyslet koncept videa, připravit si veškeré rekvizity, natočit dobré záběry a sestříhat finální produkt zabere hodiny. Sepsat zadání pro umělou inteligenci trvá minutu, možná dvě. Samotný obrázek nebo video vám pak AI vygeneruje za pár vteřin

2. Je to úsporné

Kromě času vám ale generativní AI výrazně ušetří i náklady. Potřebujete vytvořit video ve více variantách? V různém prostředí, jazyce nebo pro různou cílovku? Nemusíte platit další produkční den. Stačí vám upravit prompt a znovu kliknout na kouzelné tlačítko.

3. Je to snadné

Nevíte, jak správně nastavit clonu, jas, jak zaostřit foťák nebo jak se v grafickém programu pracuje s vrstvami? Nedostatek technických znalostí už není překážka. AI nástroje bývají velmi intuitivní a zpravidla vám stačí pár minut, abyste se v nich zorientovali.

4. A bez hranic

Nejste si jistí, co bude na vaše zákazníky fungovat? Kreativita umělé inteligence nezná hranice, a proto se nebojte hrát si s různými styly, barvami i kompozicemi. Všechny verze pak můžete v reklamách použít pro A/B testování

Jak využít AI vizuály v praxi

O AI generovaném obsahu se nejvíce mluví ve spojitosti se sociálními sítěmi. Ani zdaleka se ale nevyužívá jen tam. Obrázky a videa od umělé inteligence se vám mohou hodit také:

  • na prezentačním webu (B2B podniky, hotely, restaurace, realitní kanceláře…)
  • na e-shopu 
  • v e-mailingu
  • v reklamních spotech
  • v e-learningu
  • v interním vzdělávání 

Pojďme se podívat na praktické příklady.

Jak využít AI při tvorbě obsahu na sociální sítě?

Vlastníte e-shop, malou nebo střední firmu, pracujete jako freelancer, specialista na sociální sítě nebo jste marketingový junior? Přihlaste se na školení a zjistěte, jak zefektivnit tvorbu obsahu pro sociální sítě pomocí umělé inteligence.

Produktové obrázky

Vyměňte obrázky produktů na obyčejném bílém pozadí za fotografie v přirozeném prostředí. Použít je můžete nejen v produktových popiscích na e-shopu, ale i ve zmíněném e-mailingu nebo na sociálních sítích. 

Ve Včelišti se nám na generování produktových obrázků osvědčil nástroj Nanobanana, ve kterém jsme například vytvořili obrázek produktu našeho klienta Fitness DK

Rozhraní pro správu firemního účtu na Instagramu s možností přidat nový účet

Poradit si ale umí i s generováním postav, na rozdíl od ChatGPT, který změnil popisky na etiketě produktu.

Grafické bannery

Pozvánky, infografiky, reklamní bannery, carousely, plakáty nebo třeba menu do restaurace vám pomohou vytvořit AI funkce grafického nástroje Canva. Na jedno kliknutí můžete:

  • odstranit nebo vygenerovat nové pozadí obrázku,
  • odstranit nebo předělat určité části grafiky či obrázku,
  • rozšířit záběr,
  • přepsat text na obrázku nebo banneru
  • či si ho nechat přeložit do libovolného světového jazyka, aniž musíte sami cokoliv přepisovat.

Produktová a vzdělávací videa

Obličeje přitahují pozornost. Co ale máte dělat, když se vy a ani nikdo další z firmy nechcete postavit před kameru? Můžete si buď najmout někoho externího, zaplatit influencera, anebo požádat AI, aby vám virtuální tvář značky vyrobila. 

Vsadit můžete na některého z již existujících avatarů, kterých mají AI nástroje jako Captions, Heygen a další nepřeberné množství. Pozor, ne všichni avataři zvládají přirozenou češtinu.

Druhou variantou je rozpohybovat vlastní fotografii nebo si rovnou nechat vygenerovat video s vlastním obličejem, což umí například nástroj Sora 2. Ten ale prozatím není v Evropské unii dostupný, a kdybyste ho chtěli prozkoumat, je potřeba si založit americké Apple ID. Stejně jako to udělal náš Josef Řezníček, kterému Sora 2 vygenerovala krátký rozhovor v Praze se zakladatelem OpenAI Samem Altmanem.

Ptáte se, jestli AI avataři fungují? Podívejte se na případovou studii AI nástroje synthesia s tvůrcem Rubenem Hassidem, který si vytvořil své AI dvojče a dokázal díky němu produkovat až 2 videa denně, což mu přineslo více než 60 milionů zhlédnutí na sociálních sítích.

Referenční videa

Nechtějí se vaši zákazníci nechat natáčet? Vytvořte si jejich AI podobizny. Otestovat můžete například nástroj Veo3. Pokud máte Google AI Pro, máte možnost vygenerovat si denně až tři osmisekundová videa prostřednictvím nástroje Gemini, kde zakliknete funkci video.

Editace videí

Pokud už máte natočená vlastní videa, zapojte AI nástroje do jejich editování. My ve Včelišti pravidelně pracujeme s nástrojem Captions, který umí: 

  • vygenerovat automatické titulky,
  • upravit oční kontakt postavy na videu,
  • přidat do videa dynamické prvky,
  • z dlouhého videa sestříhat krátké Reels.

V případě, že expandujete na zahraniční trh, mohou se vám hodit také AI překlady audio stop nebo rovnou celých videí. Na generování voiceoverů a překlady audia doporučujeme ElevenLabs, na překlady videí pak Heygen.

AI udělá, co jí řeknete. Ale musíte to říct správně

Kvalita výsledného obsahu odpovídá kvalitě vašeho zadání. Velkou chybou by proto bylo očekávat, že perfektní výsledek dostanete hned na první dobrou. 

Prompty se snažte psát co nejpřesněji. Popište barvy, prostředí, styl (realistický, kreslený…), objekty a uveďte i detaily, na které se má nástroj zaměřit. Třeba jaké má být světlo nebo nálada obrázku či videa. 

Zadání upravujte i na základě toho, co se vám na vygenerovaném obrázku nebo videu nelíbí. Když si nebudete vědět rady, není nic jednoduššího než se zeptat samotné umělé inteligence, jak by vám doporučila prompt vylepšit.

Než kliknete na „vygenerovat“, pozor na práva a etiku

Ačkoliv se umělá inteligence velmi rychle posouvá, spousta nástrojů pořád má své mouchy. Ať už jde o časové limity vygenerovaných videí, omezení ohledně formátu nebo fakt, že z výsledků jde poznat rukopis AI. Z našich zkušeností však vyplývá, že je to pouhá otázka času.

Problematické ovšem zůstávají etické a právní otázky spojené s výtvory umělé inteligence. V současnosti totiž neexistuje jasná právní regulace, pohybujeme se tedy trochu v šedé zóně. 

Podle českého autorského zákona může být autorem vždy jen člověk, nikoliv umělá inteligence. Čistý AI výstup proto není autorským právem chráněný a může ho od vás kdokoliv převzít. Autorská práva můžete uplatnit pouze v případě, že prokážete vlastní tvůrčí zásah – například originální prompt nebo další úpravy, které jste na výsledném produktu provedli. 

Pokud plánujete použít vygenerovaný obsah pro komerční účely, ověřte si v podmínkách daného nástroje, zda máte potřebná práva k jeho využívání. Minimálně na sociálních sítích doporučujeme uvádět, že jde o obsah vytvořený umělou inteligencí (pomocí štítku), ačkoliv vám to český ani evropský zákon aktuálně neukládá.

Reklamní bannery pro online založení firmy, osoba u notebooku a muž kontrolující hodinky, zaměřené na rychlou registraci.

Situace by se však měla změnit s příchodem AI Act, který bude jasně ukládat povinnost označování obsahu vytvořeného umělou inteligencí.

Zapojte AI do tvorby obsahu pro sociální sítě

Usnadněte si správu sociálních sítí. Na našem praktickém školení vám ukážeme, jak si nastavit vlastního AI asistenta, který vám pomůže s publikačním plánem, popisky příspěvků, grafikou i komentáři.

Oli má ve Včelišti na starost sociální sítě a copywriting. Svůj dar mluvit bez obtíží přenáší do psaného textu a příspěvků na sociálních sítích.

Aby vám už neutekla žádná marketingová novinka

Přihlaste se k odběru aktualit a užitečných rad a tipů z online marketingu od specialistů ze Včeliště.
Newsletter

Další příspěvky

Tablet s e-mailovou schránkou a upozorněním na nové zprávy
25. 11. 2025
Umělá inteligence nám v e-mailingu dokáže hodně usnadnit práci, zároveň nám však trochu hází […]
Přečíst článek
Notebook na stole s ikonami e-mailů, šálek kávy a smartphone, symbolizující e-mail marketing.
18. 11. 2025
SmartEmailing patří spolu s Ecomailem mezi nejznámější a nejpoužívanější české nástroje pro e-mail marketing. Oba […]
Přečíst článek
Laptop s grafickým zobrazením PPC kampaně a rukou ukazující na obrazovku.
5. 11. 2025
Lidé, kteří už vaši značku znají, se dají mnohem snadněji přesvědčit k nákupu či jiné […]
Přečíst článek

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Žádný komentář k zobrazení