Tento rok se Včeliště.cz zúčastnilo největší online marketingové konference v České republice - Marketing Festivalu v Brně. Přečtěte si, jaké to tam bylo a pročtěte si zajímavosti, o kterých se mluvilo, i když jste na ní nebyli.
Konference Marketing Festival byla jedním slovem skvělá. Byla dobře připravená, mluvili na ní světoví přednášející. Organizátoři připravili skvělý catering i vedlejší program a afterparty. Minulý víkend tedy příliš mnoho lidí z marketingu nepracovalo, protože většina z nich byla na konferenci, již navštívit určitě stálo za to.
Páteční workshopy jsem bohužel vynechal, protože na nich byla k dispozici velice omezená kapacita, která se naplnila pár minut po spuštění registrací. Na následujících řádcích zmíním řečníky, kteří mě zaujali, vysvětlím proč a zkusím dodat nějaké podklady, ze kterých čerpat informace, i když jste na konferenci nebyli.
Zajímavým sobotním řečníkem byl Brian Dean z Backlinko.com, který si jako téma své přednášky vybral představení několika technik, které nám pomohou při e-mail marketingu a sběru e-mailů na našich stránkách. Jeho přednášku si můžete prohlédnout zde:
[slideshare id=41049951&doc=briandeanfinalv6-141103073105-conversion-gate02]
Prezentace byla skvělá, protože obsahovala spoustu praktických rad a ukázek. Podívejte se do prezentace, určitě z ní mnoho pochopíte. Jak vypadá aplikace pravidel z prezentace v praxi si pak můžete prohlédnout na jeho stránkách.
Mluvil například o funkci LeadBoxes od Lead Pages, která po kliknutí zobrazí na stránkách výzvu k zaregistrování, což jsem neznal a přijde mi to jako skvělá funkce, které určitě u některých našich projektů využijeme.
Hvězdou festivalu byl Avinash Kaushik, který přijel sice jen na otočku, ale převedl parádní emotivní prezentaci. Mluvil o konceptu See – Think – Do – Care, jehož podstatu můžete pochopit i z jeho článku na blogu. Jde o princip, který popisujeme i v naší knížce o Obsahovém marketingu, ale pojatý trochu šířeji.
Poměrně známá osobnost mezi linkbuildery zavítala na Marketing Festival a řádně si ho užila, včetně after party. V přednášce a navazujících otázkách nám například prozradila, že její SEO agentura si účtuje za jeden získaný zpětný odkaz průměrně 350 dolarů, a že pro klienta seženou jen několik málo odkazů za měsíc. Průměrně její tým potřebuje 6-10 e-mailů s vybraným webem, než umístí zpětný odkaz. Podívejte se do její prezentace, kde můžete najít některé tipy na způsoby, jak získat zpětný odkaz. Ne všechny jsou použitelné v českém prostředí, ale to Julie nemohla vědět.
Asi nejpěknější prezentaci a profesionální vystupování měla Sandra Camacho ze společnosti Google, která mluvila o analytice v nástroji Google Analytics a o nové funkci - multi-channel funnelech. Krásně ukázala, jak využít analytický nástroj na víc, než jen na měření návštěvnosti. Spoustu se toho dozvíte z její prezentace na Slideshare.net.
[slideshare id=41049943&doc=juliejoyce-141103073053-conversion-gate02]
Unikátní rozbor výsledků vyhledávání na Google pro české prostředí poskytl Peter Meyers ze společnosti Moz, který pro všechny účastníky konference připravil skvělý výzkum. Na svých datech ukázal například, že in-depths články se v českých výsledcích na Google nezobrazují, stejně jako Answer boxy 2.0. Věděli jste třeba, že jen asi ve 20 % výsledků vyhledávání naleznete klasických 10 modrých zpětných odkazů bez žádných zvláštních prvků jako Knowledge graph, strukturovaná data a další, kterých Google stále připravuje víc a víc? Prohlédněte si jeho zajímavou prezentaci:
[slideshare id=41050472&doc=drpetemayers-141103074139-conversion-gate01]
Největším překvapením pro mě byl Filip Podstavec, který si dokázal připravit nevídanou prezentaci, po které se lidé zvedli ze židlí a tleskali vestoje. V jeho přednášce se i vy můžete dozvědět, jak využít software Open Refine pro proklepnutí si linkbuildingových příležitostí ve vašem oboru. Prezentacebyla dobře připravená i promyšlená. Filip zapůsobil svými skrytými vtipy, které pochopilo jen české publikum, což je přesně to, co mohl, oproti zahraničním řečníkům, nabídnout. Velice chytrý tah!
[slideshare id=41050462&doc=filippodstavec-141103074128-conversion-gate01]
Celou akci svojí přednáškou uzavřel Mike King, který v předchozím dnu předvedl úžasný raperský zážitek na afterparty. Seznámil nás s možnostmi tvorby dashboardů pro sledování výsledků snažení při online marketingu. Jen tak mimochodem v půlhodině naučil obecenstvo php a napojení na různé api. V jeho přednášce najdete spoustu odkazů na další zdroje pro vzdělávání se v této oblasti:
[slideshare id=41050478&doc=mikeking-141103074148-conversion-gate02]
2 komentáře k zobrazení
Další pohled na festival, pár dalších fotek a tak vůbec http://duben.org/propagace-webu/marketing-festival-tridenni-party-kde-se-bavite-a-dostavate-neskutecne-hodnotne-informace-zaroven
Další pohled na festival, pár dalších fotek a tak vůbec http://duben.org/propagace-webu/marketing-festival-tridenni-party-kde-se-bavite-a-dostavate-neskutecne-hodnotne-informace-zaroven