Tentokrát přišel na kafe Tomáš Čech, zakladatel nejviditelnější a nejdrzejší značky v oblasti (nejen) pánské…
7 otázek, které si musíte položit, pokud chcete dělat obsahový marketing skvěle
Obsahový marketing, tak jak ho prezentujeme my, není žádnou tajemnou technikou, která vám bezpracně přinese okamžité výsledky. Je tomu přesně naopak. V obsahovém marketingu jsou výsledky vidět pomalu a jejich úspěch je do velké míry závislý na vašem odhodlaní a vašich pravidelných činnostech.
V dnešním článku vám představím 7 nejdůležitějších otázek, na které musíte bezpodmínečně znát odpověď, než vaši obsahovou strategii vypustíte do světa. Nebudu vás tedy dnes vůbec zdržovat a pojďme rovnou na věc.
1. Mám připravenou obsahovou strategii včetně jejích cílů a příběhu mé společnosti?
Obsahová strategie je srdce či motor obsahového marketingu. Bez ní byste neměli možnost vytvořit obsahový kalendář, který vás bude v průběhu času správně směrovat a díky němuž budete postupnými krůčky dosahovat cílů, které jste si na začátku zvolili. Možná teď o obsahovém marketingu slyšíte úplně poprvé a nedokážete si úplně představit, jak by taková strategie mohla vypadat v praxi. V tom případě vám doporučím prozkoumat článek, který popisuje 4 úspěšné obsahové strategie, které už ve světě firmy aplikovaly, a získaly díky nim tolik potřebnou důvěru a autoritu návštěvníků.
2. Mám dostatek informací o své cílové skupině a jejích influencerech?
Dříve, než začnete tvořit obsahovou strategii, měli byste poznat svoji cílovou skupinu a určit její influencery. Dobře vám k tomu poslouží vytvořené persony. Následně budete moci snadno vymyslet příběh vaší značky a určit tón komunikace, který vám pomůže v dlouhodobém horizontu s cílovou skupinou udržovat kontakt a budovat důvěru.
3. V čem jsem lepší než moje konkurence? Co je hlavní benefit pro moji cílovou skupinu?
Abyste měli z hlediska obsahového marketingu před konkurencí náskok, musíte pravidelně publikovat zajímavý a hodnotný obsah, který bude vaše cílová skupina sdílet. Zásada je nenudit a připravovat „obsahové dárečky“ typu e-book, případová studie, slevy na služby a další. Zkuste si vybrat z našich 33 tipů nebo 10 tipů pro tvorbu obsahu. Kromě toho byste měli mít na mysli, že obsah musí vzbuzovat emoce. Nedáte-li vašemu obsahu emoční stránku, těžko bude váš obsah někoho zajímat.
4. Mám připravený obsahový audit webu, pokud byl potřeba?
Jestliže s obsahovým marketingem nezačínáte od počátku webu, je nutné zjistit, jak na tom web z hlediska tvorby obsahu byl v minulosti. V tom vám pomůže obsahový audit. Na jeho základě určíte obsahovou strategii a další velká rozhodnutí.
5. Vím, jak budu efektivitu obsahového marketingu vyhodnocovat a kolik do něj chci investovat?
Bez toho, abyste věděli, kolik vás obsahový marketing stojí nebo bude stát, by nemělo žádné měření smysl. Na základě zvolených cílů zvolte metriky, které budete sledovat a vyhodnocovat. Výsledkem měření by mělo být jasné určení typu obsahu, který nejlépe funguje v konkrétní skupině metrik. Pro lepší pochopení: některý typ obsahu bude přivádět nové fanoušky na sociální sítě, jiný bude skvělým zdrojem kvalitních leadů. Vaším úkolem je zjistit, co a jak funguje a dobře fungující věci se snažit dále vylepšit.
6. Mám dobře promyšlenou organizaci celého obsahového týmu?
V jednom člověku je obsahový marketing náročnou a těžko proveditelnou záležitostí. Proto potřebujete mít jasně organizovanou strukturu celého týmu. Každý proces obsahového marketingu je důležité provést pečlivě, ale nejdůležitější složkou týmů jsou autoři. Než je začnete shánět, budete se muset rozhodnout, zda chcete mít autory vlastní nebo externí. Největší důraz byste měli klást na perfektní organizaci celého procesu obsahového marketingu od nápadu až po propagaci a měření.
7. Vím, jakými kanály budu obsah pravidelně propagovat?
Na závěr je nutné poznamenat, že bez propagace uspějete jen těžko. Každý druh obsahu má specifické požadavky na propagaci. Jinak se šíří obrázky či infografiky než například video. Při oslovování webů využijte obecné zásady týkající se guest postingu. Jako základ zvolte vhodné sociální sítě a těm se pak pravidelně věnujte.
Závěr
Máte nějaký další tip, co v obsahovém marketingu rozhodně nesmí chybět? Podělte se o něj se mnou v komentáři pod článkem. Díky.
0 komentářů k zobrazení