Logo Včeliště
DomůBlogZe VčelištěRozhovor: Google a jeho budoucnost očima Larryho Page

Rozhovor: Google a jeho budoucnost očima Larryho Page

Dnes vám na našem blogu přinášíme souhrn rozhovoru s Larry Pagem, spolu-zakladatelem společnosti Google, který ho poskytl před několika dny pro TED2014. Mluví v něm o  budoucích plánech Googlu a projektech, které se možná za několik let stanou běžnou součástí našeho života. Rozhovor podává unikátní náhled na společnost Google. Podívejte se na budoucí možné trendy a zkuste se chytit příležitosti. Třeba najdete spojení vašeho podnikání a budoucích plánů Googlu. Nebo se alespoň inspirujete.

V tomto článku se pokusím vyzdvihnout nejdůležitější pasáže rozhovoru. Celý záznam si můžete prohlédnout v následujícím videu:

Stručný obsah rozhovoru

Larry v rozhovoru v rámci TED2014 uvádí svou moderovanou řeč tím, že Google má před sebou ještě dlouhou cestu. Stále ještě nerozumí zdaleka tolika informacím, aby mohl být považovaný za dokonalého robota. Ještě stále se má hodně co učit o kontextu a jednotlivých uživatelích, kterým chce nabídnout přesně to, co hledají.

Další zajímavým přáním Larryho Page a společnosti Google je propojit internetem celý svět. V rozhovoru se dozvíme o plánovaném vybudování  jakési sítě balónů, které budou schopny připojit k internetu i ty dvě třetiny světa, které zatím žijí bez internetu. Tento plán se prý promýšlí již 5 let, během nichž se použití balónů ukázalo být levnější než použití satelitů.

Řeč přišla i na problematiku soukromí a bezpečí, ke které Larry dodává, že Google chce být v této oblasti transparentní. Společnost Google data sice od uživatelů získává, ale Larry chce, aby uživatelé věděli, co získávají, a měli o tom přehled. Příkladem této transparentnosti je prý možnost anonymního módu v Google Chrome, který umožňuje uživatelům vybrat si možnost prohlížení obsahu bez sběru historie vyhledávání, lokace a dalších metrik.

V rozhovoru zmínil i plán uveřejnění anonymních dat o zdravotním stavu lidí, které mohou pomoct při výzkumu a k záchraně životů. Takový projekt by mohl zachránit třeba 100 000 životů každý rok.

Mezi další témata rozhovoru patří i automobily bez řidiče, cesta na Mars a další odvážně myšlenky a projekty, které se honí hlavou jednoho ze zakladatelů společnosti Google. Pokud umíte alespoň trochu anglicky, můžete si přehrát originální video. K dispozici jsou i anglické titulky pro lepší porozumění.

K ruce mi při psaní shrnutí byl článek ze searchenginejournal.com

Josef v roce 2012 založil marketingovou agenturu Včeliště a dnes vede tým marketérů a stará se o jeho chod. Moderuje také akci Kafe a marketing a věnuje se vzdělávání a prezentování na konferencích. Na kontě má dvě knihy o obsahovém marketingu a desítky marketingových strategií pro klienty Včeliště.

Aby vám už neutekla žádná marketingová novinka

Přihlaste se k odběru aktualit a užitečných rad a tipů z online marketingu od specialistů ze Včeliště.
Newsletter

Další příspěvky

Jedním ze způsobů, jak se svými fanoušky na Facebooku komunikovat a nabídnout jim něco […]
Přečíst článek
Dělat na sociálních sítích Meta reklamy, které vedou na web, není bez Meta […]
Přečíst článek
Aktualizovaná databáze kontaktů by měla být naprostá samozřejmost. Seznam čítající tisíce kontaktů sice […]
Přečíst článek

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

1 komentář k zobrazení

  1. Ľudia sa už na planétu nezmestia, sú krajiny, kde nemajú čo jesť a niekto vynakladá prachy na to, aby sa zvýšil počet ľudí na Zemi? Úplné potlačenie prirodzeného výberu skončí degradáciou ľudstva.