skip to Main Content
Storytelling: Příklady, Jak Ho Využít V Příběhu Firmy

Storytelling: příklady, jak ho využít v příběhu firmy

Sdílejte:

Storytelling v příběhu firmy platí za spolehlivou metodu propagace, která na lidi opravdu funguje. Přibližuje značku zákazníkovi a pomáhá tak vytvářet pouto, jehož výsledkem jsou vyšší prodeje. Víte, jak takový příběh vyprávět o vlastním podnikání?

O vyprávění příběhů jsme dosud psali spíš v souvislosti se storytellingem při tvorbě e-mailů. Ty ale tvoří jen zlomek případů, kde lze tuto marketingovou metodu využít. Jak už asi víte, lidé příběhy milují – a proto se je vyplatí zapojit do více oblastí online propagace.

Na webových stránkách je to typicky rubrika O nás, která v případě některých webů připomíná spíš životopis. Jindy zde najdeme jen suchý výčet zaměstnanců nebo firemních historických milníků. Poznáváte svůj případ? Zapojením příběhu přitom na své zákazníky zapůsobíte mnohem více. Tady jsou některé příklady, jak storytelling do příběhu své firmy sami snadno zapojíte.

Najděte svůj souboj dobra se zlem

Velkým tahákem jsou těžké začátky, kdy jste se museli vypořádat s nějakými překážkami. Pro úvod jako z románu hned nemusíte tahat z rukávů ty největší těžkosti, které vás napadnou. Lepší je vystihnout, co je na vaší značce tak zajímavé, a držet se toho.

Jeden z našich klientů – firma SmartEmailing – vstupoval na český trh ve chvíli, kdy se předmět jejich podnikání, e-mail marketing, zrovna moc velké oblibě netěšil. Většina lidí si obchodní e-maily spojovala spíš s něčím, co jim otravuje životy. Co bylo tehdy pro SmartEmailing náročnou výzvou, je dnes bezvadným námětem na příběh, který by v sekci O nás mohl vypadat třeba nějak takto:

„Když jsme v roce 2009 začínali, lidé vnímali obchodní sdělení ve svých e-mailových schránkách převážně jako spam. My jsme ale v kouzlo e-mail marketingu věřili už tenkrát.

Zajímali jsme se o trendy ve světě, spustili jsme naši aplikaci a pustili se do pořádání malých školení i velkých online konferencí. Dnes máme kolem čtyř a půl tisíce úžasných klientů, kteří berou e-mailing jako jeden z nejlepších způsobů propagace značky.“

Pište příběhy jako profíci

Více tipů, jak psát co nejlepší texty na web, se dozvíte v našem e-booku Ultimátní příručka copywritingu.

Udělejte ze zákazníka superhrdinu

Některé služby lidé vyhledávají hlavně pro vlastní dobrý pocit. Zkuste pro ně vymyslet takový příběh, díky kterému si k vám najdou cestu třeba tím, že se v něm sami poznají. Povězte jim, jaký na ně vaše služby budou mít dopad nebo jak jim vaše produkty ovlivní životy. Každý z nás chce být alespoň ve skrytu duše superhrdinou. Ukažte návštěvníkům vašich stránek, že jim právě toto umožníte, a stanou se z nich vaši zákazníci.

Jeden z našich klientů Květinyonline.cz rozváží expresně čerstvé květiny do všech koutů České republiky. Jeden takový superhrdinský příběh se v tomto případě téměř nabízí:

„Nádherná květina doručená zničehonic dokáže vykouzlit ten nejkrásnější úsměv na tváři. Tomu věříme už 15 let. První kytici jsme vezli slečně, která odesílatele neviděla dva roky. Při pohledu na květiny se jí rozzářily oči a po přečtení přiložené kartičky už rychle sahala po telefonu.

Přesně pro tyto momenty svou práci milujeme. S každou doručenou kyticí předáváme kousek štěstí a radosti.“

Kde všude příběh využít?

Příběhy nesklízí ve světě marketingu úspěch jen proto, že by se tak skvěle hodily do rubriky O nás. Protkat byste jimi měli celý web. Například snaha SmartEmailingu vzdělávat zákazníky v oblasti e-mail marketingu nebo „bojovat proti spamu“ je zřejmá v rubrikách jako Školení, Vzdělávací pomůcky ke stažení nebo na firemním blogu. Také stránky Květinyonline.cz opakovaně připomínají patnáctileté zkušenosti s rozvážkou květin do měst po celé republice. A v každém z měst stojí za nějakým romantickým příběhem, pro který si je mohou zamilovat i další noví zákazníci.

Oba příklady zároveň ukazují, jak by měl dobrý firemní příběh respektovat komunikační tón značky. Takže zatímco SmartEmailing je hlavně autoritou, která pomáhá a vzdělává, Květinyonline.cz plní svým zákazníkům ta nejtajnější přání. Také vy proto svým storytellingem co nejvýstižněji odrážejte, jak chcete působit na zákazníka i jací doopravdy sami jste.

Pište příběhy jako profíci

Více tipů, jak psát co nejlepší texty na web, se dozvíte v našem e-booku Ultimátní příručka copywritingu.


Sdílejte:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close