Skvělý obsah sám o sobě nestačí. Klíčem k úspěšnému obsahovému marketingu je důkladná příprava a…
Storytelling: příklady, jak ho využít v příběhu firmy
Udělejte ze zákazníka superhrdinu
Některé služby lidé vyhledávají hlavně pro vlastní dobrý pocit. Zkuste pro ně vymyslet takový příběh, díky kterému si k vám najdou cestu třeba tím, že se v něm sami poznají. Povězte jim, jaký na ně vaše služby budou mít dopad nebo jak jim vaše produkty ovlivní životy. Každý z nás chce být alespoň ve skrytu duše superhrdinou. Ukažte návštěvníkům vašich stránek, že jim právě toto umožníte, a stanou se z nich vaši zákazníci.
Jeden z našich klientů Květinyonline.cz rozváží expresně čerstvé květiny do všech koutů České republiky. Jeden takový superhrdinský příběh se v tomto případě téměř nabízí:
„Nádherná květina doručená zničehonic dokáže vykouzlit ten nejkrásnější úsměv na tváři. Tomu věříme už 15 let. První kytici jsme vezli slečně, která odesílatele neviděla dva roky. Při pohledu na květiny se jí rozzářily oči a po přečtení přiložené kartičky už rychle sahala po telefonu.
Přesně pro tyto momenty svou práci milujeme. S každou doručenou kyticí předáváme kousek štěstí a radosti.“
Kde všude příběh využít?
Příběhy nesklízí ve světě marketingu úspěch jen proto, že by se tak skvěle hodily do rubriky O nás. Protkat byste jimi měli celý web. Například snaha SmartEmailingu vzdělávat zákazníky v oblasti e-mail marketingu nebo „bojovat proti spamu“ je zřejmá v rubrikách jako Školení, Vzdělávací pomůcky ke stažení nebo na firemním blogu. Také stránky Květinyonline.cz opakovaně připomínají patnáctileté zkušenosti s rozvážkou květin do měst po celé republice. A v každém z měst stojí za nějakým romantickým příběhem, pro který si je mohou zamilovat i další noví zákazníci.
Oba příklady zároveň ukazují, jak by měl dobrý firemní příběh respektovat komunikační tón značky. Takže zatímco SmartEmailing je hlavně autoritou, která pomáhá a vzdělává, Květinyonline.cz plní svým zákazníkům ta nejtajnější přání. Také vy proto svým storytellingem co nejvýstižněji odrážejte, jak chcete působit na zákazníka i jací doopravdy sami jste.
Kdo nás ještě inspiruje svým příběhem?
BeWooden – Když dřevem a láskou k řemeslu voní veškerý obsah
BeWooden – příběh této značky se odehrává v podhůří Beskyd, kde v roce 2013 začala vyrábět dnes už legendární dřevěné motýlky. Sortiment se už značně rozšířil, ale BeWooden si drží lásku k řemeslu, přírodě a ruční práci. Jejich filozofie se odráží ve všech textech na webu i mimo něj – od produktových popisků, přes oblíbenou stránku „O nás”, až po transakční e-maily. Storytelling ovšem dokáže vyprávět i video, ve kterém nemusíte říct vůbec nic.
Vasky – stačí jediná návštěva webu a zamilujete si je taky
Česká značka vyrábějící kvalitní kožené boty spojila svůj příběh se zlínskou obuvnickou tradicí a zážitky. Funguje to skvěle. Příkladem je hashtag VaskyNaCestach a stránka „Příběhy objevitelů“, kam lidé přidávají cestopisy o místech, která ve Vaskách prošli.
Havlíkova apotéka – důkaz toho, že se může vyplatit vydat se nazpět v čase
Havlíkova apotéka – s příběhem skvostně pracuje i česká značka přírodní kosmetiky. Inspirace proslulým lékárníkem Havlíkem je znát na designu produktů, originální jsou i názvy. Například krém Krásná kurtizána byl původně vyvinut pro ženu, která pracovala v nejmenovaném pražském podniknu, velmi dbala o svůj vzhled a přála si ho zachovat svěží co nejdéle.
Všichni milujeme příběhy, jejich zápletky a nečekané konce. Využijte toho i pro svou značku. Návštěvníci webu si mnohem lépe zapamatují, kdo jste, co děláte a proč. Ztotožní se s vaší značkou a ve finále rozhodují právě emoce.
Tak jaký je váš příběh?
Článek byl aktualizován 17. ledna 2020.
0 komentářů k zobrazení