Tentokrát přišel na kafe Tomáš Čech, zakladatel nejviditelnější a nejdrzejší značky v oblasti (nejen) pánské kosmetiky v ČR – Angry Beards. Nechal nás nahlédnout pod pokličku fungování firmy a řeč se pochopitelně točila zejména kolem nekonvenční komunikace Angry Beards. Kdy se Tomášovi odvážný marketing (ne)vyplatil? A jak jsou na tom s odvahou jiné značky?
Neotřelý přístup v marketingu vám může přinést výrazný úspěch a zvýšit povědomí o vašich produktech. Zcela jistě zaujmete cílové publikum a vyvoláte emoce. Pokud ale překročíte určitou hranici, můžete se dočkat negativního dopadu.
Tomáš zmínil příklad z vlastní praxe, kdy jejich reklamní spot vyvolal vlnu nevole. Přestože ve spotu zaznělo „ať si každej dělá, co chce, nám do toho nic není“, podle některých uživatelů sociálních sítí je reklama „homofobní a transfobní, zlehčuje odlišnou sexuální orientaci, než je heterosexualita, a podporuje předsudky vůči lidem, kteří se identifikují jinak než jako žena nebo muž“.
Tomáš zpětně uznává, že tento spot byl přešlap. Záměrem nebylo někoho urazit nebo se v něčem „rýpat“, nicméně došlo k rozvíření vod, které bylo dle Tomáše zbytečné. Jaké to mělo pro značku důsledky, se dozvíte v záznamu rozhovoru.
Angry Beards nejsou jediní, kteří s dobrým úmyslem šlápli vedle. Tady jsou tři příklady světových marketingových kampaní, které se také nesetkaly s úspěchem:
Ze všech uvedených příkladů si můžeme vzít poučení, že citlivá témata jako rasismus, sexismus nebo sociální problematika jsou tenký led, na který není radno se pouštět.
Odvážný počin, který se Angry Beards naopak vyplácí, je velmi svérázný tón komunikace. K tomu Tomáš řekl: „My chceme být nějaký, protože když je člověk nijakej, tak je pro každýho, ale zároveň pro nikoho. Nenadchne, neurazí – a je nezapamatovatelnej.“ Zároveň dodává, že je důležitá konzistentnost. Zákazníci jsou na styl Angry Beards zvyklí a nezaskočí je například neurvalý text na výrobku.
Angry Beards toto funguje, protože jsou velmi autentičtí. Vtípky a způsob sdělení vycházejí z identity značky, proto je nikdo nevnímá jako prvoplánové. Koneckonců o autenticitě, kterou značce vdechl její zakladatel, se můžete sami přesvědčit v záznamu rozhovoru.
Značek, které se snaží komunikovat hravě a s nadsázkou, najdete na českém trhu více. Například Snuggs využívá autentický a otevřený styl komunikace, který bourá tabu spojená s ženským zdravím. Jejich kampaně jsou často přímé a zároveň edukativní, ale se špetkou humoru. Také reklamy Slevomatu bývají zábavné, někdy až absurdní, ale vždy zaujmou. Hravý styl komunikace se zaměřuje na různorodost zážitků a nabídek, které poskytují.
Tyto značky včetně Angry Beards mají jedno společné: nebály se vystoupit z řady a jejich odvaha se jim vyplatila.
Pokud chcete do zákulisí Angry Beards nahlédnout hlouběji a zjistit, co jim jejich odvaha přináší a kde naopak vidí prostor ke zlepšení, poslechněte si podcast s Tomášem Čechem.
Rozhovor si můžete pustit na Spotify i na Apple podcasts.
Minulé díly podcastu si prohlédněte zde.
Žádný komentář k zobrazení