Obsah, který je atraktivní pro uživatele, je vyhledávači hodnocen jako zajímavý a užitečný. A platí…
Nejdůležitější SEO faktory 2015 pro Google, část I.
Lámete si hlavu nad tím, jak to udělat, aby se vaše stránky zobrazovaly ve vyhledávači Google? Už nemusíte, sepsal jsem pro vás ty nejdůležitější faktory aktuální pro rok 2015. Zároveň je doplním o komentáře z vlastní praxe. Pojďme na to!
Informace pro laiky: Jedná se o organické (neplacené vyhledávání). Pokud vás zajímá, jak dostat reklamu do vyhledávání a platit pouze za prokliky na ni, pak se raději zaměřte na PPC. Je to kratší a snadnější cesta.
Jednotlivé faktory nejsou seřazené dle důležitosti:
On page faktory (přímo na vašem webu)
1) Stáří domény
Starší a prověřené domény, které mají svou historii a dlouhodobě přidávají obsah, mají přednost před nově vzniklými doménami, které mají minimum obsahu. Důvodem je i to, že indexování stránek nějakou chvíli trvá a web, který má historii, je pro vyhledávač snadněji zařaditelný.
2) Aktuální obsah
K tomu, aby se váš web opravdu zobrazoval na množství různých frází a výrazů (long tail), je potřeba publikovat neustále nový a aktuální obsah. V případě eshopu je proto dobré přidat i nějaký blog nebo magazín se souvisejícími tématy.
3) Relevance obsahu
Pište na témata vašeho oboru. Psát na jiná témata nemá příliš smysl, pokud nejste zpravodajský server nebo bulvární magazín. Složitý algoritmus Googlu posuzuje nejen relevanci daného klíčového slova na jedné stránce, ale i celkovou relevanci, propojenost a souvislost témat.
4) Propojenost obsahu
K tomu, aby vyhledávač lépe indexoval stránky vašeho webu, je dobré odkazovat na všechna související témata. Zvláště v magazínech se vyplatí odkazovat na jiná související témata, nejlépe přímo v článku prostřednictvím textového odkazu.
Vyhledávači asi úplně nezáleží, jestli odkaz pojmenujete „zde“ nebo „související článek“, myslete však na čtenáře a pojmenujete raději odkaz tak, aby bylo patrné na první pohled, kam odkaz směřuje.
5) Délka obsahu
Ukazuje se, že delší články mají více vypovídající hodnotu, než stručné články s minimem informací. Dejte však pozor na to, aby se v článku příliš často neopakovala některá klíčová slova, to by mohlo být bráno jako spam.
U delších článků je také větší pravděpodobnost zobrazení obsahu na některá méně často hledaná klíčová slova, nebojte se proto pořádně rozepsat a používat mnoho různých výrazů a tvarů klíčových slov (např. SEO, optimalizace, search engine optimization, optimalizace pro vyhledávače, atd.).
6) Optimalizujte obrázky a videa
Vyhledávač vidí obrázek nebo video nikoli jako obrazovou informaci, ale pouze na základě popisu, který danému médiu dáte. Proto je potřeba vypsat nejen název, titulek, popisek, ale i alternativní popis – alt. K videu či obrázku dáváme taky stručný popis, co je na daném obrázku, videu (ne vždy je to totiž patrné) a vyhledávač tak získá další informace a klíčová slova.
7) Titulek stránky (článku, příspěvku)
Titulek je to první, co vyhledávač zaznamená, proto si dejte záležet na tom, aby byl dostatečně výstižný a obsahoval podstatná klíčová slova a informace. Nezapomínejte titulek napsat tak, aby byl zajímavý pro uživatele (buďte lehce kontroverzní, nebo provokativní – zvýší to počet prokliků).
Nesnažte se do titulku nacpat co nejvíce klíčových slov, bylo by to zbytečné. Google se stejně zaměří jen na ty podstatné informace, které vyhodnotí na základě ostatních faktorů.
8) Popis dané stránky (description)
Můžete vyplnit s relevantními klíčovými slovy dané stránky. Nemyslím si, že by však dnes ještě hrála nějakou větší roli pro zobrazení ve vyhledávači, roli může hrát při míře prokliku stránky. I Matt Cutts říká, že na svůj blog descriptions nepřidává.
9) H1 a další podnadpisy
Dříve bylo důležité dávat do nadpisů klíčová slova související se stránkou. Dnes je dobré nadpisy používat spíše jako rozcestníky jednotlivých částí stránky a k celkovému zpřehlednění.
Ke klíčovým slovům se stejně přirozeně dostanete, není však potřeba je tam dávat nějak nuceně. Piště pro uživatele – tak, aby se mu text dobře četl.
10) Klíčové slovo v doméně
Může být důležité u nějakého specifického segmentu nebo tématu (například doména www.zdravi.cz u témat o zdraví), ale ve většině případů to nebude podstatný hodnotící faktor – Google není Seznam 🙂
U domény je lepší se spíše zaměřit na to, aby byla výstižná a snadno zapamatovatelná pro uživatele.
11) Použití klíčových slov v textu
To opravdu nedělejte. Piště přirozeně, s co největším rozsahem různých klíčových slov a vyhledávač si už vybere relevantní výrazy, které zobrazí v organickém vyhledávání. Není potřeba mu cokoliv vnucovat.
Dříve to bylo samozřejmě jednodušší, nyní je potřeba nejprve odvést poctivou práci, výsledky se dostaví časem.
12) Specifikace země v url
Vycházejte z jednoduché poučky, že v jakém jazyce bude celý web, takovou by měl mít i doménu, výjimkou jsou mezinárodní domény (např. .net, .com).
U vícejazyčných webů je možné volit mezinárodní doménu a za lomítko dávat vždy variantu dané země. Případně je možné mít pro každou zemi specifickou doménu. Osobně bych volil co nejjednodušší variantu s jednou doménou.
13) Načítání stránky
Důležitý faktor, který Google posuzuje. Stránka by se měla ideálně načíst do jedné sekundy. Nikdo dnes nemá čas čekat na delší načítání stránky. Doporučuji si rychlost ověřit v nástroji: developers.google.com.
Pokud se stránka načítá pomalu, je potřeba optimalizovat obrázky, změnit providera, načítat do mezipaměti, nebo mít CSS lépe uložen na serveru.
14) Zobrazení stránek pro mobilní zařízení
Od letošního roku zobrazuje Google ve vyhledávání pro mobilní zařízení pouze responzivní (weby optimalizované pro mobilní zařízení) a mobilní weby.
Zda je váš web správně optimalizován, zjistíte zde: www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly. Určitě doporučuji mít stránky pro mobilní zařízení, je to budoucnost a neustálým nárůstem uživatelů.
Google hodnotí weby přizpůsobené mobilním zařízením jako pozitivní ranking faktor, více o tom zde.
15) Zabezpečení HTTPS
Další z novinek, které Google posuzuje. Měli byste používat bezpečnější variantu protokolu HTTPS, místo starší verze HTTP. Někdy je menším zlem nechat původní verzi, než složitě přesměrovávat. U nových webů bych volil už novější a bezpečnější protokol.
Více o výhodách přechodu na HTTPS na Moz.com.
16) Odkazy na odchozí weby
Správně by měl web odkazovat i na jiné relevantní weby. Klasicky magazíny a odborné weby odkazují na jiné autoritativní weby (to není jen wikipedie), kde se čtenář dozví další informace.
Pro tyto odkazy je důležité používat atribut „no follow„, díky tomu nepředáváte hodnotu svého webu na jiné weby, ale pouze poukazujete na jiný zajímavý obsah. Odkazujete-li na jiné informačně zajímavé stránky, rozhodně to nedělejte jen kvůli tomu, že je to jeden z faktorů Google.
17) Duplikace obsahu
Na vašem webu by se ideálně neměl vyskytovat žádný duplicitní obsah, pokud je to možné. Rozhodně nekopírujte žádné své části textu z webu a už vůbec nekopírujte části textů jiných webů.
Duplikace je momentálně jedním z velmi důležitých faktorů, které Google posuzuje. Rozhodně nepodceňujte a raději si nechejte zkontrolovat celý web. Možná že je to jeden z důvodů, proč Google vaše stránky ignoruje.
Jak se na to dívá šéf fulltextového vyhledávání Matt Cutts, více na Searchengineland.com.
18) Validita kódu
Kód stránek by měl být co nejjednodušší a bez chyb. Dlouhý, složitý kód plný chyb nemá Google rád. Doporučuji si otestovat web a jednotlivé stránky na: validatoru W3C a opravit maximum chyb, aby byl kód čistý.
Není to zásadní faktor, ale také hraje roli, větší pozornost bych však věnoval rychlosti načítání stránek (což může mít souvislost zejména s CSS).
19) Sitemap
Web by měl mít vytvořenou sitemap (ve tvaru: doména/sitemap.xml), která bude pravidelně generovat všechny stránky webu. Sitemap je navigační mapa pro vyhledávací a indexovací roboty, díky ní se snadněji orientuje v obsahu a určuje, které stránky jsou relevantní pro zobrazení ve vyhledávání.
20) Robots.txt
V souboru robots.txt by mělo být nejen specifikace zakázaných stránek (např. košík), ale také zapsána url: sitemap.xml.
21) Reklama na stránkách
Některé typy reklamy mohou snížit hodnocení stránky, jedná se zejména o adsence, adlinks nebo reklamy, které zabírají větší část stránky (Více o tom zde). Na druhou stranu dnes většina komerčních velkých webů a magazínů žije z reklamy, takže tohle je spíše teoretické přání Googlu, než realita. Pokud je to v přiměřené míře a relevantní ke zbylému obsahu webu, nemůže to vyhledávači vadit.
22) Reklamní odkazy
Zde bych naopak byl velmi opatrný a radil nedávat na web žádnou patičku, sidebar nebo jakékoliv místo s placenými odkazy. Pokud to nutně potřebujete, dejte odkazy na samostatnou stránku a popište, proč na dané stránky odkazujete a čím jsou přínosné pro uživatele webu. Jakékoliv sidewide odkazy uškodí oběma stranám.
23) Výpadky serveru
Server nesmí nikdy vypadávat, za žádnou cenu. Pokud se tak stane, snažte se zprovoznit web co nejdříve, dokud ještě nedošlo ke skenování obsahu pomocí robotů.
24) Nefunkční stránky
Velké množství nefunkčních stránek kazí pověst vašeho webu. Vyhledávači tím vlastně říkáte, že vaše stránky nemá příliš zařazovat do vyhledávání, protože je vysoká pravděpodobnost, že v budoucnu nebudou fungovat. Snažte se je včas najít, opravit a nahradit fungujícími.
Netvořte web pro vyhledávače, dělejte weby, které budou jednoduché, responsivní, uživatelsky přívětivé, obsahově zajímavé, aktuální a bez chyb a výpadků serveru.
Pokud píšete zajímavá témata na přehledném a funkčním webu, vyhledávač to ocení a vaše cílová skupina si vás brzy najde. Pak stačí jen se svými návštěvníky správně komunikovat a poskytovat jim to, co očekávají. Ale to už by bylo zase na jiný článek.
V dalším díle: Nejdůležitější SEO faktory 2015 pro Google, část II. si řekneme, jak ovlivnit faktory, které se nacházejí mimo váš web (Off page).
Super článek, mohl bych se zeptat na zdroj toho načtení do 1 vteřiny? Někde jsem to i četl jinde, ale nemůžu dohledat ten zdroj..
Super článek, mohl bych se zeptat na zdroj toho načtení do 1 vteřiny? Někde jsem to i četl jinde, ale nemůžu dohledat ten zdroj..
Díky za pěkné shrnutí. Chci se zeptat u odchozích odkazů, u nichž doporučujete používat nofollow. Není to trochu přehnané? Většinou naopak doporučuji odkazovat na vhodné zdroje, samozřejmě bez nofollow. To by se mělo používat spíše u reklamních odkazů…
Díky za pěkné shrnutí. Chci se zeptat u odchozích odkazů, u nichž doporučujete používat nofollow. Není to trochu přehnané? Většinou naopak doporučuji odkazovat na vhodné zdroje, samozřejmě bez nofollow. To by se mělo používat spíše u reklamních odkazů…
Díky za pěkné shrnutí. Kdy je naplánována publikace dalšího dílu?
Díky za pěkné shrnutí. Kdy je naplánována publikace dalšího dílu?
Některé věci jsou dost zavádějící… kupříkladu „Web by měl mít vytvořenou sitemap (ve tvaru: doména/sitemap.xml),“ – sitemap vůbec nemusí být na /sitemap
Některé věci jsou dost zavádějící… kupříkladu „Web by měl mít vytvořenou sitemap (ve tvaru: doména/sitemap.xml),“ – sitemap vůbec nemusí být na /sitemap
Děkuji za komentáře.
Ano, platí to spíše pro komerční odkazy. Na druhou stranu to rozhodně neuškodí a přispívá to k větší variabilitě odkazů.
Další díl by měl být publikován příští týden. V plánu jsou ještě faktory Seznamu.
Děkuji za komentáře.
Ano, platí to spíše pro komerční odkazy. Na druhou stranu to rozhodně neuškodí a přispívá to k větší variabilitě odkazů.
Další díl by měl být publikován příští týden. V plánu jsou ještě faktory Seznamu.
Díky za pěkný souhrn. Vždycky je dobré mít tyto informace přehledně na jednom místě. Osobně jsem velmi zvědavý, jak bude vypadat článek s faktory pro seznam – očekával bych totiž ty samé.
Děkuji. Bude se to trochu lišit, přece jen Seznam nemá takové možnosti jako Google.
Díky za pěkný souhrn. Vždycky je dobré mít tyto informace přehledně na jednom místě. Osobně jsem velmi zvědavý, jak bude vypadat článek s faktory pro seznam – očekával bych totiž ty samé.
Děkuji. Bude se to trochu lišit, přece jen Seznam nemá takové možnosti jako Google.
Zhrnutie pekné, ale…
Pár vecí:
– stáří domény – tu je dôležité dodať, že nie vek domény ale doba indexácie je dôležitá. Tiež je rozdiel, či na webe bol nejaký obsah alebo bola iba tak zaparkovaná.
– Vyhledávači asi úplně nezáleží, jestli odkaz pojmenujete „zde“ nebo „související článek“, – toto si tak úplne nemyslím, podľa mňa interné prelinkovanie ktoré obsahuje KW bude pre Google jednoduchšie pochopiteľné
– Dejte však pozor na to, aby se v článku příliš často neopakovala některá klíčová slova, to by mohlo být bráno jako spam. – ako SPAM určite nie, ale môže tomu priradiť menšiu relevanciu
– Description – Můžete vyplnit s relevantními klíčovými slovy dané stránky. Nemyslím si, že by však dnes ještě hrála nějakou větší roli. – co to je za blbost? Veď to hrá obrovskú rolu v CTR organických výsledkoch. Nemysleli ste náhodou „meta keywords“, nie „meta description“?
– Stránka by se měla ideálně načíst do jedné sekundy. – máte pre toto vyjadrenie nejaký zdroj? Pretože to je skôr pekná predstava a nie benchmark 🙂 Realita je úplne inde a povedal by som, že 3 sekundy sú v norme. Inak Vceliste.cz – načítanie za viac ako 5 sekúnd: http://www.webpagetest.org/result/150728_0Z_1498/
– Pro tyto odkazy je důležité používat atribut „no follow„ – väčšina linkbuilderov Vám práveže povie opak (Ako Marek už spomenul). Inak Vceliste.cz tiez nofollow nepoužíva 🙂
– Jakákoliv reklama snižuje hodnocení stránky, – tiež prosím o nejaký relevantný odkaz na zdroj, pretože toto som ešte nepočul…
Daniel, treba si ešte doštudovať pár vecí, kým budete písať takéto články. Tiež odporúčam VŽDY odkazovať na relevantné zdroje, pretože to čo tu vy píšete nemáte nijak potvrdené, sú to skôr Vaše názory.
Teším sa na druhý diel, ale verím, že bude presnejší…
Děkuji za obsáhlý komentář, pokusím se odpovědět.
1) stáří domény
Díky za upřesnění, indexovaná doména. Ohledně obsahu jsem psal, že je důležité dlouhodobě přidávat obsah.
2) Důležité je to pro uživatele, ne pro vyhledávač. Přirozený odkaz není jen klíčové slovo.
3) Je jedno, jak to pojmenujete. Důležité je, že to stránku vyřadí ze SERPU.
4) Na CTR to nějaký vliv má (připíšu do článku a děkuji za upozornění), ale nemá to vliv na zobrazení ve vyhledávání. Zdroje zde: https://www.hallaminternet.com/2014/meta-descriptions-important-seo/, https://www.seroundtable.com/google-meta-descriptions-17695.html.
5) Uvedl jsem pouze ideální případ. Logicky je lepší, když se stránka načítá rychleji, nikdo nechce čekat na načtení nějakých javascriptů, nebo jiných zpomalujících prvků. Zdroj je např. zde: https://blog.kissmetrics.com/speed-is-a-killer/. Včeliště bude mít brzo nový web.
6) Je mi jasné, že linkbuildeři to nepoužívají (u nás i vzhledem k Seznamu). Čekal jsem, kdy to někdo napíše, že v článku taky nejsou „no follow“ odkazy. Ale jak jsem psal v předchozím komentáři: Jedná se spíše o komerční odkazy. Zkrátka tam kde nechci přenášet rank na jinou stránku, tak použiji „no follow“.
7) Dobře, tohle musím trochu poupravit: Některé typy reklamy mohou spíše uškodit,
zdroje zde: http://www.entrepreneur.com/video/223486
http://www.halewebdevelopment.com/google-seo-ranking-factors-2015/
http://blog.milestoneinternet.com/industry-news/the-periodic-table-of-seo-2015-success-ranking-factors/
Děkuji za doporučení, zdroje jsou uvedené v druhém článku, původně to měl být jeden článek (ale uznávám, že jsem je měl dát i sem). Mnoho věcí vychází také z mé praxe a nemám důvod, proč bych si to nechával jen pro sebe.
Zhrnutie pekné, ale…
Pár vecí:
– stáří domény – tu je dôležité dodať, že nie vek domény ale doba indexácie je dôležitá. Tiež je rozdiel, či na webe bol nejaký obsah alebo bola iba tak zaparkovaná.
– Vyhledávači asi úplně nezáleží, jestli odkaz pojmenujete „zde“ nebo „související článek“, – toto si tak úplne nemyslím, podľa mňa interné prelinkovanie ktoré obsahuje KW bude pre Google jednoduchšie pochopiteľné
– Dejte však pozor na to, aby se v článku příliš často neopakovala některá klíčová slova, to by mohlo být bráno jako spam. – ako SPAM určite nie, ale môže tomu priradiť menšiu relevanciu
– Description – Můžete vyplnit s relevantními klíčovými slovy dané stránky. Nemyslím si, že by však dnes ještě hrála nějakou větší roli. – co to je za blbost? Veď to hrá obrovskú rolu v CTR organických výsledkoch. Nemysleli ste náhodou „meta keywords“, nie „meta description“?
– Stránka by se měla ideálně načíst do jedné sekundy. – máte pre toto vyjadrenie nejaký zdroj? Pretože to je skôr pekná predstava a nie benchmark 🙂 Realita je úplne inde a povedal by som, že 3 sekundy sú v norme. Inak Vceliste.cz – načítanie za viac ako 5 sekúnd: http://www.webpagetest.org/result/150728_0Z_1498/
– Pro tyto odkazy je důležité používat atribut „no follow„ – väčšina linkbuilderov Vám práveže povie opak (Ako Marek už spomenul). Inak Vceliste.cz tiez nofollow nepoužíva 🙂
– Jakákoliv reklama snižuje hodnocení stránky, – tiež prosím o nejaký relevantný odkaz na zdroj, pretože toto som ešte nepočul…
Daniel, treba si ešte doštudovať pár vecí, kým budete písať takéto články. Tiež odporúčam VŽDY odkazovať na relevantné zdroje, pretože to čo tu vy píšete nemáte nijak potvrdené, sú to skôr Vaše názory.
Teším sa na druhý diel, ale verím, že bude presnejší…
Děkuji za obsáhlý komentář, pokusím se odpovědět.
1) stáří domény
Díky za upřesnění, indexovaná doména. Ohledně obsahu jsem psal, že je důležité dlouhodobě přidávat obsah.
2) Důležité je to pro uživatele, ne pro vyhledávač. Přirozený odkaz není jen klíčové slovo.
3) Je jedno, jak to pojmenujete. Důležité je, že to stránku vyřadí ze SERPU.
4) Na CTR to nějaký vliv má (připíšu do článku a děkuji za upozornění), ale nemá to vliv na zobrazení ve vyhledávání. Zdroje zde: https://www.hallaminternet.com/2014/meta-descriptions-important-seo/, https://www.seroundtable.com/google-meta-descriptions-17695.html.
5) Uvedl jsem pouze ideální případ. Logicky je lepší, když se stránka načítá rychleji, nikdo nechce čekat na načtení nějakých javascriptů, nebo jiných zpomalujících prvků. Zdroj je např. zde: https://blog.kissmetrics.com/speed-is-a-killer/. Včeliště bude mít brzo nový web.
6) Je mi jasné, že linkbuildeři to nepoužívají (u nás i vzhledem k Seznamu). Čekal jsem, kdy to někdo napíše, že v článku taky nejsou „no follow“ odkazy. Ale jak jsem psal v předchozím komentáři: Jedná se spíše o komerční odkazy. Zkrátka tam kde nechci přenášet rank na jinou stránku, tak použiji „no follow“.
7) Dobře, tohle musím trochu poupravit: Některé typy reklamy mohou spíše uškodit,
zdroje zde: http://www.entrepreneur.com/video/223486
http://www.halewebdevelopment.com/google-seo-ranking-factors-2015/
http://blog.milestoneinternet.com/industry-news/the-periodic-table-of-seo-2015-success-ranking-factors/
Děkuji za doporučení, zdroje jsou uvedené v druhém článku, původně to měl být jeden článek (ale uznávám, že jsem je měl dát i sem). Mnoho věcí vychází také z mé praxe a nemám důvod, proč bych si to nechával jen pro sebe.
Daniel, ďakujem za odpoveď.
1. ok
2. stále si myslím, že prirodzeným anchor textom uľahčíte prácu robotom. Píšu to napríklad aj tu: https://moz.com/learn/seo/internal-link
3. súhlas, aj keď slovo SPAM je asi trochu prehnané
4. tu som narážal na Vaše vyjadrenie „Můžete vyplnit s relevantními klíčovými slovy dané stránky. “ – meta description je stále dôležité, aj keď ho Google už ignoruje, pretože ovplyvňuje ako ľudia klikajú na odkazy v SERPE. Odkazujete na Matta Cuttsa, ale aj on tvrdí, že „Best case is to have 100% unique meta descriptions on all your pages“
5. ako hovorím, pod jednu sekundu sa načíta veľmi, veľmi málo webov
6. v tom prípade to treba presne definovať, komerčné odkazy=nofollow, nekomerčné odkazy=môžu byť dofollow
7. tiež si myslím. Jasné, že ak je web plný affiliate odkazov, tak mu to asi nepridá, na druhej strane však môžete dať na tieto odkazy práve atribút nofollow, pretože sa jedná o reklamu…
Pozdravujem do Vceliste 🙂
Peter
Daniel, ďakujem za odpoveď.
1. ok
2. stále si myslím, že prirodzeným anchor textom uľahčíte prácu robotom. Píšu to napríklad aj tu: https://moz.com/learn/seo/internal-link
3. súhlas, aj keď slovo SPAM je asi trochu prehnané
4. tu som narážal na Vaše vyjadrenie „Můžete vyplnit s relevantními klíčovými slovy dané stránky. “ – meta description je stále dôležité, aj keď ho Google už ignoruje, pretože ovplyvňuje ako ľudia klikajú na odkazy v SERPE. Odkazujete na Matta Cuttsa, ale aj on tvrdí, že „Best case is to have 100% unique meta descriptions on all your pages“
5. ako hovorím, pod jednu sekundu sa načíta veľmi, veľmi málo webov
6. v tom prípade to treba presne definovať, komerčné odkazy=nofollow, nekomerčné odkazy=môžu byť dofollow
7. tiež si myslím. Jasné, že ak je web plný affiliate odkazov, tak mu to asi nepridá, na druhej strane však môžete dať na tieto odkazy práve atribút nofollow, pretože sa jedná o reklamu…
Pozdravujem do Vceliste 🙂
Peter
Zdravím Vás a děkuji, určitě vhodné shrnutí. Na vceliste.cz je dobre zajit. kz
Zdravím Vás a děkuji, určitě vhodné shrnutí. Na vceliste.cz je dobre zajit. kz
Díky za Včeliště ?:-)
Díky za Včeliště ?:-)
Narazil jsem na velmi detailní článek o SEO faktorech i se zdroji tvrzení a rozhodl jsem se sepsat jeho českou verzi, kterou najdete zde: http://danielg.cz/nejnovejsi-seo-faktory-google-50-faktu-a-mytu/. Je však třeba brát v potaz to, že některé faktory jsou sice potvrzené Googlem, ale může to být pouze firemní politika, která se liší od reality.
Narazil jsem na velmi detailní článek o SEO faktorech i se zdroji tvrzení a rozhodl jsem se sepsat jeho českou verzi, kterou najdete zde: http://danielg.cz/nejnovejsi-seo-faktory-google-50-faktu-a-mytu/. Je však třeba brát v potaz to, že některé faktory jsou sice potvrzené Googlem, ale může to být pouze firemní politika, která se liší od reality.
Dobrý den,
mám nejasnosti ohledně odkazování na další zdroje s využitím „no follow“. Chápu samozřejmě, že nechci předávat hodnotu svého webu na další weby. Když budou mít však všechny odchozí odkazy atribut „no follow“ nebude to Googlu připadat divné, že na web odkazy jen vedou, ale žádné neodcházejí?
Stejně tak je mi jasné, že Google určitě taknějak ocení, když web odkazuje na kvalitní zdroje, ale v případě, kdy bude odkaz „no follow“, bude to i tak Google hodnotit?
Děkuji
Zdravím Veroniko. Můžete odkazovat i dofollow odkazem, nejen nofollow. Jde jen o to, že pokud odkážete nofollow, ty externí odkazy, které na stránce zůstanou, si rozdělí sílu odkazů jen mezi sebou. Pokud byste měla všechny odkazy nofollow, mohlo by se to zdát Googlu opravdu divné, i když neznám nikoho, komu by to prokazatelně uškodilo.
Google zaznamenává i nofollow odkazy, takže vliv to má při hodnocení odkazovéh profilu dané stránky, kdy když je určitá část odkazů nofollow, tak je to přiorzené a pozitivně vnímané.
Dobrý den,
mám nejasnosti ohledně odkazování na další zdroje s využitím „no follow“. Chápu samozřejmě, že nechci předávat hodnotu svého webu na další weby. Když budou mít však všechny odchozí odkazy atribut „no follow“ nebude to Googlu připadat divné, že na web odkazy jen vedou, ale žádné neodcházejí?
Stejně tak je mi jasné, že Google určitě taknějak ocení, když web odkazuje na kvalitní zdroje, ale v případě, kdy bude odkaz „no follow“, bude to i tak Google hodnotit?
Děkuji
Zdravím Veroniko. Můžete odkazovat i dofollow odkazem, nejen nofollow. Jde jen o to, že pokud odkážete nofollow, ty externí odkazy, které na stránce zůstanou, si rozdělí sílu odkazů jen mezi sebou. Pokud byste měla všechny odkazy nofollow, mohlo by se to zdát Googlu opravdu divné, i když neznám nikoho, komu by to prokazatelně uškodilo.
Google zaznamenává i nofollow odkazy, takže vliv to má při hodnocení odkazovéh profilu dané stránky, kdy když je určitá část odkazů nofollow, tak je to přiorzené a pozitivně vnímané.
Děkuji za reakci.
V momentě, kdy stejně předávám sílu nějakému jinému webu, je mi podle mého názoru jedno, jestli skrze jeden odkaz na jednu doménu, nebo prostřednictvím více odkazů na různé domény. V případě, že odkazy do textu umisťuji reálně pro informativní hodnotu, asi mi to přijde zbytečné.
Na druhou stranu přemýšlím nad tím, jestli to webu tedy spíše dá nebo vezme, v případě, že odkazuji ven.
Děkuji za reakci.
V momentě, kdy stejně předávám sílu nějakému jinému webu, je mi podle mého názoru jedno, jestli skrze jeden odkaz na jednu doménu, nebo prostřednictvím více odkazů na různé domény. V případě, že odkazy do textu umisťuji reálně pro informativní hodnotu, asi mi to přijde zbytečné.
Na druhou stranu přemýšlím nad tím, jestli to webu tedy spíše dá nebo vezme, v případě, že odkazuji ven.