Nekale Praktiky Seo Co Rozhodne Nedelejte Pri Linkbuildingu

Nekalé praktiky SEO: Co rozhodně nedělejte při linkbuildingu

V minulých článcích jsme si řekli něco o On page faktorech a Off page faktorech pro Google, jak upravit a propagovat web tak, aby byl dobře zobrazovaný vyhledávačem a přiváděl vám potřebnou návštěvnost. Při té příležitosti mě napadlo, že mnoho čtenářů možná neví, které praktiky jsou naopak nežádoucí a zakázané z hlediska Googlu.

Dnes vám sepíšu několik nejčastěji používaných praktik, kvůli kterým se váš web nemusí zobrazovat ve vyhledávání, nebo může dokonce dostat penalizaci. V tomto článku se budeme bavit převážně o Off page faktorech pro linkbuilding (získávání návštěvnosti webu). Obecně se dá říci, že ne vždy to musí mít nějaké fatální důsledky, ale může vám to uškodit.

1) Tisíce odkazů z jedné domény

Pokud si zakoupíte odkaz z patičky, sidebaru nebo jiné sekce, která se zobrazuje na více stránkách, získáte tím větší množství odkazů. problém však je ten, že toto větší množství odkazů vede pouze z jedné domény. Jakmile je odkaz nasazen, ihned se vám zvýší počet tzv. backlinks (zpětných odkazů), počet domén se zvýší pouze o jednu. Google to umí hodnotit a jakmile na to přijde, přisoudí vašim odkazům nálepku „nepřirozené odkazy“. V lepším případě bude doménu posuzovat pouze jako jeden odkaz.

2) Opakující se anchor texty

Přirozené odkazy vznikají náhodně, proto není možné mít text odkazů stejný, ani podobný. V případě, že se u nějaké odkazované domény střídají stále stejná klíčová slova, budou odkazy vyhodnoceny jako nepřirozené a vaše stránka vypadne z vyhledávání. Snažte se proto raději získávat odkazy s různým anchor textem.

katalog

3) Katalogy

Dříve se zvyšovala hodnota webu pomocí zápisů do katalogů, nyní je to posuzováno jako zakázaná praktika. Registrujte svůj web pouze do kvalitních a prověřených katalogů, kde se vyskytuje vaše cílová skupina.

4) Odkazy ze stejných nebo podobných zdrojů

Vedou na vaše stránky pouze odkazy z PR článků nebo katalogů? V lepším případě se do vyhledávače ani nedostanete, v horším můžete dostat penalizaci. Získávejte odkazy ze všech zdrojů, na internetu je opravdu mnoho možností.

5) Placené články

Vedou se sáhodlouhé debaty o tom, zda Google dokáže rozpoznat placené odkazy nebo ne. Nedokáže, ale pouze tehdy, pokud budou splňovat požadavky přirozených odkazů. Placený odkaz vykazuje právě znaky výše a níže zmíněných bodů nepřirozeného odkazu.

odkazy

6) Komerční odkaz

Pokud odkazující stránka obsahuje jediný odkaz, který vede pouze na komerční web, bude to hodnoceno jako placený odkaz, což je zakázaná praktika (manipulace s vyhledávacím algoritmem). Pokud chcete, aby stránka působila přirozeně, odkazujte i na jiné stránky, které jsou kvalitní a nekomerční. Tím, že přidáte odkaz na Wikipedii si moc nepomůžete, je potřeba tomu věnovat více času a najít jiné autoritativní zdroje.

7) Více odkazů na stejnou doménu

Pokud si myslíte, že do jednoho PR článků nasázíte 5 odkazů na jednu stejnou doménu a získáte tak ve výsledku lepší hodnocení, jste na omylu. Spíše si tím uškodíte. Google by v případě jednoho odkazu přiřadil hodnotu danou kvalitou odkazujícího webu. Tím že je na stránce více stejných odkazů, vezme každý tento odkaz a hodnotu podělí počtem odkazů. A jak už jsem psal výše, více odkazů z jedné domény (stránky) hodnotí jako nepřirozené.

zákaz

8) Žádné „no follow“ odkazy

Takzvané „no follow“ odkazy nepředávají ranky a hodnotu stránky. Tento atribut byl vytvořen právě z toho důvodu, aby nedocházelo k manipulaci s vyhledáváním v organicu. Klasické no follow odkazy jsou z diskuzních fór a sociálních sítích. Nezapomínejte proto i na tyto přirozené odkazy.

9) Skryté odkazy

Tato technika se řadí do tzv. black hat SEO (zakázané praktiky SEO) a pravděpodobně za ní dostanete bann. Jakákoliv technika, která zobrazuje něco jiného uživateli a robotovi je hodnocena jako zakázaná. Proto raději nikdy neskrývejte odkazy ani texty.

10) Nárazové zvýšení návštěvnosti

Dejte si pozor na použití různých bannerů, promo akcí a jiných činností, které by mohly v krátkém čase nárazově zvýšit návštěvnost. Google by tuto změnu s velkou pravděpodobností vyhodnotil jako zakázanou a nepřirozenou techniku pro vlastní zvýhodnění.

klávesnice

11) Odkazy z netematických webů a nesouvisejících témat

Odkazy by měly vést z tematických webů a článků. Pokud na vás směřuje například odkaz z porno stránek, koledujete si o malér. Proto radši pravidelně kontrolujte, kdo na vás odkazuje. Pokud se objeví nějaký nepřirozený odkaz, můžete se od něj distancovat pomocí nástroje webmaster tools.

12) Link farmy

Pokud na vás odkazuje stránka (web), kde jsou desítky dalších komerčních a podobných odkazů, může vám to velmi uškodit. Dávejte si pozor na to, aby odkazující weby nebyly farmami na odkazy. Tyto weby byly vytvořeny za jediným účelem: prodávat odkazy. Google už dnes umí velmi dobře rozeznat přirozený a nepřirozený web. Vyhýbejte se proto všem webům vzniklým za účelem prodeje odkazů.

13) Nekvalitní obsah (PR weby)

Velmi souvisí s předešlým bodem, jediný rozdíl je např. v tom, že jsou to webové stránky, které prodávají články pro komerční účely. Pokud chcete získat odkaz z PR webu, snažte se alespoň najít takový, který je kvalitní a kromě reklamních článků publikuje i pravidelný, kvalitní a přínosný obsah pro uživatele. Nezapomínejte na to, že PR články by měly být pouze menší část z celkového linkového portfolia.

spam

14) Spamové komentáře

Pokud chcete získávat odkazy z diskusních fór, dělejte to s rozmyslem a snažte se spíše odbornými radami pomoci návštěvníkům diskuse. Rozhodně nevnucujte reklamní odkazy, ani nepoužívejte podpis s reklamním odkazem ve vašem profilu. Ve většině korektních diskusních fórech vám stejně komerční odkaz nezobrazí a při opakovaném spammování vám smažou profil. Lepší je poradit a navnadit, rozhodně nepoužívejte fiktivní profily.

15) Obecná klíčová sova

Používání obecných klíčových slov (konkurenčních) pro odkazování je z hlediska Googlu nepřirozené. Snažíte se tím pouze manipulovat s výsledky vyhledávání na daná vysoce hledaná klíčová slova. Používejte raději tzv. „long tail“ výrazy, to jsou klíčová slova, která nemají tak vysokou hledanost, ale zase jich je více  a mají vyšší konverzní poměr. Zaměřte se na slova, kde není tak velká konkurence a ty propagujte.

16) Nepoužívání sociálních sítí

Pokud na vaše stránky neodkazují žádné sociální sítě, něco je špatně. Dle moderních měřítek Googlu je přirozené, že pokud je váš obsah zajímavý a přínosný, bude sdílen i na sociálních sítích. Pokud vás nikdo dobrovolně nesdílí, zauvažujte o tom, co děláte špatně. Nevnucujte se, vytvořte něco, co bude zajímat ostatní (můžete být vtipní, kontroverzní, první, nebo jedineční). Možností je spousta, ale na sociální sítě rozhodně nezapomínejte.

sociální sítě

17) Výměna odkazů

Pokud razíte cestu, že si vyměníte s podobnými weby odkazy a zlepšíte si tak zobrazení vy vyhledávači, musím vás zklamat. Takzvaná přímá výměna (web A odkazuje na web B a naopak) ve velkém za účelem manipulace na daná klíčová slova, vám může uškodit. Když už chcete vyměňovat odkazy (například s vašimi dodavateli), dělejte to méně nápadně (web A odkazuje na B a web C na A). Spíše než na manipulaci s vyhledáváním na daná klíčová slova bych se zaměřil na to, zda mi dotyčný web přivede potřebné návštěvníky pro můj byznys.

18) Duplicitní obsah

Dávejte si pozor, aby na vašem webu nebo jinde nebyl duplicitní obsah (tj. obsah který existuje na více místech ve stejné podobě). Duplicitu si můžete ověřit v nástroji: www.plagspotter.com nebo screaming frog. Více o tom zde.

19) Vypadávající server nebo 404

Pravidelně kontrolujte a hlídejte získané odkazy. Může se stát, že majitel webu odkaz odstraní nebo web přestane fungovat. V takovém případě vám pravděpodobně může klesnout návštěvnost, nebo viditelnost ve vyhledávači. Pro kontrolu odkazů můžete použít například nástroj: www.collabim.cz.

20) Odkazující stránky bez obsahu

Stránky, které jsou vytvořené pouze za účelem odkazovat na jiné stránky, jsou hodnocené jako nekvalitní. Každý kvalitní web by měl obsahovat přínosný, důvěryhodný a aktualizovaný obsah. Pokud na vás odkazuje web bez obsahu, raději se od odkazu distancujte, ušetříte si tak zbytečné potíže.

Odkazy:

http://siteber.com/10-black-hat-seo-techniques-you-should-avoid/

http://www.affiliatemarketertraining.com/black-hat-seo-strategies-still-work-2015/

http://www.entrepreneurial-insights.com/11-black-hat-seo-strategies-you-should-avoid/

Tento článek má 12 komentářů

  1. Děkuji za velmi zajímavý článek. Jak moc se změnilo od dob, kdy vše řešily katalogy.

    Měl bych dotaz k bodu 8. Žádné nofollow odkazy. Jak tomu mám rozumět „nezapomínejte i na tyto odkazy“. Mám se tedy vyhýbat odkazování na svůj web, když vím, že odkaz bude nofollow, nebo mám přirozeně odkazovat i s „nofollow“. Uškodí mi to nebo pomůže?

    A k odkazu v patičce. Naprosto mě vyděsilo, když jsem zjistil, že na jednu stránku (ten kdo vyrobil stránky zákazníkovi) vede 30 000 zpětných odkazů z té jedné vyrobené stránky. Jak je tohle možné? Odkaz na tvůrce stránek je v patičce, webovky mají do 10 samostatných stránek, jak je možné z toho vykouzlit 30 000 odkazů? Je tedy lepší odkaz z patičky odstranit? A přidat jej třeba jen na jednu stránku? A nekoliduje to potom s bodem o netematičnosti stránek? Pokud jsem ten, kdo dělá stránky, dělám jich mnoho, každé na jiné téma. Zpětný odkaz z nich mi tedy spíše pomůže, nebo spíše uškodí?

    Budu velmi rád za vysvětlení. Děkuji

    1. Vlado, Zdravím, děkujeme za komentář.
      Noffolow odkazy: jsou myšleny tak, že jsou právě prospěšné, patří k přiorzenému odkazovému profilu. Je to ve článku trochu nešikovně podáno. Tj přirozeně odkazovat i s nofollow je v pořádku.
      Odkazy z patičky: Odkazy je možné například označit nofollow, nebo nechat dofollow jen na hlavní straně. Pokud je v patičce 1 odkaz na programátora, tematičnost odkazů nenaruší. Pokud jich je ale více, tak taková věc hrozí. Pokud jste ten, který dělá stránky, tak vám tyto odkazy téměř nepomohou. Uškodit by mohly až v případě, že půjde o masovou techniku, kteoruvyhledávač vyhodnotí jako nepřirozený způsob získávání zpětných odkazů a snaha o manipulaci odkazového profilu.

  2. Děkuji za velmi zajímavý článek. Jak moc se změnilo od dob, kdy vše řešily katalogy.

    Měl bych dotaz k bodu 8. Žádné nofollow odkazy. Jak tomu mám rozumět „nezapomínejte i na tyto odkazy“. Mám se tedy vyhýbat odkazování na svůj web, když vím, že odkaz bude nofollow, nebo mám přirozeně odkazovat i s „nofollow“. Uškodí mi to nebo pomůže?

    A k odkazu v patičce. Naprosto mě vyděsilo, když jsem zjistil, že na jednu stránku (ten kdo vyrobil stránky zákazníkovi) vede 30 000 zpětných odkazů z té jedné vyrobené stránky. Jak je tohle možné? Odkaz na tvůrce stránek je v patičce, webovky mají do 10 samostatných stránek, jak je možné z toho vykouzlit 30 000 odkazů? Je tedy lepší odkaz z patičky odstranit? A přidat jej třeba jen na jednu stránku? A nekoliduje to potom s bodem o netematičnosti stránek? Pokud jsem ten, kdo dělá stránky, dělám jich mnoho, každé na jiné téma. Zpětný odkaz z nich mi tedy spíše pomůže, nebo spíše uškodí?

    Budu velmi rád za vysvětlení. Děkuji

    1. Vlado, Zdravím, děkujeme za komentář.
      Noffolow odkazy: jsou myšleny tak, že jsou právě prospěšné, patří k přiorzenému odkazovému profilu. Je to ve článku trochu nešikovně podáno. Tj přirozeně odkazovat i s nofollow je v pořádku.
      Odkazy z patičky: Odkazy je možné například označit nofollow, nebo nechat dofollow jen na hlavní straně. Pokud je v patičce 1 odkaz na programátora, tematičnost odkazů nenaruší. Pokud jich je ale více, tak taková věc hrozí. Pokud jste ten, který dělá stránky, tak vám tyto odkazy téměř nepomohou. Uškodit by mohly až v případě, že půjde o masovou techniku, kteoruvyhledávač vyhodnotí jako nepřirozený způsob získávání zpětných odkazů a snaha o manipulaci odkazového profilu.

  3. Dobrý den, mám dotaz. Při zadání do google nabytek mikulec se najde tento odkaz -http://www.victoriamagic.cz/nabytek/mikulec-valasske-mezirici/ . Na samotné stránce se nalézají texty obsahující text nábytek mikulec, které jsou převzaty asi z vyhledavače google. ze samotných stránek vede již jen jedna cesta a to na shop MT nabytku. Těchto webů jsou desítky a účelně založené na přivádění nakupujících na MT nabytek. Jedná se mi o to zda je to povoleno či se jedná rovnou o zneužití vyhledávače.

    Děkuji
    Marek

    1. Zdravím. Já tedy na http://www.victoriamagic.cz/nabytek/mikulec-valasske-mezirici/ nevidím téměř žádný dext. Jinak ale text je nelegální převzít, pokud se na něj vztahují autorská práva. Pak to lze řešit přes ně. Při duplicitě textu může vyhledávač méně důvěryhodnou stránku odstranit z výsledků vyhledávání, při velkém množství duplicity v rámci celého webu může dokonce přistoupit k nějaké penalizaci za takzvaný „thin content“, jako to dělá například algoritmus Panda.

  4. Dobrý den, mám dotaz. Při zadání do google nabytek mikulec se najde tento odkaz -http://www.victoriamagic.cz/nabytek/mikulec-valasske-mezirici/ . Na samotné stránce se nalézají texty obsahující text nábytek mikulec, které jsou převzaty asi z vyhledavače google. ze samotných stránek vede již jen jedna cesta a to na shop MT nabytku. Těchto webů jsou desítky a účelně založené na přivádění nakupujících na MT nabytek. Jedná se mi o to zda je to povoleno či se jedná rovnou o zneužití vyhledávače.

    Děkuji
    Marek

    1. Zdravím. Já tedy na http://www.victoriamagic.cz/nabytek/mikulec-valasske-mezirici/ nevidím téměř žádný dext. Jinak ale text je nelegální převzít, pokud se na něj vztahují autorská práva. Pak to lze řešit přes ně. Při duplicitě textu může vyhledávač méně důvěryhodnou stránku odstranit z výsledků vyhledávání, při velkém množství duplicity v rámci celého webu může dokonce přistoupit k nějaké penalizaci za takzvaný „thin content“, jako to dělá například algoritmus Panda.

  5. Dobry den,

    super shrnuti, nicmene kdyz se podivate na vetsinu tech „velkych“ webu/eshopu, mezi jejich nejsilnejsi odkazy patri vzdy vymeny odkazu a katalogy. 😀

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close