skip to Main Content

Než začnete psát, nezapomeňte na těchto 7 důležitých věcí

A je to tady zase. Sedíte před prázdným dokumentem a v hlavě máte naprosto prázdno. Žádný nápad, žádná myšlenka, ba ani několik vět, které by mohly poskládat první odstavec. Nepropadejte panice! Možná, že za váš aktuální „beznápadový“ stav nemohou žádné osobní nedostatky ani ztráta kreativity, nýbrž nedostatečná příprava. Prozradím vám 7 na první pohled bezvýznamných triků a zlepšováků, díky kterým můžete vytvořit kvalitní, čtivý a zajímavý text.

Přečíst celý článek

Kde získávají začínající copywriteři zkušenosti?

Začínající copywriter to nemá v džungli plné dravých „psavců“ ani trochu jednoduché. Zdá se, že ze začátku může proti nim použít pouze jedinou zbraň – cenu. Není tak výjimkou, že se zadavatelé textů setkávají s copywritery začátečníky, kteří jsou ochotni napsat normostranu za 100 korun. Jakou kvalitu však mohou za tuto cenu nabídnout? Ze začátku nepůjde rozhodně o nic věhlasného. Každá napsaná normostrana však navyšuje level daného copywritera, který postupem času začíná konkurovat zkušenějším (a samozřejmě také dražším) v oboru.

Přečíst celý článek

Jaké předpoklady musí splňovat dobrý copywriter?

Co si představíte pod slovním spojením „dobrý copywriter“? Člověka, který píše kvalitní a čtivé texty, které jsou atraktivní jak pro samotné čtenáře, tak pro internetové vyhledávače? Někoho, kdo dokáže naplnit váš web obrovským množstvím textu za minimální platové ohodnocení? Nebo pisálka, který vám pomůže prodat zboží či služby nejrůznějšího druhu, a zvýší tak vaše tržby o několik desítek procent?

Přečíst celý článek

Kde hledají copywriteři inspiraci?

Inspirace neroste na stromech ani ji nemůžete koupit v sebelépe vybavené prodejně domácích potřeb. Jedno je však jisté – dříve nebo později zkrátka dojde. Co s tím? Kam pro její novou dávku? Problematika ztracené nebo nedostatečné inspirace není spojena pouze čistě s copywriterskou činností. Promítnout se může do všech oblastí, ve kterých je zapotřebí kreativní lidské činnosti.

Přečíst celý článek

Vyčerpaný copywriter aneb jak efektivně načerpat síly a inspiraci?

Stále častěji ve svém okolí narážím na dotazy „čemu, že se to vlastně věnuju“. Když tazatele nechám alespoň okrajově nahlédnout do tajů a zákoutí copywritingu, většina z nich nadzdvihne obočí, pokrčí rameny a polohlasem (avšak dostatečně hlasitě na to, abych je slyšela) pronese něco o tom, „že by chtěli taky sedět doma, u počítače, a brát za to peníze“…

Přečíst celý článek

Výhody a nevýhody interních a externích autorů

Tvůrci obsahu jsou základním stavebním kamenem vašeho týmu obsahového marketingu. Proto je důležité pečlivě vybrat vhodné autory, kteří budou přispívat na vaše stránky. Tyto lidi můžete najít mezi svými současnými spolupracovníky a zaměstnanci vaší firmy, nebo mimo vaši organizaci. Pokud jste rozhodnuti pro pomoc zvnějšku, přečtěte si náš článek o tom, jak správně vybrat nové autory pro váš web. Jestliže ale nevíte, co je pro vás lepší – jestli interní autor, nebo externí výpomoc – , přečtěte si tento článek, který vám s rozhodnutím, kde najít vhodné autory, pomůže.

Přečíst celý článek
Back To Top