Srpen přinesl novinky hlavně u Googlu. Dozvědět jste se mohli např. to, kolik procent vyhledávacích dotazů je ročně nových nebo to, jaké signály Google používá ke kanonizaci, není-li nastavena na webu. Diskuzi vzbudil článek o boření SEO mýtů, dočtete se o několika SEO hororech a zajímavá data nabídla studie chování uživatelů při vyhledávání na Googlu.
Minulý měsíc jsme informovali o Google Web Stories. Stories se zobrazují také ve výsledcích vyhledávání obrázků, jak můžete vidět na tweetu níže.
Zdroj: Search Engine Roundtable
V srpnovém článku jsme zmínili také nový nástroj na testování rozšířených výsledků, kterému byla vytýkána omezená podpora strukturovaných dat. Nově tak do něj byla přidána podpora pro strukturovaná data článků.
Zdroj: Search Engine Journal
V Google Search Console můžete u různých webů najít stránky vyloučené z indexace, protože si u nich Google sám určil kanonickou URL. John Mueller na Twitteru v diskuzi o souvislosti mezi přesměrováním a kanonizací zmínil několik signálů, kvůli kterým k tomu dochází. Patří mezi ně např.:
Zdroj: Search Engine Roundtable
V roce 2007 zaznamenalo vyhledávání na Googlu 25 % nových, předtím nikde nehledaných dotazů. Od roku 2013 se pohybuje na 15 %, což bylo Googlem potvrzeno i v letech 2017, 2018 a nově i letos. Dá se však čekat, že tento rok s čísly pohne a podíl nových výrazů se zvýší.
Zdroj: Search Engine Roundtable
Odkazy z Wikipedie patří mezi linkbuildery mezi ty, které je nejobtížnější získat a které by tak měly mít velkou váhu. John Mueller však na redditu napsal, že odkazy z Wikipedie mají nulovou hodnotu a nijak neovlivní pozici vašeho webu ve vyhledávání. Zároveň však doslovně zmínil „náhodné vkládání odkazů na Wikipedii“.
Odkazy z Wikipedie jsou od roku 2007 nofollow a ač vám nemusí pomoci přímo se zlepšením pozice v SERPu, mohou vám přinést návštěvníky a odkazy z jiných webů, jak zmiňují diskutující pod článkem.
Zdroj: Search Engine Roundtable
Na webu Search Engine Land vyšel článek o tom, co nejsou přímé hodnotící faktory stránek v organickém vyhledávání Googlu. Následně vyšel český překlad na blogu Collabimu s názvem 36 SEO mýtů – Co Google údajně nevyužívá při hodnocení webů.
V české skupině o SEO na Facebooku se rozjela velká diskuze, zda mají takové články smysl, jelikož Google většinu těchto faktorů nijak nepotvrdil ani nevyvrátil, případně udělal obojí.
Hned dva weby věnující se SEO v srpnu publikovaly články věnující se SEO hororům. Toto téma má také svůj hashtag na Twitteru – #seohorrorstories.
Prvním byl Search Engine Land, který publikoval tři případy, kdy SEO dostalo pořádně na frak. Šlo o změnu domény u e-shopu se šperky, automatické překlady dalších jazykových mutací a zpackaný linkbuilding. O automatických překladech se mimochodem objevila zmínka od Garryho Illyese, a to v souvislosti s GPT-3 (Generative Pre-trained Transformer 3).
Blog Botify byl druhým místem, kde se objevilo několik příhod. Autorka článku posbírala různé případy z Twitteru a sepsala je do přehledného článku. Najdete v něm celkem 15 problémů, o které se lidé na Twitteru podělili.
Backlinko a FrontPage Data připravili studii chování uživatelů na Googlu. K tomu využili data z 1 801 vyhledávacích relací od 454 uživatelů v USA. Zaměřili se např. na:
Dozvíte se tak, že pouhých 0,44 % uživatelů, kteří se účastnili testu, přešli na druhou stranu výsledků, že jedna vyhledávací relace trvá v průměru 76 sekund nebo že 15 % uživatelů upravuje svůj hledaný dotaz.
Zdroj: Backlinko
Žádný komentář k zobrazení