[vc_row][vc_column][vc_column_text]Stále častěji ve svém okolí narážím na dotazy „čemu, že se to vlastně věnuju“. Když tazatele nechám alespoň okrajově nahlédnout do tajů a zákoutí [slovnik slovo="Copywriting (CW)"]copywritingu[/slovnik], většina z nich nadzdvihne obočí, pokrčí rameny a polohlasem (avšak dostatečně hlasitě na to, abych je slyšela) pronese něco o tom, „že by chtěli taky sedět doma, u počítače, a brát za to peníze“…
Po zaslechnutí takovéhoto názoru dospěji k závěru, že vysvětlovat dotyčnému opravdovou podstavu tvorby kvalitních textů je naprostou ztrátou času. Ten, kdo se této problematice nevěnoval, totiž asi ani nemůže (možná nechce?) pochopit, že za jednou normostranou se skrývá poměrně náročná práce a absolutní koncentrace lidské psychicky s cílem vytvořit něco, co má smysl.
Takový copywriter si často témata nevybírá - s největší pravděpodobností dostane skupinu klíčových slov nebo jasně zadaná témata a na základě této chabé kostřičky musí vytvořit smysluplný, čtenářský zajímavý, nepříliš obsáhlý, ale ani ne strohý a často také pro internetové vyhledávače kvalitně optimalizovaný text, opředený o skutečná fakta. Napsat několik stránek o módě, špercích, cestování nebo volnočasových aktivitách není nic až tak složitého.
Texty o výbušných a spalovacích motorech, principech podnikání, vědeckých výzkumech, hongkongské poště nebo žároizolačních materiálech jsou už tak trošku jiný „level“. Za tvorbou takového článku mnohdy stojí dokonalé nastudování dané problematiky, vyhledávání informací, které se často nacházejí pouze na cizojazyčných serverech (ještě, že máme Google překladač, že?), vzájemné propojování souvislostí a tvoření textu, který musí být nejen fakticky a stylisticky, ale také gramaticky správně. A po několika hodinovém zápřahu a odevzdání textů v termínu vám zadavatel (kterému se v ten den zrovna nepodařilo navázat spolupráci s novým klientem, nedošly mu platby za faktury z minulého měsíce a ještě ho vytočila sekretářka) hodí celou práci na hlavu se slovy „PŘEDĚLAT“.
Co když ale dospějete do fáze, kdy nemáte dostatek sil ani inspirace?
Copywriterská činnost má samozřejmě celou řadu výhod, mezi které patří pružná pracovní doba nebo výkon pracovní činnosti v pohodlí domova. Nikoho však nezajímá, jak si copywriter práci rozvrhne, termíny jsou zkrátka termíny, a ty se musí dodržovat. Dobrý pisálek může za den zvládnout i několik desítek normostran, své práci však věnuje veškerý volný čas na úkor rodiny i nejbližších přátel. Existují copywriteři, kteří zvyšují svou výkonnost úměrně k objemu zadaných zakázek.
Dřív nebo později však dospějí do fáze absolutního duševního a fyzického vyčerpání a jejich slibně se rozvíjející kariéra začíná pomalu, ale jistě uvadat. Říká se, že na jedné pozici lze efektivně pracovat pouhé dva roky, pak je nutno činnost obměnit nebo se posunout někam dál. Pokud patříte ke copywriterům začínajícím nebo stálým psavcům, kteří však svou práci nadevše milují a život bez ní si zkrátka nedokáží představit, syndrom vyhoření a nedostatek inspirace vás dřív nebo později se stoprocentní jistotou potká.
Z vlastní zkušenosti mohu při maximálním nervovém i fyzickém vypětí a kritickém nedostatku inspirace doporučit udělat něco opravdu bláznivého. V zimě vytáhněte sáňky (někdy postačí i silnější pytel na odpadky - nový pochopitelně!) a přesto, že budete na svahu zřejmě nejstarší, sjíždějte kopce, jako by vám bylo pět. Zaplaťte si skok padákem, adoptujte žirafu z blízké ZOO nebo vyrazte na pouť a předplaťte si velký řetízkový na celé odpoledne. Hlavu (a mnohdy také žaludek) si tímto posledním tipem rozhodně vyčistíte. :-)[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vcex_spacing][vc_cta h2="10 copywriterských cvičení" txt_align="center" add_button="bottom" btn_title="Stáhnout soubor" btn_style="outline-custom" btn_outline_custom_color="#ffdf47" btn_outline_custom_hover_background="#ffdf47" btn_outline_custom_hover_text="#ffffff" btn_shape="square" btn_size="lg" btn_align="center" btn_link="url:https%3A%2F%2Fvceliste.cz%2Fjak-se-stat-dobrym-copywriterem-aneb-praxe-vas-nauci%2F|title:St%C3%A1hnout%20soubor|target:%20_blank|" css=".vc_custom_1537969507257{background-color: #f9f9f9 !important;}"]Stáhněte si 10 copywriterských cvičení, která Vás posunou kupředu.[/vc_cta][vcex_spacing size="15px"][/vc_column][/vc_row]
Žádný komentář k zobrazení