Rychlost načítání webových stránek hraje stále důležitější roli v oblasti optimalizace pro vyhledávače (SEO) i…
Jak na obrázek autora na Google po změnách Google Authorship
V červnu jsme se od Johna Muellera z Google dozvěděli, že z důvodu potřeby zjednodušení vzhledu výsledků vyhledávání se vyhledávač rozhodl zrušit obrázky autorů článků, které byly označeny takzvaným Google Authorship. Pojďme se podívat na to, jak si zajistit obrázek u výsledku vyhledávání i v této době, když se fotky autorů již nezobrazují. Zároveň je dobré ohlédnout se za tím, proč se k tomuto kroku Google rozhodl a co to znamená do budoucna.Google Authorship s fotografií autora představoval pro mnoho webů způsob, jak zviditelnit své stránky ve výsledcích vyhledávání, a získat tak více návštěvníků. Návod, jak ho nasadit na své stránky, jsme popisovali v jednom z našich článků na blogu. Tato výhoda je nyní pryč.
Pro připomenutí si ukažme, jak Authorship vypadal před změnou, s fotografií:
A jak vypadá nyní, bez fotografie:
Jak si zajistit obrázek ve výsledcích vyhledávání
I přes tuto restrikci však stále lze fotografii autora či alespoň nějaký grafický obrázek, který poutá pozornost, ve výsledcích vyhledávání zobrazit, a to několika způsoby.
1. Google Plus
Prvním způsobem jsou výsledky ze sociální sítě Google Plus, která stále obrázky ve výsledcích vyhledávání zobrazuje. To platí především pro případy, kdy jste přihlášení pod svým Google účtem a používáte sociální síť Google Plus. Vyhledávač má pak tendenci vkládat do výsledků vyhledávání příspěvky těch, které máte v kruzích. Google tedy smazal fotografie u externích stránek, pro svoji sociální síť fotku ponechal.
Kromě samotného autora můžete díky Google Plus zobrazit ve vyhledávači i ikonku stránek, jako třeba tu naši Včelí:
Tento fakt, pokud se nějakou dobu udrží, a já myslím, že ano, významně zvyšuje důležitost sociální sítě Google Plus, protože právě pomocí ní je možné se nyní vizuálně zviditelnit ve výsledcích vyhledávání.
2. Videa
Dalším způsobem, jak přidat obrázek k výsledkům vyhledávání na Google, který není novinkou, ale stojí za připomenutí, jsou videa. Výsledky vyhledávání obsahující odkaz na video na youtube.com nebo jiném serveru (nebo obsah označený jako video) se zobrazuje s ikonkou náhledu videa, což upoutá pozornost hledajícího a může zvýšit míru prokliku na video.
Zapřemýšlejte tedy nad tvorbou obsahu formou videa, které vám jednoduše může přinést více návštěvníků než obyčejná stránka.
3. Další způsoby
Existují i další způsoby, jak dostat do výsledků vyhledávání za současné situace obrázek či fotografii. Může jít o výsledky z map, výpis obrázků, zprávy, Knowledge graph a další možnosti. Ale tyto dvě výše uvedené můžeme vídat asi nejčastěji.
Proč k odstranění obrázku autorů došlo
Dle oficiálních informací šlo o změnu designu, který na mobilních zařízeních prý nevypadal tak, jak by si Google představoval. Objevují se ale i jiné názory a spekulace, z nichž jeden mluví o tom, že obrázky autorů braly pozornost placeným PPC reklamám, a to snižovalo Google zisk. To mně osobně přijde jako nejpravděpodobnější důvod. Možná hrál roli i design a další věci, ale nebylo to to hlavní, proč Google k tomuto kroku přistoupil.
Co to znamená do budoucna
Jak je vidět, i ve vyhledávačích dochází k poměrně rychlým změnám, které se nám mohou, či nemusí líbit, ale nemůžeme je ovlivnit. Jediným řešením je sledovat stále nové věci, které vyhledávače zkouší, a využít nových příležitostí, dokud to jde. V současné době si myslím, že strukturovaná data jsou jednou s oblastí, kde Google stále něco zkouší a v níž nynější podoba ještě není to, co se zafixuje na delší dobu. Právě u nich můžeme nyní využít výhody, které nabízí ve výsledcích vyhledávání, dokud se Googlu zase nezachce jít jiným směrem.
0 komentářů k zobrazení