Skvělý obsah sám o sobě nestačí. Klíčem k úspěšnému obsahovému marketingu je důkladná příprava a…
6 tipů, jak používat infografiky
Předávat zákazníkům informace v co nejjednodušší formě je v dnešní zrychlené době základ úspěchu. Od sebelépe strukturovaných textů lidé na internetu stále častěji utíkají, s pomocí vizualizace ale můžete předávané informace originálně přetavit do své konkurenční výhody.
Nejdostupnějším nástrojem pro takový způsob prezentace jsou infografiky. Nejen že díky grafům, obrázkům a názorně podávaným příkladům vše lépe vysvětlí, ale ještě zapojí na plné obrátky levou hemisféru. Zapůsobí tak na emoce a jejich sdělení se pro návštěvníka stane lépe zapamatovatelným.
A ve kterých případech je infografika tím úplně nejlepším řešením?
1. Prezentujte své výsledky
Narůstají vám prodeje nebo bodujete v průzkumech a chcete se svými výsledky pochlubit? Získáváte na popularitě a tušíte, že to v dalším suchopárném článku tak nějak nevynikne?
Předejte vaše sdělení grafem znázorňujícím strmý vývoj. Poukažte na dosažený úspěch trefným obrázkem. Taková infografika navodí v lidech dobrý pocit a o to snazší pak bude navázat s nimi kladný vztah.
2. Vyjasněte principy a postupy
Za prvé, za druhé, za třetí… Sebelépe míněným návodem na čtenáře hrnete masu informací, kterými ho v lepším případě „pouze“ unudíte. V tom horším vám ani neporozumí.
Vzpomeňte si, jak jste jako děti poznávali svět z obrázkových knížek. Jděte svému zákazníkovi naproti podobně zábavnou a stravitelnou formou. Pomůžete tím nejen jemu, ale zároveň také sobě – tenhle dobrý skutek vám totiž jen tak nezapomene.
Chcete vytvářet skvělé infografiky? Máme pro vás několik tipů, které vás zaručeně odliší od konkurence!
Jak se svou infografikou odlišíte vy?
Staňte se pro své publikum přístupnějšími. Odlište se od ostatních a získejte náskok. Spojení informací s grafikou jako konkurenční výhodu vám představí e-book Jak se odlišit grafikou.
Budete první ve svém oboru, kdo tyhle cenné rady získá?
3. Vysvětlete to jednoduše
Moříte se hledáním těch správných slov a bojíte se nepochopení? Vše složité ukážete v názorné infografice! Jedna výstižná vizualizace nahradí i celý odstavec textu.
Vyměňte abstraktní pojmy a těžko představitelná množství za symbolická přirovnání. Velikost deseti fotbalových hřišť nebo tři vědra vody se představují lépe než obyčejná čísla. Obrázek pak stačí jen stručně popsat a vaše myšlenky už nikomu neutečou.
4. Představte nový produkt
Míříte na trh s převratnou novinkou a chcete ji zákazníkům naservírovat co možná nejstravitelněji? Představte benefity tak, aby nikomu neutekly. Blýskněte se novými funkcemi, o kterých stojí za to vědět.
Pozornost nejlépe zasáhnete infografikou umístěnou třeba na Facebooku, kde se tak s vaším produktem lidé nenásilně seznámí během několika vteřin. A kdo ví, možná je zaujmete tak, že budou váš příspěvek sdílet dále…
5. Sdílejte finální infografiku
A jak se svou infografikou naložíte? Vyvěsíte na webu, publikujete na sociálních sítích?
Možností prezentace infografiky je hned několik. Kromě toho, že infografika může sloužit jako doplňující informační obrázek k článkům, vyzkoušejte třeba její publikaci do databáze ceskeinfografiky.cz, kde jsou stovky ukázek na různá témata řazených podle odvětví. Kromě toho zde pak tu svou můžete sdílet včetně odkazu na váš web a získat tak další propagační kanál.
Skvělou možnosti, jak propagovat infografiku, je uspořádat na ni reklamní kampaň na Facebooku. Na Facebooku máte skvělé možnosti cílení na publikum, které by mohlo vaše téma zajímat.
Infografiku je možné zrecyklovat a vytvořit z ní také další druhy obsahu. Zkuste například zpracovat prezentaci, kterou budete sdílet na Slideshare. Z prezentace pak už poměrně snadno vytvoříte video, které je možné sdílet s odkazem na YouTube. Oslovíte tak uživatele na různých sociálních sítích.
6. Infografika výměnou za e-mail
Co takhle nabídnout infografiku jako hezké řešení zákazníkova problému výměnou za jeho e-mailovou adresu, se kterou pak můžete při vašem marketingu dál pracovat? Nabídnout infografiku u článku jako bonusový obsah ke stažení je další skvělou možností, jak ji využít. Základem je atraktivní výzva, které uživatelé neodolají.
Jak se svou infografikou odlišíte vy?
Staňte se pro své publikum přístupnějšími. Odlište se od ostatních a získejte náskok. Spojení informací s grafikou jako konkurenční výhodu vám představí e-book Jak se odlišit grafikou.
Budete první ve svém oboru, kdo tyhle cenné rady získá?
0 komentářů k zobrazení