Svět SEO nikdy nespí. I za měsíc březen vám přinášíme řadu novinek, které stojí za to vědět. V lednu jsme vás informovali o úmyslu Bingu zapojit do výsledků vyhledávání umělou inteligenci, která je nyní nasazena. Google mění sekce vyhledávání a jde vpřed uživatelské přívětivosti v podobě podbarvení odpovědí na váš dotaz. A to není všechno.
U Googlu došlo k výraznému poklesu zobrazování sekce „Lidé se také ptají“. Semrush zaznamenal pokles z 65 % na 57 %, RankRanger ze 73 % na 68 %.
Situaci sledoval i Dr. Pete Meyers z Moz. Jeho reakci si můžete přečíst zde.
O den později se situace vrátila do stejných kolejí.
Zdroj: Search Engine Roundtable
S výše zmíněným poklesem souvisí i další novinka. Vypadá to, že Google testuje nahrazení sekce „Lidé se také ptají“ sekcemi „More to ask“, „People are also asking“ a „Others want to know“. Zatím není jasné, zda se jedná o totožnou funkci s odlišným názvem, nebo existuje nějaký rozdíl v jejich funkčnosti.
O situaci informoval i Kenichi Suzuki na svém Twitteru.
Zdroj: Search Engine Roundtable
Podbarvení textu odjakživa pomáhá k lepší orientaci se v textu. Toho využil i Google, který nově zvýrazňuje klíčové odpovědi na pokládané dotazy. Modré podbarvení není jedinou změnou. Dočkali jsme se i většího fontu.
Zdroj: Search Engine Roundtable
Vydání této rozšířené jazykové verze trvalo 14 dní. Původně byla aktualizace pouze v angličtině, nyní přibylo dalších 10 jazyků. Češtinu zde zatím nenajdeme.
Google uvedl, že bude propagovat tyto typy recenzí produktů ve svém hodnocení výsledků vyhledávání. Odmění tedy weby s propracovaným obsahem recenzí. Cílem je omezit dosah recenzních webů s nekvalitním obsahem.
Zdroj: Search Engine Land
Výsledky vyhledávání pro počítačová zařízení budou zobrazovat favicony a názvy stránek. Uživatelům to napomůže k identifikaci webových stránek uvedených v organických výsledcích vyhledávání a reklamách.
Zdroj: Search Engine Journal
Společnost Google zmodernizovala rozhraní Google Trends. Na domovskou stránku přidala zobrazování současných trendů, které každou hodinu aktualizuje a propojuje se zpravodajskými články.
Zdroj: Search Engine Roundtable
Kolem nové služby Google Bard se zvedla diskuze, proč ve svých odpovědích necituje zdroje. Google tak přidal do svých témat Bard FAQs odpověď. Dozvíte se, že by se mělo ve většině případů jednat o tvorbu originálního obsahu. Replikaci stávajícího obsahu se tak nástroj vyhýbá. Cituje-li obsah z webové stránky, tak zdroj samozřejmě uvede.
Zdroj: Search Engine Roundtable
Ve výsledcích vyhledávání se objevují nové funkce, které mají pomáhat uživatelům ke snadnějšímu a efektivnějšímu ověřování informací z výsledků vyhledávání.
Nově zde najdeme:
Vypadá to, že i tyto prvky budou stát za hodnocením webových stránek a důvěrou uživatelů. Na bližší popis jednotlivých funkcí se můžete podívat na oficiálních stránkách Google.
Zdroj: Search Engine Land
Google aktualizoval hlášení Core Web Vitals v nástroji Google Search Console. V přehledu tak uvidíte i data pro URL adresy, které dříve nedosahovaly dostatečného prahu dat. Díky tomu lze objevit nové příležitosti pro zlepšení uživatelského zážitku.
Zdroj: Search Engine Land
Vypadá to, že Google zobrazuje méně názvů webů a značek v titulu snippetů výsledků vyhledávání. Za touto změnou pravděpodobně stojí i již výše zmíněná novinka „aktualizovaný vzhled výsledků vyhledávání na desktopu”. Změny názvu webů a zobrazování favicon vedou nejspíš k tomu, že Google bude méně zobrazovat název webu v titulu snippetu výsledků vyhledávání. Prozatím není ověřené, zda se jedná o trvalou změnu.
Zdroj: Search Engine Land
Standardní odpovědi, které se objevují v horní části výsledků vyhledávání, mohou být nahrazovány Bing Chatem. Jedná se o umělou inteligenci podobnou ChatuGPT.
Aktuální odpovědi na Bing Search využívají starou technologii, která bude v nejbližší době nahrazena. Nejspíš se tak dočkáme i nového uživatelského rozhraní a odpovědi na uživatelské dotazy najdeme přímo ve výsledcích vyhledávání. Prozatím není jasné, jak bude funkce vypadat.
Zdroj: Search Engine Land
Od 7. února, kdy byla představena verze Bingu poháněná umělou inteligencí, vzrostl počet návštěv Bingu o 15,8 %. Naopak u Google došlo k téměř 1% poklesu návštěv.
Celkově růst podílu vyhledávače Bing na doporučeném provozu z vyhledávačů naznačuje, že vyhledávač společnosti Microsoft se stává významnějším hráčem na trhu a zvyšuje návštěvy webových stránek z organické návštěvnosti.
Zdroj: Search Engine Land
Marketing Miner dočasně stáhl ze svých minerů Social Signals, a to kvůli aktuálním omezením API ze strany Facebooku a Twitteru.
Zdroj: Twitter
Rozlučte se s limity pro jednotlivé projekty. V Marketing Mineru si můžete nastavit limity měření klíčových slov na úrovni účtu a mezi jednotlivé projekty tak, jak zrovna potřebujete.
Zdroj: Marketing Miner
V průzkumníku klíčových slov můžete analyzovat více klíčových slov najednou. Taktéž zde najdete tři nové položky pro návrhy klíčových slov:
Collabim také představil mobilní aplikaci, díky které budete mít o svých projektech přehled i na cestách. Prozatím se nemůžeme bavit o plném nahrazení desktopové verze, ale snadno si zkontrolujete stav projektu a základní přehledy jako aktuální Collabim index, TOP 10 klíčových slov i vaši konkurenci. Aplikace je zatím dostupná pouze pro Android.
Zdroj: Collabim
Budeme se těšit na shledanou při dalším souhrnném článku o novinkách z oblasti optimalizace pro vyhledávače.
2 komentáře k zobrazení
Ty nové favicon v Google vyhledávání je konečně po delší době užitečná věc. Sám si hodně webů pamatuji podle loga nebo Ikonky a někdy si nepamatuji třeba přesně celý název a doménu. Ikonky tedy chválím. Pomůžou v lepší orientaci ve vyhledávání. Jen teda některé weby by je mohli aktualizovat. Mají je ve velmi málem rozlišení 🙂
Dobrý den, také jsem si všimla, že nemají příliš dobré rozlišení. Tak snad na tom ještě zapracují. 🙂