Hashtagy Na Facebooku – Vite Co S Nimi

Hashtagy na Facebooku – víte co s nimi?

Po delší přestávce vám přinášíme další ze série článků o tom, jak se co nejlépe proplétat záludnostmi sociálních sítí. Víte už, co to vlastně sociální sítě jsou, proč se jim věnovat a kdy je naopak lepší je nevyužívat. Znáte už i tři sítě nejznámější a přečetli jste si 4 tipy na práci s tou nejpoužívanější z nich – Facebookem. Dnes se zaměříme na tzv. hashtagy, neboli klíčová slova, která vám mohou pomoci k lepšímu indexování obsahu poskytnutému uživatelům.

# – co to je?

Pokud jste v oblasti sociálních médií nováček, pak vám mohou hashtagy – slova, před nimiž se skví znak libry (#) – připadat matoucí a zbytečné. V dnešní době jsou však už nedílnou součástí on-line komunikace a je tedy důležité vědět, jak je používat. Navíc s nimi  může být docela zábava.

Hashtagy jsou tedy jakési značky, které se používají k označení článků, dokumentů nebo jejich částí, popřípadě klíčových či podstatných slov. Původně se začaly objevovat na Twitteru, brzy se ale rozšířily i do ostatních sociálních sítí a dnes se jako označení klíčového slova používají na více než 20 celosvětových sociálních sítích.

Tragédie i zábava

Když v roce 2007 vývojář Chris Messina navrhl v jednom ze svých příspěvků, aby Twitter začal hashtagy používat, byl zpočátku odmítnut. Ale už v říjnu téhož roku při sérii lesních požárů v San Diegu v USA začali lidé na Messinův návrh používat hashtag #SanDiegoFire pro sdílení aktualit z postižených míst. Používání hashtagů se okamžitě rozšířilo; dnes se využívají ke sdílení informací jak o vážných politických (#Cairo), tak o méně vážných (#MileyCyrus) událostech stejnou měrou.

web

Jak hashtagy tvořit

Ptáte se, které znaky můžete do hashtagu vložit?

Pravidlo první: zákaz mezer! I když váš hashtag obsahuje více slov, spojte je všechna dohromady. Chcete-li rozlišovat mezi slovy, použijte místo mezery velká písmena (#BlueJasmine). Výsledky vyhledávání se s velkými písmeny nemění, a tak zadání #BlueJasmine přinese stejné výsledky jako #bluejasmine.

Pravidlo druhé: čísla jsou podporována, ale interpunkční znaménka nikoli, takže na čárky, tečky, vykřičníky, otazníky a apostrofy zapomeňte. Vyhněte se i hvězdičkám a jiným speciálním znakům.

Pravidlo třetí: neexistuje žádný přednastavený seznam hashtagů. Zcela nový hashtag jednoduše vytvoříte tím, že vložíte symbol # před jedno nebo několik slov, a pokud už nebyl použit dříve, voila! Vytvořili jste hashtag.

A co tedy s hashtagy na Facebooku?

Facebook zavedl podporu hashtagů v červnu 2013. Příspěvky, označené stejným hashtagem, lze vyhledat jednoduše – stačí buď kliknout na hashtag přímo v příspěvku, nebo si hashtag vyhledat zadáním do horního vyhledávacího pole.

A jak hashtagy na Facebooku vytvořit? K jednoslovnému výrazu přidejte znaménko #. Tím z výrazu vytvoříte odkaz, díky kterému se váš příspěvek ihned propojí s ostatními příspěvky, které obsahují stejný hashtag. Snažte se je proto vytvářet tak, jak si myslíte, že jej zadají i další uživatelé. Pamatujte, že pokud máte příspěvky viditelné jen pro přátele, budou se i příspěvky s hashtagem zobrazovat jen vašim přátelům – nikdo kromě nich se k nim nedostane ani přes vyhledávání. Pokud naopak máte všechny příspěvky veřejné, může i příspěvky s hashtagem vidět kdokoliv. Počítejte s tím!

hledání

Proč hashtagy používat a k čemu nám mohou být užitečné

Publikujete-li jakýkoli příspěvek a chcete-li, aby byl úspěšný, přidejte k němu hashtag. Vždy se na něj někdo „chytne“ a jeho návštěvnost tak stoupá, což prospívá celé stránce.

  • tvořte tematicky relevantní hashtagy (krátké a výstižné), které se budou vztahovat k propagované nabídce (#slevy, #móda, #jídlo, #pobyty, #dovolená…)
  • využívejte ty varianty hashtagů, které jsou uživateli nejpoužívanější (pozor na varianty s diakritikou a bez, např. #móda vs. #moda, #jídlo vs. #jidlo atd.) Pokud si nejste jisti, které varianta je používanější, inspirujte se u jiných soc. sítí, které hashtagy již nějakou dobu využívají. Při volbě varianty vám pomohou tyto nástroje: www.klaboseni.cz a www.obrazeni.cz
  • pokud použijete cizí názvy, pak s příponou –cz (#outdoorcz, #wellnesscz, #sushicz) Takto zajistíte, že vaše sdělení uvidí čeští uživatelé
  • zapojujte hashtag do dalších online kanálů – emailing, landing pages, další soc. sítě a pod.
  • nevyužívejte nerelevantní hashtagy jenom proto, že jsou populární. Vaše sdělení se tak dostane k nerelevantnímu publiku a rychle zapadne mezi dalšími příspěvky.
  • hashtagy používejte také v placených reklamních formátech, zejména promoted posts a page post link ads
  • hashtagy lze do FB příspěvků doplnit také zpětně (zařazení do systému však trvá o něco déle).

Závěr

Doufám, že vám dnešní článek přinesl pár zajímavých informací, a že třeba díky němu začnete s hashtagy trochu koketovat. Užívejte první dny nového roku a já se na vás budu těšit u příštího článku, v němž se podíváme na vyhodnocování správy sociálních sítí.

Top 100 hashtagů a tipy jak tvořit vlastní

Stáhněte si top 100 hashtagů a získejte tak nové příznivce na Instagramu.

Zdeňka Staňková

Zdeňka vyhledává informace, upravuje dokumenty a zpracovává korekturu článků a textů. Spravuje mj. www.nejinfografiky.cz a www.ceskeinfografiky.cz. Jejím největším zájmem je komunitní škola, jejíž je spoluzakladatelkou, a šíření povědomí o svobodném způsobu vzdělávání.

Tento článek má 0 komentářů

  1. Pred pár minútami som čítal ebook, kde spomínali hashtagy, a netušil som,že čo to je…sadnem za PC, otvorím mail a tam článok presne o tom 🙂 ĎAKUJEM, pomohlo.

  2. Pred pár minútami som čítal ebook, kde spomínali hashtagy, a netušil som,že čo to je…sadnem za PC, otvorím mail a tam článok presne o tom 🙂 ĎAKUJEM, pomohlo.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close