Logo Včeliště
DomůBlogSEOJaká je ideální hustota klíčových slov?

Jaká je ideální hustota klíčových slov?

S příchodem jara přichází na náš blog také nová série "Na co se nás ptáte". Jde o sled krátkých videí, ve kterých se dozvíte odpovědi na časté otázky, které nám kladete. První příspěvek najdete již v tomto článku. Video vysvětluje, jak se dívat na hustotu klíčových slov, která vám může pomoci zviditelnit se ve výsledcích vyhledávání.

Nejlepší vhodná hustota klíčových slov je těžko stanovitelná, dalo by se říci, že ideální míra neexistuje. Přesto jsou klíčová slova velmi důležitá; pomáhají vyhledávači určit, o čem stránka je, aby ji podle toho mohl zobrazit ve výsledcích vyhledávání. V dnešní době už vyhledávač umí rozpoznávat různé tvary slov a spojení, zná vztah mezi většinou synonym, a v některých případech dokonce pochopí i význam textu na webu.

Zapište se zdarma do SEO kurzu

Připravili jsme pro vás informacemi nabité školení zaměřené především na začátečníky. Dozvíte se v něm, jak funguje SEO a vyhledávání, jak pracovat s klíčovými slovy nebo proč je důležité SEO vyhodnocovat. A to jen za hodinu a půl.

Přejít do Akademie Včeliště

Klíčová slova se vyplatí umisťovat do textu rovnoměrně a vcelku nenápadně, nesmí jich být tolik, že to až čtenáře bije do očí. Kam tedy určitě klíčové slovo/spojení zakomponovat?

  • Zmiňte klíčové slovo jedenkrát v titulku.
  • Nezapomeňte ho umístit také do hlavního nadpisu.
  • Určitě by se mělo vyskytnout v prvním odstavci textu.
  • Klíčové slovo nebo slovní spojení můžete případně zmínit ještě někde uprostřed a na konci textu (v závislosti na délce textu/článku).

Mějte na paměti, že výsledný text musí vypadat přirozeně a musí být dobře čitelný a srozumitelný. Pokud to s hustotou klíčových slov přeženete, nejen, že se bude čtenáři text špatně číst, ale ani vyhledávači se to nebude líbit. Ten vás za to může dokonce potrestat. Pokud vyhledávač pozná, že se snažíte manipulovat s výsledky vyhledávání, může od něj za takzvanou přeoptimalizaci přijít penalizace, například v podobě ignorace daného textu pro výsledky vyhledávání.

Zapište se zdarma do SEO kurzu

Připravili jsme pro vás informacemi nabité školení zaměřené především na začátečníky. Dozvíte se v něm, jak funguje SEO a vyhledávání, jak pracovat s klíčovými slovy nebo proč je důležité SEO vyhodnocovat. A to jen za hodinu a půl.

Přejít do Akademie Včeliště
Josef v roce 2012 založil marketingovou agenturu Včeliště a dnes vede tým marketérů a stará se o jeho chod. Moderuje také akci Kafe a marketing a věnuje se vzdělávání a prezentování na konferencích. Na kontě má dvě knihy o obsahovém marketingu a desítky marketingových strategií pro klienty Včeliště.

Aby vám už neutekla žádná marketingová novinka

Přihlaste se k odběru aktualit a užitečných rad a tipů z online marketingu od specialistů ze Včeliště.
Newsletter

Další příspěvky

Tablet s e-mailovou schránkou a upozorněním na nové zprávy
25. 11. 2025
Umělá inteligence nám v e-mailingu dokáže hodně usnadnit práci, zároveň nám však trochu hází […]
Přečíst článek
Notebook na stole s ikonami e-mailů, šálek kávy a smartphone, symbolizující e-mail marketing.
18. 11. 2025
SmartEmailing patří spolu s Ecomailem mezi nejznámější a nejpoužívanější české nástroje pro e-mail marketing. Oba […]
Přečíst článek
Laptop s grafickým zobrazením PPC kampaně a rukou ukazující na obrazovku.
5. 11. 2025
Lidé, kteří už vaši značku znají, se dají mnohem snadněji přesvědčit k nákupu či jiné […]
Přečíst článek

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Žádný komentář k zobrazení