skip to Main Content
4 lidé z praxe uvedli, jak jim pomohl obsahový marketing.

4 úspěšné firmy prozradily recept na skvělý obsahový marketing: Co jim funguje?

Obsahový marketing nabývá v posledních letech na síle. Čím dál více společností začíná chápat, jak silným nástrojem kvalitní obsah je – buduje důvěrný vztah s fanoušky značky, utvrzuje oborové renomé společnosti a napomáhá zvyšovat obrat.

Oslovili jsme čtveřici úspěšných startupů, kterým content marketing výrazně pomohl v rozvoji, a zeptali jsme se na jednoduchou otázku: V čem spočívá úspěch vašeho obsahového marketingu? Přečtěte si, co jednotlivým firmám propracovaný obsah přinesl!

Vít Michálek ze společnosti SEMOR

„Obsahový marketing je důležitou součástí našeho marketingového mixu. Zásadní je správně určit cílové publikum a jeho zájmy či potřeby ve chvíli, kdy obsah zveřejňujeme. Je důležité pro publikum tvořit zajímavý a hlavně přínosný obsah, který ani nemusí chválit produkt vaší společnosti. Větší váhu článku dodá komentář oborových autorit a influencerů – takové příspěvky na sociálních sítích velmi dobře fungují i bez placené propagace,“ tvrdí Vít Michálek z klientské podpory společnosti SEMOR, která provozuje nástroje pro SEO.

„Nesmíte zapomínat ani na zákazníky v e-mailové databázi – ne každý váš blog sleduje; využívejte newslettery, vlastní data, vlastní zkušenosti i zkušenosti klientů. Obsah propagujte na takových kanálech, kam se svou podstatou hodí – používejte selský rozum.“

Martin Souček ze společnosti Survio

Martin Souček ze společnosti Survio.

Podobně to vidí i Martin Souček, marketingový ředitel společnosti Survio. Ta má pod palcem oblíbenou dotazníkovou aplikaci; jde o obor, ve kterém se zajímavá témata nabízí sama.

„Součástí péče o zákazníky je tvorba webového obsahu, který uživatelům pomáhá lépe připravit dotazníkové šetření. Naši klienti si mohou přečíst návody na blogu, mají k dispozici předpřipravené šablony, sekci s odpověďmi na nejčastější dotazy, nechybí ani slovník,“ uvádí Martin Souček.

„Tým zákaznické podpory často odkazuje na blog, slovník nebo na FAQ sekci. Zvyšuje to nejen rychlost odpovědí, ale zároveň jejich kvalitu. Významnou částí našeho obsahu je více než stovka šablon pro tvorbu dotazníků z různých oblastí – zákazník zde najde formuláře pro měření spokojenosti svých klientů, k dispozici jsou i dotazníkové šablony pro zaměstnance nebo ankety.“

„Důležitý je i náš blog – pro zákazníky je velkou přidanou hodnotou, učí je připravovat a vyhodnocovat vlastní dotazníková šetření. Rady a tipy pomáhají klientům využívat naši službu na maximum, také se zde dozví o horkých novinkách. Obsah blogu plánujeme dopředu, naším cílem je tvorba alespoň jednoho článku měsíčně.“

Filip Podstavec ze společnosti Marketing Miner

Filip Podstavec ze společnosti Marketing Miner.

Důležitost content marketingu si uvědomuje i Filip Podstavec, který stojí za multifunkčním nástrojem Marketing Miner. Dle jeho slov je sice základem růstu celého projektu šíření dobrých referencí, role obsahového marketingu ale nabývá na důležitosti – dobrý obsah se dostává do popředí.

„Na počátku projektu měly největší úspěch webináře, představující samotný nástroj. Je to možná dané i tím, že Marketing Miner je k pochopení trochu složitější, vysvětlení jeho funkcionalit vedle ke skokovému návalu nových zákazníků,“ myslí si Filip.

„V poslední době se věnujeme především tvorbě blogu ve třech jazycích. Jde o nezbytný krok vzhledem k tomu, že chceme prorazit i na zahraniční trh. Skrze články, které na blogu máme, propagujeme mezi cílovou skupinou naše nástroje – dle mého názoru jde o lepší formu prodeje než přímé nabízení produktu. Zajímavý obsah se mezi komunitou šíří sám a značka se lidem dostává pod kůži.“

Jakub Zahurský ze společnosti StartupJobs

Jakub Zahurský ze společnosti StartupJobs.

Podle Jakuba Zahurského z portálu StartupJobs funguje nejlépe obsah, který pomáhá uživatelům řešit jejich problémy. „Pomocí dialogu s klientem (nebo skrze nástroj pro sběr klíčových dat) snadno zjistíte, co je trápí – pak už stačí vhodným obsahem tento problém vyřešit,“ myslí si.

„Nepřestávejte s prohlubováním personalizace komunikace obsahu u svých stávajících kontaktů. S větší pravděpodobností pak vaše služby využijí – v pravou chvíli dostanou, co potřebují, budou se cítit cenně. Např. automatizované e-maily dle nákupní historie nebo výzva k dokončení nákupu u opuštěné košíku jsou dnes již nezbytností,“ tvrdí Zahurský.

Dále doporučuje vsadit na influencery: „Jejich zapojení do tvorby obsahu lidé často opomíjí, protože to stojí čas. Málokoho však přesvědčí něco více než doporučení od člověka, kterého si cení a komu věří. Začněte klidně jen zmiňováním vybraných influencerů, pokračujte spoluprací na vývoji produktů.“

Skvělý obsah – klíč k zákazníkově srdci

Obsahový marketing s úspěchem využívá řada českých startupů. Chcete se k nim připojit? Přečtěte si náš obsáhlý článek Obsahový marketing pro startupy, který vás světem content marketingu provede a pomůže vám připravit takové články, videa a infografiky, které vaši cílovou skupinu zaujmou na první dobrou!

Děláte obsahový marketing už nějaký ten pátek a funguje vám na výbornou? Podělte se se svým radami a pomozte startupovým společnostem tvořit skvělý obsah! Napište nám – vaše tipy do článku zapracujeme.

Sdílejte:

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top