skip to Main Content
Zohlednit personu a její fáze nákupního chování vám pomohou trefit se do vkusu zákazníka.

4 tipy, jak článkem mířit na správný cíl

Hledání správného tématu pro obsahový marketing vaší firmy nemusí být procházkou růžovým sadem. Každý článek by měl být pro čtenáře přínosný, o něčem zajímavém informovat nebo ho rovnou přesvědčit k využití vašich služeb.

Nechte si poradit

Poradíme vám, jak najít témata, která vaše zákazníky skutečně zajímají.

Vytipujte si personu

Miřte tématy článků na správné cílové publikum, tedy na personu. Tou není nikdo jiný než váš cílový zákazník. Kdo by se měl o váš produkt nebo službu nejvíce zajímat? Maminka na mateřské dovolené, muž věnující se kutilství, babička, která ráda peče sladké, nebo děti školou povinné?

Specifikujte si personu, přiřaďte jí pohlaví, věk, rodinný stav, jaké problémy ve svém životě řeší a co ji baví. Pak miřte článkem rovnou na ni. Oslovte ji obsahem článku, zaujměte, pište o tom, co vyřeší její aktuální potíže. Sepište si je a na základě nich pak připravte témata na články.

Chci e-book o obsahové strategii

Tvorba obsahových strategií je naším denním chlebem. Sepsali jsme pro vás užitečný e-book, který můžete mít stále po ruce.

Sledujte nákupní chování

Existují 4 fáze nákupního procesu. V každé z nich hledají lidé něco jiného. Ideálně by měli zákazníci projít všemi stupni a vy byste jim v jednotlivých fázích měli nabídnout specifický obsah:

  • See – návštěvník se dostal na váš web z vyhledávače, sociálních sítí, na doporučení nebo jakoukoliv jinou cestou. Zaujměte ho v této fázi obecnějšími tématy, například různými tipy, triky nebo radami. A třeba ho přesvědčte k tomu, aby vám zanechal svůj e-mail. S tím pak můžete pracovat v následujících fázích.
  • Think – na vašich stránkách je něco lákavého, návštěvník zvažuje možnosti, na váš web se vrací, čte vaše e-maily, které zasíláte na získaný kontakt. Jaké má potřeby? Možná je to nějaká skvělá výhoda vašeho produktu nebo služby. Vyprávějte mu příběh o tom, jak váš produkt nebo služba pomáhá lidem, jako je on.
  • Do – zákazník je rozhodnutý si produkt zakoupit, ale vy ho musíte popostrčit. Ukažte mu například, jak je nákup u vás jednoduchý – a krok po kroku ho proveďte nákupním procesem. Můžete mu nabídnout i speciální slevu, která přesvědčí i poslední váhající.
  • Care – z náhodného návštěvníka je stálý zákazník a čtenář vašich článků. Má rád vaši značku. V této fázi můžete zkusit získat pomocí obsahu třeba reference nebo zpětnou vazbu na své služby.

Napište si do tabulky jednotlivé nákupní fáze. Poté u každé vymyslete, jak je spojena s vaší personou a co by ji v dané fázi nejvíce zajímalo. Podle toho pište články, trefujte se do černého. Dobré téma zaujme a dobře napsaný článek posune personu o fázi dále.

Ptejte se svých stálých zákazníků

Vyberte několik svých zákazníků či klientů. Zavolejte jim nebo se s nimi sejděte. Ptejte se jich třeba na to, proč zvolili právě vaše služby, co je přesvědčilo, že se stali vašimi zákazníky, jaké problémy řešili, než vás našli, jak byli nebo stále jsou s vaším produktem či službou spokojeni. Zajímejte se, jaké informace a články četli, než využili vašich služeb. Jděte do hloubky. Podněty reálných zákazníků vám mohou pomoci připravit na blog vhodná témata, která cílovou skupinu zajímají.

Nepodceňujte analýzu klíčových slov

K nalezení ideálních témat pro vaši cílovou skupinu klientů mohou dokonale posloužit také klíčová slova. Využijte pomocníky v podobě různých našeptávačů a nástrojů, díky kterým zjistíte, která klíčová slova zákazníci ve vašem oboru nejčastěji vyhledávají. Těch se pak při vymýšlení témat článků na svůj blog držte. Klíčová slova napoví nástroj Plánovač klíčových slov v Google AdWords. V Skliku na to jděte přes Návrh klíčových slov. Za vyzkoušení stojí také Keyword Tool.

Chci e-book o obsahové strategii

Tvorba obsahových strategií je naším denním chlebem. Sepsali jsme pro vás užitečný e-book, který můžete mít stále po ruce.

Sdílejte:

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top