skip to Main Content
Tipy na netradiční obsah.

Content nejsou jen články na blogu aneb jak na netradiční obsah

Doby, kdy dostačoval obsah v podobě textů na webu a blogových článků už jsou dávno pryč. Stále platí, že je obsah král. Abyste ale díky němu mohli vládnout, musíte zaujmout. Jak na to? Inspirací vám můžou být české i zahraniční firmy, které nám ve Včelišti padly do oka.

Co všechny kampaně s netradičním obsahem splňují?

  • Firmám se podařilo vytvořit obsah, který budou chtít lidé sdílet proto, že je zábavný, šokující, hodnotný a zajímavý.
  • Nejde o to objevit něco, co před vámi nikdo ještě nepublikoval. Stačí vzít starší nápad, přetvořit ho, dodat mu nový směr.
  • Skvěle funguje personalizovaný obsah.

Co nás ve Včelišti zaujalo?

Kampaň Není zvěř jako zvěř od KRNAP

Cílem kampaně bylo upozornit návštěvníky, aby dbali na to, že po nich v parku nemají zůstávat odpadky. Vznikla tak speciální čeleď odpadkoušovitých. Hlavním komunikačním kanálem byly sociální sítě díky možnosti komunikovat spontánní edukační a informační obsah zábavnou formou. Vznikl i atraktivní online gamebook, který se řadí mezi originální a nové formy projektového vyučování.

Kampaň není zvěř jako zvěř.Apple

Co dokáže zaujmout daleko více než produktový text? Video. Apple se tak rozhodl ukázat odolnost nového iPhone 11 a nechal ho projít zátěžovými testy, kdy do něj narazila zelenina, plastová hračka, kancelářské potřeby, ale i svatební dort. Tím se mělo upozornit na to, že je telefon odolný proti nárazům, tekutinám a poškrábání.

Kampaň Applu.Firebox

Pomocí unikátního obsahu můžete zcela odlišit i svůj na první pohled běžný produkt. Společnost Firebox se zaměřuje na prodej luxusního a dárkového zboží. Jejím hlavním cílem je poskytnout zákazníkovi možnost personalizace každého produktu a proměnit tak zboží na zážitek.  Tyto lahve vína jsou toho důkazem.

Lahve Fireboxu.

Greenpeace a EarthApp

Ruská pobočka Greenpeace využila mánie kolem aplikace FaceApp a využila ji k poukázání na klimatické změny. EarthApp tak ukazuje, jak mohou v budoucnosti vypadat oblíbená místa v Rusku.

Foto krajiny Greenpeace.

Heureka.cz

Heureka se svou kampaní chtěla upozornit na skutečnost, že nefunguje pouze jako srovnávač zboží, ale obsahuje více než 7,5 milionů skutečných recenzí. Vtipná forma se povedla a virálně se šíří po sociálních sítích.

Heureka pisoár.

Sekačky Spider

Travnatá Mona Lisa zaplavila jak média, tak sociální sítě bez tušení, kdo za jejím stvořením stojí. Ve finále šlo o reklamu na dálkově ovládané svahové sekačky Spider. Už na první pohled je zřejmé, že jsou o několik levelů výše než klasické sekačky.

Kampaň sekaček Spider.

AirBank

AirBank neustále posiluje svůj claim „I banku můžete mít rádi“. Příkladem je online mapa třešní pro prvomájový polibek a též tipy pro zamilované, které se zobrazovaly při výběrech z bankomatu.

Mapa Airbank.

Jarní lookbook BellaRose.cz

DIY nápady i ukázka toho, jak se dají produkty z BellaRose zakomponovat do interiéru – vše v krásném vizuálním provedení.

BellaRose jarní lookbok.

Přenechte obsahový marketing Včelišti

Content marketing je časově náročný, zvlášť pokud nemáte ještě žádné zkušenosti. Zapomeňte na metodu pokus–omyl a vyzkoušejte služby Včeliště, které se obsahovým marketingem zabývá už od roku 2012.

Rohlik.cz, nákup přes recept

Po vybrání jídla, na které mají zákazníci chuť, se všechny potřebné receptury přidají do košíku. Vše je doplněno recepty.

Nákup přes recept Rohlik.cz.

Martinus.cz, knižní šifra

V obrazu bylo skryto. Zúčastnění postupně dostávali i tajné tipy. Pokud byl soutěžící vylosován, za každou nalezenou knihu vyhrál knížku dle vlastního výběru. V případě, že v Martinus i nakoupil, byla výhra zdvojnásobena.

Knižní šifra Martinus.

Burberry – kampaň s polibky

Burberry ve spolupráci s Google aplikací umožnila zákazníkům otisknout své rty a pak následně po výběru rtěnky zaslat virtuální polibek. Vše bylo podpořeno video spoty.

Kampaň Burberry.

Bezigelitky.cz

Web Bezigelitky.cz prezentuje problémy spojené s použitím plastových tašek a nabízí jejich alternativy. Využití například kvízu o taškách, 30denní výzvy bez igelitky nebo například kalkulačky pro výpočet ekologické stopy pro firmy.

Mapa zákazů igelitových tašek BezIgelitky.

Superdrug

Americká značka prodávající beauty sortiment chtěla rozšířit povědomí o vnímání krásy lidského těla. Požádala tedy 18 grafiků z celého světa, aby upravili fotografii lidského těla podle ideálního prototypu dle země, ve které žijí. Díky tomu se dostali na přebaly mezinárodních médií, jako například New York Times, přibližně 1 milion lidí sdílelo příspěvek na sociálních sítích a během 5 dnů měla značka nárůst návštěvnosti o 700 000.

Facebook SuperDrug.

Ikea aplikace

Ikea přišla s aplikací, která umožní zákazníkům vidět, jak budou produkty vypadat u nich doma.

IKEA aplikace.

Airbnb průvodce

Platforma Airbnb přišla s průvodci, díky kterým můžete navštívit místa, restaurace a atrakce jako místní.

Guidebooks Airbnb.

Nadace Make a Wish

Nadace stvořila virální obsah, když zveřejnila sen malého chlapce stát se opravdovým Batmanem. Následovalo vytvoření dokumentu mapující tuto cestu.

Nadace Make a Wish.

Narazili jste i vy na nějaký obsah, který vás zaujal? Dejte nám vědět do komentářů nebo nám napište e-mail, váš nápad pak zařadíme i do samotného článku.

Přenechte obsahový marketing Včelišti

Content marketing je časově náročný, zvlášť pokud nemáte ještě žádné zkušenosti. Zapomeňte na metodu pokus–omyl a vyzkoušejte služby Včeliště, které se obsahovým marketingem zabývá už od roku 2012.

Sdílejte:

Tereza si své první peníze za textařinu vydělala už na základní škole při přepisování slohů pro spolužáky. Od té doby píše vlastně pořád. Od povídek psaných na psacím stroji přesedlala na práci redaktorky, vyzkoušela si psací továrnu při práci ve slevovém portálu a prošla i tvrdou SEO školou v online marketingové agentuře. Na Včelišti se však stará nejen o články, ale o veškerý obsah svých klientů.

0 komentářů k zobrazení

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top