Ačkoli spolu e-mailing a prodej úzce souvisí, mějte na paměti, že e-mailový marketing rozhodně není jen o prodeji. Proto se vyplatí nad ním uvažovat i v případě, že u vás zákazníci momentálně nenakupují. Nevěříte? Pak se podívejte, jaké cenné benefity vám může tento nástroj propagace přinést.
E-mail je stále velmi důležitým komunikačním prostředkem, který používáme denně. Statistiky ukazují, že jej v současnosti využívá více než polovina světové populace. Už v roce 2018 bylo denně odesláno 281 miliard e-mailů – a očekává se, že do roku 2023 by toto číslo mohlo vyrůst až na 347 miliard.
Zároveň také celých 61 % zákazníků očekává, že jim e-mail poskytne užitečné informace, například rady či tipy. Dá se tedy říct, že stejně jako mají firmy zájem oslovit zákazníky, mají i zákazníci zájem o informace. Poskytněte jim je. V opačném případě skončí e-mail s největší pravděpodobností v koši a nikdo ho nebude číst.
E-mail má tedy i v současnosti obrovský potenciál. Byl by hřích ho nevyužít – zvláště proto, že vám e-mailing může přinést hned několik cenných benefitů.
E-mailový marketing vám umožňuje posílat personalizované zprávy vašim zákazníkům, což pomáhá vytvářet osobnější vztah. Navíc, srovnáním různých e-mailingových nástrojů můžete zjistit, který z nich nejlépe vyhovuje potřebám vašeho podnikání a zákazníkům. Je důležité zvážit funkce jako automatizaci e-mailové komunikace, možnosti personalizace a integrace s dalšími marketingovými nástroji.
Pojďme si nyní krátce představit, jak na vztahu s vašimi zákazníky prostřednictvím e-mailů zapracovat:
Skvělým způsobem, jak budovat vztah se zákazníkem, je také zasílání e-mailu na základě speciální příležitosti. Tu mohou představovat narozeniny, svátek, ale třeba také společné výročí (například rok od registrace). Dejte prostřednictvím e-mailu zákazníkovi najevo, že je pro vás důležitý. K e-mailu také můžete přiložit dárek – například slevový kupón
Od získání důvěry a budování vztahu s potenciálním zákazníkem je to pak jen krok k dalšímu podstatnému benefitu, který vám může e-mailing přinést – k pozitivnímu vlivu na budování značky. Pokud totiž budete příjemcům pravidelně posílat e-maily s užitečným obsahem, firma bude zůstávat v jejich povědomí. A nejen to. Tímto způsobem lze ovlivnit i to, do jaké míry vás zákazníci znají.
Na první pohled by se mohlo zdát, že e-mailing s optimalizací pro vyhledávače příliš nesouvisí. Opak je ale pravdou. E-mailing navíc může pomoci SEO hned v několika směrech. O co jde?
Zapomenout rozhodně nesmíme ani na sekundární výhody, které e-mailing přináší. Může vám pomoci například k lepšímu pochopení vaší cílové skupiny. Díky e-mailovému marketingu lze lépe poznat, jaké mají vaše zákazníci touhy a potřeby či jaké problémy řeší. To vás pak může zase nasměrovat ke zlepšení vašich služeb.
Je tedy očividné, že e-mailový marketing rozhodně smysl má – a to i v případě, že u vás zákazníci momentálně nenakupují. Může vám totiž přinést řadu cenných benefitů.
Rádi byste také začali s e-mailovým marketingem? Pak rozhodně navštivte náš sesterský blog, kde najdete další užitečné články, které vám pomohou e-mailing lépe zvládnout.
Článek byl původně publikován 2. 6. 2020 Martinou Opravilovou a aktualizován 18. 3. 2025 Josefem Řezníčkem.
Žádný komentář k zobrazení